PDA

View Full Version : fender bassman head gezocht



assholo
9 november 2004, 22:54
omdat hier zoveel mierenneukers zitten... ik zoek een fender bassman head, ik overweeg elk aanbod

matto
9 november 2004, 23:57
marktplaats of gitaarmarkt is de plaats waar je niet zult vinden wat je zoekt voor jouw prijs :stop:

hadv
10 november 2004, 01:31
ik weet niet welke bassman je zoekt, maar 200-300 pleuri is wel erg laag. ik vrees voor de kwaliteit :o

Mr.Jay
10 november 2004, 09:11
ik weet niet welke bassman je zoekt, maar 200-300 pleuri is wel erg laag. ik vrees voor de kwaliteit :o

Heb je zijn NAAM ook gezien ?
weet je genoeg

JaY

Franc
10 november 2004, 13:16
slotje!

dejohan
10 november 2004, 13:35
Ik zoek een Les Paul uit de jaren 50 voor 200 Euro :-D

Al
10 november 2004, 14:22
Ik wil rond de 200 - 300 euro geven, wetende dat de bassman heads meestal tweedehands aan die prijs verkocht worden.

Te laag. US prijzen zijn geen euro prijzen. Een bassmanhead voor $300,= (ook al laag voor US..) daar kopen en hierheen halen zal uiteindelijk $450 - $500,= totaal zijn. Je zit dan ook nog met een verkeerde voedingstrafo.

Al

assholo
10 november 2004, 16:07
Ik wil rond de 200 - 300 euro geven, wetende dat de bassman heads meestal tweedehands aan die prijs verkocht worden.

Te laag. US prijzen zijn geen euro prijzen. Een bassmanhead voor $300,= (ook al laag voor US..) daar kopen en hierheen halen zal uiteindelijk $450 - $500,= totaal zijn. Je zit dan ook nog met een verkeerde voedingstrafo.

Al

kijk op ebay... het is 300 dollar gemiddeld maar er zijn veel nog laag eronder en ook op amerikaanse sites enzo is het 299 dollar afgerond, check maar is op google. De verzendkosten zijn 55 dollar + 50 euro btw op alles meestal (er is ook een grote kans van geen douanekosten heb ik al veel voorgehad). Hier vragen ze al snel 700 tot duizend euro voor de fender bassman. Dat is gewoon debiel, ik ga wss 1 op ebay kopen maar mss was het de moeite waard om hier te checken. Niet dus :| rippers

jero
10 november 2004, 16:27
Je kunt een gelukje hebben op ebay, maarrrr:


Je zit dan ook nog met een verkeerde voedingstrafo.

Al

PeeVee
10 november 2004, 18:22
kijk op ebay... het is 300 dollar gemiddeld maar er zijn veel nog laag eronder en ook op amerikaanse sites enzo is het 299 dollar afgerond, check maar is op google.

Koop je 'm toch lekker daar? Bassman is tamelijk zwaar dus ik gok dat je minimaal $50 kwijt bent voor shipping via USPS ground service; moet je 8 tot 10 weken wachten. Je betaalt ong. 10% import taxes over het artikel zelf (dus tel er maar $30 bij). De Nederlandse BTW betaal je over het artikel vermeerderd met importbelasting én over de shipping kosten (jaja, het moet niet gekker worden), dus 19% over $380 ($300 + $30 + $50); kom je uit op $450. Vaak rekent de shipper ook nog een premie voor het inklaren en voorschieten van de BTW (moet je dan aan hen overmaken om het pakje in je bezit te krijgen). Anyway, met de huidige dollarkoers ben je dan nog een dikke €400 kwijt en heb je zoals Al al zei een 110 VAC model. Reken dus maar gewoon €450 voor een ongeservice-te silverface Bassman dan kun je je handjes dichtknijpen. Er zijn meer mensen die deze topjes hebben ontdekt, ze zijn populair voor gitaar en bas, maar ook handig als backup en ideaal als ombouwproject of experimenteer amp. Een goeie (geserviced) brengt in Duitsland overigens gewoon €500 of meer op dus waarom zou iemand in Nederland in hemelsnaam hier zo'n topje voor €200 tot €300 aanbieden?

Ik heb nog een early 70's Bassman met (prima) replacement choke en trafo en best een zwaar leven gehad. Zelf die gaat zeker niet weg voor de prijs die je noemt.


ik ga wss 1 op ebay kopen
Zou ik zeker doen, altijd prettig idee om ongezien iets uit de states over te laten komen. Komt vast ongeschonen aan zo'n doosje met bakstenen. Shipping zou best eens tegen de $100 aan kunnen lopen en dan nog die leuke verassing van Nederlandse 19% BTW over het artikel én over de verzendkosten... ALS de Nederlandse douane uberhaubt gelooft dat de waarde echt maar $300 is want anders kun je al helemaal fluiten naar je ampie. Succes, dat zul je wel nodig hebben en dank namens mijn mede-rippers ;-)

assholo
10 november 2004, 19:32
zucht, ik ben belg, ik heb al zoveel besteld ik weet hoe het gaat wat de kosten zijn, je uitleg klopt helemaal niet, er zijn genoeg 220v versies op ebay, anders is dat ook goedkoop te veranderen, en 450 dollar is niet veel... prijs waarover ik het heb enzo dus leer lezen yo

PeeVee
10 november 2004, 19:56
Ik merk inderdaad dat je aanzienlijk ervaring hebt met importeren en ook verstand van zake dus misschien is het inderdaad wel verstandiger dat je zo'n topje via ebay laat komen.

Ik heb er niet zoveel verstand van, het zal niet de eerste keer zijn dat mijn uitleg "helemaal niet klopt", sorry. Ik ben overigens wel benieuwd wat er dan volgens jou niet klopt maar ik kan me voorstellen dat je dat graag voor jezelf wilt houden c.q. je wijsheid niet met ons rippers die ook nog eens niet kunnen lezen wilt delen.

$450 is inderdaad niet veel, misschien is de wisselkoers voor de Belse Euro anders als die voor de Ollandse, zou kunnen, ik kom eigenlijk nooit over de grenzen.

Hee bedankt voor je constructieve bijdrage in dit forum en succes met de aanschaf van een Bassman topje. Wellicht lezen we hier nog een keertje hoe ie bevalt? Daar kijk is naar uit!

matto
10 november 2004, 20:50
:-D

jpb
11 november 2004, 07:27
[....]er zijn genoeg 220v versies op ebay[......]

Op ebay.de/nl wel ja, maar niet in de VS. Mijn ervaring is dat hooguit 1 op de 20 (wellicht nog veel minder...) bf/sf fenders op ebay een 220V/export-model is. Zet 'em op :lol:

assholo
11 november 2004, 10:37
tis daarom da ik 1 van vk of duitsland ofzo ga kopen, en weet je wat... daar betaal je geen douanekosten op hah ! dan zit ik alleen nog maar met de kosten voor het vervoer die dan lager zullen liggen vanuit amerika en dan baise ik jullie allemaal :x kunnen jullie nu aub zwijgen met al jullie bs en alleen op de vraag antwoorden of jullie een fender bassman head verkopen, zonee post dan N I E T

jpb
11 november 2004, 11:14
OK, zals je wilt. Mijn antwoord op je vraag is: nee. succes

matto
11 november 2004, 12:16
kopen en verkopen doe je op gitaarmarkt lolbroekolo :???:

bert k
11 november 2004, 12:48
kunnen jullie nu aub zwijgen met al jullie bs en alleen op de vraag antwoorden of jullie een fender bassman head verkopen, zonee post dan N I E T
Wie denk jij wel dat je bent, asshole met je ene post :evil: Normale mensen stellen zich netjes voor op een forum inplaats van met stomme vragen te komen en een grote muil te geven als er niet de antwoorden komen die je graag wil. Het is tegen de gitaarnetregels om op het forum te kopen of te verkopen, en verder draag je ook niks nuttigs bij. Oftewel, oprotten, idioot. We moeten je niet hier!

Quink
11 november 2004, 12:57
kunnen jullie nu aub zwijgen met al jullie bs en alleen op de vraag antwoorden of jullie een fender bassman head verkopen, zonee post dan N I E T
Wie denk jij wel dat je bent, asshole met je ene post :evil:


:-D Ha ha, idd Bert, dat doen vulkanen van tijd tot tijd ook, uitbarsten. :-D

Mr.Jay
11 november 2004, 13:17
dubbele post

Mr.Jay
11 november 2004, 13:17
tis daarom da ik 1 van vk of duitsland ofzo ga kopen, en weet je wat... daar betaal je geen douanekosten op hah ! dan zit ik alleen nog maar met de kosten voor het vervoer die dan lager zullen liggen vanuit amerika en dan baise ik jullie allemaal :x kunnen jullie nu aub zwijgen met al jullie bs en alleen op de vraag antwoorden of jullie een fender bassman head verkopen, zonee post dan N I E T

Ik heb een '65Blackface Bassman, je mag bij mij voor 150 euro komen kopen. :wink:

JaY

Dirk_Hendrik
11 november 2004, 15:59
Beetje duur Mr Jay. Die ouwe '65 er van mij mag hij voor 100 hebben maar blijkbaar wil hij em niet want ik heb nog geen mail gezien?

Dat ding staat bij mij toch maar in de weg.

Mr.Jay
11 november 2004, 16:16
Beetje duur Mr Jay. Die ouwe '65 er van mij mag hij voor 100 hebben maar blijkbaar wil hij em niet want ik heb nog geen mail gezien?

Dat ding staat bij mij toch maar in de weg.


Had ik de prijs genoemd dan :-D ????
150 mag ie voor "langs komen"

JaY

robzilla
11 november 2004, 16:35
Beetje duur Mr Jay. Die ouwe '65 er van mij mag hij voor 100 hebben maar blijkbaar wil hij em niet want ik heb nog geen mail gezien?

Dat ding staat bij mij toch maar in de weg.

ff serieus, wat wil je voor die head hebben? Heb je pics?

PeeVee
11 november 2004, 16:41
tis daarom da ik 1 van vk of duitsland ofzo ga kopen, en weet je wat... daar betaal je geen douanekosten op hah !
Goed idee, de Bassman topjes die ik tot nu toe op eBay.de heb voorbij zien komen die waren overigens allemaal €400. Toppie is niet licht dus tel maar gerust €50 voor verzending. Misschien toch handiger als je even naar Yves rijdt (Tongeren), die heeft misschien wel wat voor je staan, of Ludo heeft vast nog wel een koopje ;-) Hahaha en dan zeggen ze dat wij Hollanders zuinig zijn :-D


nu aub zwijgen met al jullie bs
Wat een mop, de pot verwijt de ketel...


en alleen op de vraag antwoorden of jullie een fender bassman head verkopen
Doe me een lol en ga dan gewoon naar naar www.gitaarmarkt.nl en val ons hier niet lastig met je off topic gezeur man


zonee post dan N I E T
Ik heb een early 70's sf Bassman topje die t.z.t. wel te koop komt. Die bied ik hier niet aan want dat daar is het forum niet voor, houd gitaarmarkt maar in de gaten zou ik zeggen. Ter info, topje heeft (Tube Amp Service, dus MADE IN BELGIUM) replacement choke en OT, technisch prima in orde, netjes gecontroleerd en afgeregeld. Niet van top tot teen geserviced want was/is (nog) niet nodig maar kan evt. wel op verzoek. Ik ben er overigens nog aan bezig; ga er een tweed style Bassman kanaaltje inbouwen met kathode volger.

Zoals gezegd, het is niet moeders mooiste dus gaat niet al te veel kosten maar helaas...

Nogmaals succes met je aanschaf en laat nog eens wat van je (en je €200 Bassman topje) horen ;-)

assholo
13 november 2004, 18:10
600 euro voor een 1972 bassman 100 met 4 x 12" speakers ? Juist gerestaureerd enzo... ? Goede prijs of niet ?

Lucluc
13 november 2004, 19:25
Toch niet die gekke combo? Niet intrappen! Het is een goedkope chinese kopie!!!!!!!

assholo
13 november 2004, 23:18
nee, het is geen combo en -> ok... :-?

Mr.Jay
13 november 2004, 23:34
600 euro voor een 1972 bassman 100 met 4 x 12" speakers ? Juist gerestaureerd enzo... ? Goede prijs of niet ?

voor niks !!...... zéker als je bas speelt.

JaY

jpb
14 november 2004, 01:09
600 euro voor een 1972 bassman 100 met 4 x 12" speakers ? Juist gerestaureerd enzo... ? Goede prijs of niet ?

voor niks !!...... zéker als je bas speelt.

JaY
en zeker ook als je kontharp speelt :-D

matto
14 november 2004, 10:07
Ik probeer me iets voor te stellen bij "kontharp" :D maarre ik wordt er steeds niet goed van :razz:

PeeVee
14 november 2004, 10:51
Ja echt iets voor jou... maarre... is die verkoper geen ripper dan? Hij verkoopt voor 3 x de prijs die jij uit wou geven? Die 4 x 12" Fender cabinets zijn zeer gewild, die kun je vast voor €400 weer kwijt, heb je mooi voor €200 een Bassman topje! Gefeliciteerd!

assholo
14 november 2004, 12:42
hij vraagt apart 350 voor de head en 300 voor de cab, tesamen 600. Tis wel een nederlander dus dan moet ik efjes de grens overrijden om het te gaan halen maar dat heb ik er wel voor over, kan ik ondertussen nog een pitstopje houden :wink:

Dirk_Hendrik
15 november 2004, 10:36
600 euro voor een 1972 bassman 100 met 4 x 12" speakers ? Juist gerestaureerd enzo... ? Goede prijs of niet ?

voor niks !!...... zéker als je bas speelt.

JaY
en zeker ook als je kontharp speelt :-D

Is Kontharp hetzelfde als KontHaarBas?

Mr.Jay
15 november 2004, 13:03
Is Kontharp hetzelfde als KontHaarBas?

KontHaarBasVrouw.... :oops:

JaY