PDA

View Full Version : KOCH



Giac
30 mei 2002, 13:06
Hoi,
IK wil een nieuwe versterker aanschaffen een Koch. Nu is mijn vraag is een Koch geschikt voor zowel super clean maar ook goede distorsions?? Ik wil hierbij een ME-33 gaan gebruiken. Nu gebruik ik een Marshall waar ik het clean geluid niet super van vind wat ook logisch is voor een Marshall. Nu heb ik mijn ME-33 gewoon simpel aan gesloten: Gitaar/ME-33/Marshall EN dit alles volgens de normale inputs. Kan iemand mij een goed advies geven?? BVD

pimmetje
30 mei 2002, 14:13
Ik heb een Twintone en hij kan prachtig clean en zwaar goor vervormd. Ik weet niet wat voor geluid je precies zoekt (muzieksoort, evt artiesten als voorbeeld). Je kan ook naar een Engl kijken dat zijn ook veelzijdige apparaatjes.

srv-man
30 mei 2002, 22:38
Koch is inderdaad zeer veelzijdig. De twintone is leuk, de multitone biedt meer mogelijkheden. Wil je echt heavy kijk dan naar de powertone. Probeer ze wel goed, want niet iedereen is er even enthousiast over (schrijf ik wel op het gevaar af dat ik gelijk afgemaakt wordt), mijn ervaring is dat ze in een band enigszins verzuipen.

De kwaliteit van je ME-33 is trouwens niet geheel in overeenstemming met een sjieke koch dus daar zou ik ook wat upgraden....

Giac
31 mei 2002, 12:48
De muziekstijl die ik maak is gevarieeerd.
Zowel Gary Moore maar ook Frans Bauer. Ik speel in een top40/allround band, dus je speelt diverse stijlen. Zou een Koch goed bij me passen of zijn er andere merken die hievoor beter geschikt zijn??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Giac op 2002-05-31 12:50 ]</font>

pimmetje
31 mei 2002, 13:41
Voor die stijl lijkt Koch me een prima keuze. Dan zijn de extra mogelijkheden van de Multitone misschien wel handig. Ik zou sowieso ook nog ff een Engl proberen.

Volgens mij zijn deze 2 merken wel het meest geschikt voor uiteenlopende stijlen. Al heb je daar natuurlijk ook die ME-33 voor. Overigens ben ik 't wel met srv-man eens dat die ME-33 het geluid van de versterker dan niet echt mooier zal maken.

gangsta
3 juni 2002, 21:55
Mijn ervaring met koch is ook dat ze erg allround zijn, maar ik kies och voor rivera (en matchless :razz:)