PDA

View Full Version : Walter Trout is super



brend
30 mei 2002, 13:20
Wat vinden jullie van hem??? Zelf vind ik hem een geweldige bluesgitarist. Ik heb een live-cd van hem waar hij in Tampa Bay speelde. Errrug goed!! Echt geweldig is die man.

De Klaas
30 mei 2002, 15:51
Goh, er zijn toch nog mensen die hem kennen :smile:

Ik heb hem twee keer live gezien, echt een beest op het podium. Zelf heb ik Life in the Jongle van hem gespeeld, best een lekker nummer. Zouden ze meer van moeten draaien :smile:

brend
31 mei 2002, 09:51
Zelf heb ik hem nog nooit live gezien. Zou ik wel heel graag willen. Thanx for your reply

Markie
31 mei 2002, 12:41
Ik vond zijn column in Total Guitar 94 wel leuk. Kende hem nog niet.
Speelt hij onder eigen naam of in een band? Kan ik eens wat downloaden namelijk..

The Edge
3 juni 2002, 16:22
Red house over yonder is erg gaaf (die moet je downloaden) hoe die man gitaar kan spelen....echt niet normaal.

Soulman
8 juni 2002, 16:30
Trout is geweldig, heb'm 5 keer gezien in Nederland.

brend
13 juni 2002, 10:58
Op 2002-05-31 12:41, schreef Markie:
Ik vond zijn column in Total Guitar 94 wel leuk. Kende hem nog niet.
Speelt hij onder eigen naam of in een band? Kan ik eens wat downloaden namelijk..


Zijn band heet: The Walter Trout Band: geloof ik. Dus onder die naam zou je wel kunnen zoeken.

PeArLjAm
13 juni 2002, 11:38
Op 2002-06-03 16:22, schreef The Edge:
Red house over yonder is erg gaaf (die moet je downloaden) hoe die man gitaar kan spelen....echt niet normaal.


Sorry maar is dat niet gewoon Red House van JImi Hendrix?? Jimi zingt namelijk: 'There's a Red House over Yonder.. ofzoiets dergelijks..

pimmetje
13 juni 2002, 14:08
Ja, da's inderdaad Red House van Jimi Hendrix.

Wat is dat toch met dat nummer dat iedereen daar zo mee wegloopt? Het is gewoon een stevig gespeelde slowblues, maar als je je slowblues met dat introotje en met die tekst doet, vindt iedereen 't plots prachtig... apart.

The Edge
14 juni 2002, 12:50
[/quote]
Sorry maar is dat niet gewoon Red House van JImi Hendrix?? Jimi zingt namelijk: 'There's a Red House over Yonder.. ofzoiets dergelijks..
[/quote]

Joh is het eigenlijk van Jimi Hendrix dat wist ik niet ken kan alleen zijn versie.

lord bean
27 juni 2002, 16:29
Ik heb No more fish jokes van Walter Trout. Dat nummer van Bob Dylan "Girl from the north country" is werkelijk werelds. 3 machtige solo's erin en ik ben er nog steeds niet achter hoe hij dat viool geluid uit zijn gitaar krijgt

pimmetje
27 juni 2002, 19:22
Ik ken het nummer niet, maar ik gok een ebow.

DOLBY
28 juni 2002, 15:21
n.a.v. dit topic weer eens een Trout CD uit de kast getrokken, die ik indertijd gekocht had omdat hij werd aangemerkt als de opvolger van SRV.
Nu weet ik weer waarom ik hem al die tijd niet gedraaid heb

Stevie Ray Vaughan
2 juli 2002, 02:16
Op 2002-06-28 15:21, schreef DOLBY:
n.a.v. dit topic weer eens een Trout CD uit de kast getrokken, die ik indertijd gekocht had omdat hij werd aangemerkt als de opvolger van SRV.
Nu weet ik weer waarom ik hem al die tijd niet gedraaid heb


Wahahahahahahha Walter Trout de opvolger van SRV?!?!!! Oke, hij heeft af en toe best wel leuke riedeltjes, maar die vallen echt helemaal in het niets vergeleken met SRV.

Stevie is the number one with his Number One!

En inderdaad gewoon in de kast laten die cd :wink:

StefanR
4 juli 2002, 00:30
Ok, ik wilde netjes blijven, maar bij deze dan toch: Meneertje SRV, met je les Peul gitaar: wat zeg je nou? Stevie is my personal favorite, absoluut. Zekerz heeft ie grootse dingen gedaan. Maar je hebt een beetje teveel SRV in je hoofd. Als je nou eens écht naar Trout kijkt en luistert denk ik dat je misschien je mening moet bijdraaien. Hij is namelijk wel ERRUG goed hoor! Hij speelt met erg veel power en het komt vanuit zijn tenen! Ik denk dattie in het rijtje van errug goede bluesgitaristen hoog scoort! Met alle respect aan Stevie, natuurlijk.

Bouke
4 juli 2002, 00:33
Trout is als Trout wel ok. Veel, snel en hard. Ik zie zijn optredens vaak als een lange solo van begin tot eind. Vindt ik af en toe wel erg leuk. Hij komt volgend seizoen ook weer in de Lantaarn in Hellendoorn.

De band heet momenteel: Walter Trout and the Radicals (free radicals mocht niet meer: zie http://www.waltertrout.com).

Andere stijl dan Stevie, minder subtiel (Stevie speelt veel subtieliteiten in z'n heftige spel!) maar ook leuk. Speelde in diverse grote blues bands (Mayall's BB's, Canned Heat,..)

Als ie in de buurt is gewoon gaan kijken, je wordt vast ook overrompeld!

'Viool' speelt 'ie met z'n volumeknop!

Bouke

Tip!

Live beter dan in de studio!

StefanR
4 juli 2002, 00:35
Oja, mr lord bean: dat "vioolgeluid" doet Trout dmv zijn volumeknop. Volume dicht(van je gitaar, duh) noot aanslaan en knop open draaien, als noot klinkt weer dicht.
Gaat het makkelijkst met je pink om de knop heen.
n kind kan de was doen

AMS_yeah
10 augustus 2002, 20:53
Ha die Brend,
het is mij, de ex van Joost :,(
Het spijt me zeer maar ik heb nog nooit van Walter Trout gehoord, je moet me eens wat laten horen!
gitaarse,
AMS