PDA

View Full Version : Heb ik fouten gemaakt?



prs
9 november 2004, 23:26
Zo, dan nu mijn (zal wel weer voorlopig zijn :wink: ) versterkersetup zoals ik het graag in de toekomst gezien had.
Kunnen jullie eens controleren of jullie fouten zien in bijvoorbeeld de benamingen van de inputs (return, speakers e.d.)? Misschien heb ik iets wel op een verkeerde manier "aangesloten" op onderstaande foto!
Dit lijkt me een leuke setup en ik wil dit zeker beetje bij beetje gaan realiseren.

Hier is de foto (excuses voor de groote):

http://img16.exs.cx/img16/1479/Versterkersetup.jpg

Bedankt voor al jullie adviezen betreffende de Sansamp PSA-1 en de Bogner 1x12 (zie mijn andere topic).

Thanks!

Anders Destium
9 november 2004, 23:48
Ik heb geen idee wat het allemaal doet maar als het werkt hou ik me aanbevolen :lol:

Ik ben tegenwoordig meer van de directe input, met of een POD XT over het cleankanaal van mijn Twintone of enkel het geluid van de Twintone met de POD als constante tuner!


It's all in the fingers 8-) Of niet, in mijn geval :D

Anders Destium
9 november 2004, 23:49
Ik heb geen idee wat het allemaal doet maar als het werkt hou ik me aanbevolen :lol:

Ik ben tegenwoordig meer van de directe input, met of een POD XT over het cleankanaal van mijn Twintone of enkel het geluid van de Twintone met de POD als constante tuner!


It's all in the fingers 8-) Of niet, in mijn geval :D

BramVersteeg
10 november 2004, 00:11
Paar vraagjes:
1: heb je alles al eens kunnen testen en vergelijken met andere spullen? Dat is natuurlijk het meest belangrijke punt. (ik heb nl. nog nooit een PRS versterker gezien)
2: Waarom een Rocktron All Access? Dat ding kost nieuw 1000 euri dacht ik. Dat noem ik toch wel erg overkill als je er een FX unit mee aan wil sturen. Een behringer kan dat ook en kost 2e hands iets meer dan 100 euri.
3: Het je veel optredens met je band dat je een backup amp nodig hebt?

Josdevos
10 november 2004, 00:14
Sorry hoor maar onder een top horen geen 1x12s thuis!
Weet al vrij zeker dat alles heel erg matig gaat klinken! Na de crybaby schiet er van je signaal al niets meer over! En die amp is echt niet gemaakt voor die cabjes.

Ik begrijp ook de bedoeling van de All Acess niet als je enkel die Replifex gaat gebruiken. Hoe ga je de Recto trouwens schakelen? Kan de Replifex dit? Hangt de Replifex in de loop van de mesa? Zie geen kabeltjes?

Volgens mij kan je beter eerst een goeie top en een redelijke cab kopen. En zo upgraden.

erwin_ve
10 november 2004, 09:08
De replifex kan idd kanalen schakelen op een gitaarversterker. De effecten die in de replifex zitten zijn ok maar de Reverb die er in zit is niet ok. Daar zijn beslist betere alternatieven voor te bedenken,bv. De G-major van TC-electronics kan het ook allemaal maar dan van betere kwaliteit. De All Acess is grote overkill. zie post Bram.

Bins
10 november 2004, 10:11
Je kan je tuner toch niet in de fx return van je amp pluggen, dan gaat er geen signaal naartoe. En je FX geval, daar gaat signaal in, maar daar komt niets uit. Volgens mij kan het er beter zo uitzien, dan komt er tenminste geluid uit:
amp fx send-->tuner input-->tuner output-->FXapparaat input-->fxapparaat output--> amp fx return
Verder begrijp ik die Marshall 1912 niet. Als je toch aant dromen bent, neem dan een Bogner 2x12 eronder, of liever een 4x12.
Je zou ook nog je andere amp gewoon aan kunnen sluiten, en dan met een a-b-y schakelaar ofzo (misschien kan dat ok wel met midi, daar heb ik geen verstand van). Waarom zou je die andere top alleen maar stof laten happen?
Laatste punt: wel een backup amp, maar geen backup gitaar.. beetje slordig ;)

Alain
10 november 2004, 10:33
Ben persoonlijk ook meer voor 2 2x12en ipv 1x12en als het uit een Rectifier moet komen. En 2 Bogners he, niet 1 bogner en 1 Marshall
backup amp zou ik niet nemen

een fx loop moet een loop zijn, dus van mesa naar fx en dan terug naar Mesa.

en eventueel nog een buffer voor bij de wah

en als je dan toch voor de replifex gaat, nog een switcher om je kanalen van je head te veranderen.

Heeft een Mesa een uitgang die voor een tuner geschikt is (ik weet het niet)

heb je het prijskaartje hiervan al eens bekeken?

erwin_ve
10 november 2004, 11:15
en als je dan toch voor de replifex gaat, nog een switcher om je kanalen van je head te veranderen.
Een replifex heeft al een switcher ingebouwd om de kanalen van een head te schakelen!

BramVersteeg
10 november 2004, 11:52
Volgens mij ben jij een beetje aan het dromen en heb je te veel revieuw van anderen gelezen en stel je zo iets samen. Daar lijkt het wel op.
Probeer het eerst een zo:
Gitaar (huidige gitaar, misschien met nieuwe pickups) --> wah (morley ofzo, evt. met buffer ervoor)--> Mesa Single Rectum Fire-->(fx send)rocktron repiflex-->(fx return) -->marshall 2x12.

Koop je een Beringer controller en een extra kabeltje om je versterker te schakelen via die repiflex. Verder denk ik dat er ook wel een tuner in die repiflex zit dus is dat dure Korg ding ook overbodig. Klaar is Kees(prs), en voor de helft van de prijs, zoniet nog minder.

PeteRS
10 november 2004, 12:36
Wat een bijelkaargeraapt zooitje...
Koop eerst gewoon een goeie halfstack (of een top met een 2x12", 2 losse 1x12" zijn zowiezo zinloos bij een mono versterker). En een wah (die je evt true bypass mod). Als je dan nog niet tevreden bent koop je die andere toeters en bellen erbij. Een goede versterker blijft het belangrijkst, zeker voor live/repetitie gebruik. Ondeskundig/overdadig gebruik van effecten kan je geluid zelfs behoorlijk naar de kloten helpen.

prs
10 november 2004, 20:09
Bedankt voor jullie reacties, heb nu pas de tijd om te reageren. Ik zal alles proberen te beantwoorden.

Anders Destium; als ik het eens ooit bij elkaar heb mag je gerust eens komen spelen. Neem je dan wel een van je mooie PRS’en mee?

Bram Versteeg;
1. Ik heb al op veel gespeeld en veel vergeleken. Je hebt gelijk ik heb de PRS HG-70 nog nooit bespeeld maar om deze te hebben is meer een “hebbeding”. Ik wil hem graag hebben, het is een transistor, en ze zijn best zeldzaam. Of hij nu heel goed of iets minder geluid geeft maakt me niet zoveel uit. Wil hem gewoon graag hebben

2. Over de Rocktron all acces heb je inderdaad gelijk, veel te duur. Ik zal voor iets anders uitkijken.

3. Zie punt 2 voor je reactie van de back up amp. Het is gewoon zo dat je uit die PRS andere geluiden kan halen zodat ik zou kunnen wisselen tussen de Mesa en de PRS. Misschien heb ik me met backup amp verkeerd uitgedrukt….

Josdevos;
Ik kan je reactie begrijpen over die 2 1x12’s maar ik wil graag iets handzaams en iets gemakkelijks te vervoeren. Ook heb ik al eerder uitgelegd dat ik niet zwaar wil tillen…. Voorwaarde voor mijn keuze is dat het handzaam blijft…..Het punt van jou dat ik er op geluid op zal moeten inleveren is inderdaad een overwegingspunt, maar denk toch echt dat ik het zo wil (Don’t shoot me!)
Ik heb begrepen dat die Rocktron replifex kan schakelen tussen kanalen. Betreffende het Rocktron all acces pedal, daar ga ik iets anders op verzinnen.

Erwin_ve: Bedankt voor je uitleg betreffende de Rockton replifex.

Bins:
Bedankt voor je uitleg over het stemapparaat. Het verhaal over de cabinets is hier weer hetzelfde. Tja, een 2x12 hoor het steeds vaker….moet gewoon nog nadenken. 4x12 wil ik echt niet aan beginnen op dit moment.
Backup gitaar is ook aanwezig, niet slordig dus, maar volgens mij was het als grap bedoeld. Overigens, ik kan van het geld dat ik in versterkers wil investeren ook nog een andere gitaar erbij kopen, maar dan heb ik nog een kutgeluid.

Alain:
Ook jou punt van 2x12 snap ik…..ik moet toch nadenken, wel veel mensen zij deze mening toegedaan.
Jij zegt dat de replifex geen optie heeft om kanalen te schakelen, dit in tegenstelling tot wat Erwin_ve beweert. Wie heeft gelijk nu?

Bram Versteeg;
Wat jij zegt is groot gelul. Het is absoluut niet zo dat ik reviews van anderen lees en zomaar iets samenstel. Ik probeer me in ieder geval goed te informeren. En waarom dromen?
Pickups van de gitaar zijn prima, die worden niet veranderd…De rest van je adviezen zijn wel goed….Maar dit is mijn eigen setup keus, geen gedroom en het is gelul dat ik reviews van anderen lees en zomaar iets samenstel. Dat wil ik even uit de wereld helpen!

PeteRS;
Bij elkaar geraapt zooitje is subjectief, dat is jou mening en die ben ik totaal niet toegedaan. Maar jij mag vinden wat je wilt, ik ook gelukkig.
2x12 is zoals ik eerder heb aangegeven in mijn reacties inderdaad een punt om over na te gaan denken (gelukkig heb ik tijd).
Met twee 1x12’s probeer ik een 2x12 te benaderen, de opzet was niet om het stereo of mono te krijgen, eerder om twee cabinets van een verschillend merk te kunnen krijgen.
Een effectprocessor wil ik er ook graag bij hebben, dus dat blijft denk ik onveranderd (als ik hem niet wil gebruiken op sommige momenten kan ik hem ook uitschakelen).

Ik zal jullie beetje bij beetje op de hoogte houden als jullie dat nog willen!
Bedankt voor al jullie reacties en al jullie feedback (zowel positief als negatief) waardeer ik. Daarvan leer je ook namelijk….

prs
10 november 2004, 20:11
Ow ja, nog een vraagje....waarom vinden jullie de TC G-major beter dan de Rocktron Replifex?

erwin_ve
10 november 2004, 21:28
Rocktron maakte destijds een uitstekend apparaat de Intellifex(reverb, delay,chorus, pitch shift) genaamd, kort daarna verscheen de Replifex welke zich meer toespitste op het repliceren van oude phaser, chorus, compressor flanger pedaaltjes, dat is uitstekend gelukt maar gaat tenkoste van de kwaliteit van de Reverb, delay(rekenkracht!).
De G-major van Tc-electronics is een paar jaar later uitgebracht(meer rekenkracht) en scoort(denk ik) op bijna alle punten beter dan een Replifex mn. Reverb, delay, chorus zijn echt stukken beter!
De G-major is eigenlijk "a poor man' s" G-Force en dat is nu toch al een levende legende!

BramVersteeg
10 november 2004, 23:05
Wow, ik wilde je niet aanvallen.
Maar op de manier waarop je hier zo vraagt of het zo goed zit, en de manier waarop de componenten aan elkaar verbonden zitten, lijkt het erop alsof je wat bij elkaar hebt geschraapt. Natuurlijk mag je zelf weten wat je koopt en hoef je je niet te verantwoorden tegenover mij wat je koopt. Ik wil je alleen teleurstellingen helpen voorkomen.

prs
10 november 2004, 23:17
Hoi Bram,
Ik snap dat het niet als kritiek (of als aanval) bedoeld was!
Het is heel goed dat je me probeert te behoeden voor een miskoop, dat respecteer en waardeer ik erg.
De manier van aansluiten of samenstellen komt waarschijnlijk door mijn onervarenheid op dit gebied!

Maar ook mijn reactie naar jou toe was absoluut niet als een aanval of wat dan ook bedoeld!

Bedankt voor je reactie!

Nicci
11 november 2004, 07:55
mag ik vragen welke van deze versterkers, effecten, speakers je reeds bezit?
oh ja, een PRS versterker als backup? ben benieuwd waar je deze gaat kopen?

Dick Wolkendeck
11 november 2004, 11:47
Rocktron maakte destijds een uitstekend apparaat de Intellifex(reverb, delay,chorus, pitch shift) genaamd, kort daarna verscheen de Replifex welke zich meer toespitste op het repliceren van oude phaser, chorus, compressor flanger pedaaltjes, dat is uitstekend gelukt maar gaat tenkoste van de kwaliteit van de Reverb, delay(rekenkracht!).
De G-major van Tc-electronics is een paar jaar later uitgebracht(meer rekenkracht) en scoort(denk ik) op bijna alle punten beter dan een Replifex mn. Reverb, delay, chorus zijn echt stukken beter!
De G-major is eigenlijk "a poor man' s" G-Force en dat is nu toch al een levende legende!

Ik heb ze allebei maar gebruik live alleen de Replifex. Is meer dan goed genoeg, ook de delay. Voor mij dan, ik gebruik nooit meer dan 1 seconde delay. De chorus heeft de neiging een beetje te veel vals te klinken, maar met voorzichtig instellen klinkt het prima. Heel leuk op de Replifex is de mogelijkheid om op de herhalingen van de delay galm te zetten en op het droge signaal geen galm. De replifex laat zich overigens prima aansturen met een expressiepedaal, met name volume en minder of meer feedback op de delay geeft goede resultaten (kan de TC overigens ook). Bovendien merk ik live niet zo veel van het verschil in kwaliteit tussen de units, ik gebruik dan ook weinig effecten. Hee, ik ben Steve Lukater niet ! :lol: Mijn ID is dat de set zonder effecten goed genoeg moet klinken voor optredens, anders wordt het nooit wat.

In de studio is het een ander verhaal, daar hoor je wel verschil en dan wint de TC het op gebied van chorus, pitch en tremolo. Maar dat is persoonlijke smaak, ik gebruik ook in de studio de Replifex soms omdat het een toegevoegde waarde heeft om verschillende sounds te gebruiken. Dat hoor je in tegenstelling tot een livesituatie op een CD opname veel beter. Live zijn kleine nuances vaak alleen hoorbaar tijdens de soundcheck :cry:

Ook leuk: bij het multitracken in de studio de replifex en de TC tegelijk aansluiten, dan heb je 2 maal stereo chorus en een droog kanaal. zo breed als maar kan. 8-)

erwin_ve
11 november 2004, 12:45
Helemaal juist Dick! K heb zelf overigens ook die Replifex.

PeteRS
11 november 2004, 12:57
PeteRS;
Bij elkaar geraapt zooitje is subjectief, dat is jou mening en die ben ik totaal niet toegedaan. Maar jij mag vinden wat je wilt, ik ook gelukkig.
2x12 is zoals ik eerder heb aangegeven in mijn reacties inderdaad een punt om over na te gaan denken (gelukkig heb ik tijd).
Met twee 1x12’s probeer ik een 2x12 te benaderen, de opzet was niet om het stereo of mono te krijgen, eerder om twee cabinets van een verschillend merk te kunnen krijgen.
Een effectprocessor wil ik er ook graag bij hebben, dus dat blijft denk ik onveranderd (als ik hem niet wil gebruiken op sommige momenten kan ik hem ook uitschakelen).



Was is subjectief, ik kan mijn bewering niet wetenschappelijk onderbouwen, maar een bogner en een marshall 1x12 aan een recto hangen met als backup een PRS top (die je bovendien nog nooit gehoord hebt) komt op MIJ over als bijeengeraapt (in de zin van een willekeurige combinatie). Verder bedrijp ik niet waarom twee cabinets van een verschillend merk een doel op zich is? Is de combinatie van deze twee soms beter dan een pakweg een 2x12 V30 van bogner(zou namelijk een nieuwtje zijn voor mij).

jorrit
11 november 2004, 16:45
je kunt met 2 1x12" kasten 2 soorten speakers combineren en dat zou beter kunnen zijn als 1 bogner 2x12 kast.... (ik zeg zou..) ik heb zelf ook 2 1x12" zelfbouwkasten met celestion vintage 30's dr in. klinkt beter als een paar 4x12 kasten die ik geprobeerd heb (nee t waren geen extreem dure mesa/bogner/etc. kasten maar voor 175 euro veel laag en mid priced 4x12 kasten dr uit blazen is niet slecht...)