PDA

View Full Version : Epiphone G-400, wel of niet?



MongoSucks
9 november 2004, 21:06
ik wil een nieuwe gitaar gaan kopen, maar omdat ik linkshandig ben is er weinig keuze. Ik wilde eerst een epiphone lp 100 of een epiphone lp studio. Maar die kan ik alleen via het internet bestellen. Ik heb nu een winkel gevonden die de linkshanidge Epiphone G-400 heeft. Ik heb wel zo iets gelezen dat hij best goed is enzo, maar heeft iemand van jullie deze gitaar of heeft iemand van jullie er al eens op gespeelt? Geef mij dan advies!!

p.s. Voor degene die niet meer weet hoe de G-400 eruit ziet: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3

Squier4ever
9 november 2004, 21:10
Ja Ikke !!!
en hij klinkt VEEEETTTTTT en was heel fijn te bespelen.
En dan vooral voor het geld ist het al helemaal een geweldige gitaar
DOEN! :-D (heb er zelf ook GAS voor :D )

BartL
9 november 2004, 21:30
...maar jij heet ook Squier4Ever :roll:






=> => :-D :-D :-D

Jeroenvanhulsteijn
9 november 2004, 21:44
ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger wel eens zo'n G310 geprobeerd. maar ik vond de hals erg vervelend spelen. scherpe randen geloof ik. de ibanez blazer vond ik veel prettiger spelen. je hebt wel goed bereik hoog op de hals. daarom vond ik het wel een interessante gitaar. persoonlijk vind ik de g400 custom mooier. geluid weet ik niks van. maar ik neem aan dat de constructie van die gitaren best in orde zijn. dan kun je altijd nog betere elementen in de gitaar stoppen.

-robbert-
9 november 2004, 21:44
nee ff serieus ik heb em , en het is een hele goeie gitaar, (let wel op dat je de nieuwe serie hebt, met grover tuners!!!!!!) stop er andere pups in en je hebt een keigoeie gitaar met killer sounds

doncker
9 november 2004, 22:28
Is beter als de lp100 en die lp studio + dat ik persoonlijk een sg fijner vind spelen. Alleen zien dat hij niet neckheavey is maw dat als je hem niet loslaat de hals niet naar beneden duikt. Indien het niet te veel is wat je moet betalen doen zou ik zegge,

greets

kristof

ps op www.music-productiv.de staan ze in reclame, maar linkshandig weet ik niet

Slashhh
9 november 2004, 22:42
tis een ok-gitaar maar verwacht niet dat ie in de buurt van een echte gibson komt natuurlijk :razz:

zoals iemand al heeft gezegd, doe er andere pickups in (burstbuckers of seymour duncan alnico II) en je kan ermee scheuren 8-)
als je ook nog eens alle electronika vervangt verdwijnt t "gehum, gehiss en gekraak" zodat ie BIJNA net zo goed zal klinken als een gibson sg....BIJNA.

de lp models hebben meer bas, deze meer treble, en een hals wat gewoon minder is dan die van een lp.
maar met de sg zijn de hoogste frets makkelijk bereikbaar, hij is lichter voor als je staand speelt enziet er beter uit dan zo'n studio lp.

8-)

Bigfoot414
10 november 2004, 02:43
Ik heb er ook 1. Best aardig dingetje. Erg goed bruikbaar enzo, maar de minpunten:

- Shitty tuners
- Kopzwaar, niet handig als je je speelhand ff loslaat. Dan maakt ie een mooie snoekduik.
- Redelijke PU's(kan natuurlijk altijd beter).

Hij speelt inderdaad wel lekker licht, maar ik hou toch iets meer van LP's. Jammer dat ze 4x de aanschafprijs van de standaard G400 kosten, maar daar werk ik voor 8-)

Jax
10 november 2004, 07:12
Alleen zien dat hij niet neckheavey is maw dat als je hem niet loslaat de hals niet naar beneden duikt.

Dit is zeker zo. Ik speel altijd zittend, dus heb daar geen last van, maar als je staand speeld zou dit wel een probleem kunnen zijn. Verder vind ik het geluid lekker, ontstemd nauwelijks (grover-tuners) en speelt de gitaar zelf erg lekker. Toch zou ik je aanraden dat je, als je van plan bent echt deze gitaar te kopen, te bedenken wat voor hals je het liefste hebt. Ik hou meer van een wat dikkere hals, en ben dus blij met mijn SG, maar als je een wat dunnere hals wilt zou het een probleem kunnen zijn. Hoewel het maar om milimeters verschil gaat, zou het het verschil kunnen maken tussen een gitaar die je bevalt en eentje die je niet bevalt.

Bins
10 november 2004, 09:55
Ik begrijp dat nooit, van dat kopzware... Ik heb jaren op een epi sg gespeeld, en er nooit last van gehad.

-robbert-
10 november 2004, 10:41
Ik begrijp dat nooit, van dat kopzware... Ik heb jaren op een epi sg gespeeld, en er nooit last van gehad.

naja opzich als je hem loslaat duikt ie wel naar beneden, maar wie laat er nou in godsnaam zijn gitaar los :P

abbys
10 november 2004, 15:05
*high five* ^^

ae
10 november 2004, 15:45
Ik dacht dat de kwaliteit van die dingen heel erg verschilde per gitaar? Kun je dan niet beter naar de winkel gaan ipv er een op internet te kopen?

nickelwound
10 november 2004, 18:28
Mits vervanging van de elementen is het wel ok. Anders is de sound wel redelijk bevredigend, maar zit er heel weinig buik (m.a.w. diepte) in. Dit heb je bijvoorbeeld nodig om goed door een P.A. te worden uitversterkt. De man aan de knoppen noemt dit vaak 'een dun geluid'. Daar heeft de G-400 zonder betere pickups wel eens last van. Verder is het voor die prijs een leuk ding, vooral met grover tuners!

MongoSucks
10 november 2004, 18:37
nee k wil hem ook liever niet op internet kopen...maar hoeveel zou ik dan kwijt zijn voor nieuwe betere elementen? en is dit dan wel echt nodig, of is het geluid met de oorspronkelijke elementen ook al goed genoeg?

andoni
10 november 2004, 19:16
Ik dacht dat in de nieuwste Epiphones (behalve de absolute cheapo's) Gibson elementen zaten. Op het stickertje dat op de elementen plakt staat toch Gibson, en iemand wist me dit te vertellen, als het waar is kan de sound niet echt slecht zijn.

woutB
10 november 2004, 19:45
Op dat stickertje staat volgens mij Zo iets van Gibson designed.

Ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal maar mijn Sheraton met Alnico II klinkt veel zuiverder en iets harder dan mijn Epi standard met die Gibson designed elementen. Hoewel ik ze niet slecht vind klinken.

MongoSucks
10 november 2004, 21:40
ps op www.music-productiv.de staan ze in reclame, maar linkshandig weet ik niet

het is www.musik-produktiv.de[/url]

-robbert-
10 november 2004, 22:42
Ik dacht dat in de nieuwste Epiphones (behalve de absolute cheapo's) Gibson elementen zaten. Op het stickertje dat op de elementen plakt staat toch Gibson, en iemand wist me dit te vertellen, als het waar is kan de sound niet echt slecht zijn.

dit geld niet voor de G-400. de elementen vond ik gewoon klote.. modderig enzo maar das misschien persoonlijk. Alleen de elitists en de artist modellen hebben echte gibson pups. Oja ik heb er dus 330 nieuw voor betaald ;) bij keymusic in st. niklaas

episua
11 november 2004, 13:07
Ik heb ook inmiddels al weer 3 jaar een G 400 en deze bevalt me goed.
Er zijn een paar minpuntjes (maar niet voor het geld dat je er voor neer legt):

- Kopzwaar (maar daar wen je wel aan)
- Niet iedereen vind 'm goed (sommige klagen over de dikke hals e.d.)
- Krakende pickup schakelaar (op te lossen door ff wd40 er op te spuiten)

pluspunten:

- De gitaar kost minder dan de helft wat de originele Gibson kost
- Speelt licht.
- Licht in gewicht
- goede tuners (in de nieuwe types)

Tot slot heb ik eigenlijk ook niet zoveel te klagen over de humbuckers.
Ze werken goed en eigenlijk voor alle muziekstijlen.
Als ik clean speel over de halspickup dan klinkt behoorlijk 'jazzy'.
Trap de distortion in en scheur over de brugpickup.
Niks te klagen, maar het klinkt niet helemaal als een echte Gibson.
Maar dat vind ik niet erg ofzo, deze g400 heeft ook z'n eigen sound, that's it'.

lostsoul
9 december 2006, 18:22
ik wil een nieuwe gitaar gaan kopen, maar omdat ik linkshandig ben is er weinig keuze. Ik wilde eerst een epiphone lp 100 of een epiphone lp studio. Maar die kan ik alleen via het internet bestellen. Ik heb nu een winkel gevonden die de linkshanidge Epiphone G-400 heeft. Ik heb wel zo iets gelezen dat hij best goed is enzo, maar heeft iemand van jullie deze gitaar of heeft iemand van jullie er al eens op gespeelt? Geef mij dan advies!!

p.s. Voor degene die niet meer weet hoe de G-400 eruit ziet: http://www.epiphone.com/default.asp...&CollectionID=3

Zou je me kunnen vertellen bij welke winkel dit is?

Ik ben namelijk op zoek een een linkshandige G-400.
Ik kan hem wel bestellen, maar dat kan weken of zelfs maanden duren volgens feedback..

Jay75
9 december 2006, 23:23
Ik begrijp dat nooit, van dat kopzware... Ik heb jaren op een epi sg gespeeld, en er nooit last van gehad.


Same here, nooit last van gehad.

Heb ook een SG-400 gehad, qua bespeelbaarheid vond ik m super, qua sound was het toch net niet en toen ik ging werken=geld=mooie gitaren kopen die je altijd al wilde hebben.

Dus verkocht ( 250 euro 3e hands geloof ik, had wel een originele Jack Black handtekening van school of rock hehe )


Voor klein budget, gewoon kopen dat ding, en als je het nou echt niks vind, je raakt 'm vast wel weer kwijt via MPlaats ofzo.


Bijna geen gitaar cooler dan een SG, maar das een ander topic ;)