PDA

View Full Version : aanslag/corrosie op elementen ibanez



mrg470
30 mei 2002, 09:11
hallo, vraagje: ik heb een custom ibanez waar INFS elementen op zitten, de gitaar heeft al een redelijke leeftijd, en er zit nu aanslag/corrosie o.i.d. op de magneetjes van de elementen, gaat dat ten koste van je klank, en kan het daarom zijn dat mijn versterker snel begint te joelen als ik mijn boost aan heb.

Kan je die rotzooi er anders ook afhalen met een of ander spul.

gr: mrg470

BSB
30 mei 2002, 12:16
Ik heb een rg550 gehad met ookwat aanslag/roest op de elementen voornamelijk op de single coil. Ook mijn jem7 heeft hier een klein beetje last van. Met een roestoplosser kun je dit verwijderen. Met een kwastje aanbrengen HEEEL dun een kwatiertje wachten, gaat als het goed is lekker bruisen. Dan wegpoetsen en de boel glimt weer. Pas wel op met verchrooomde, vernikkelde delen, die roestoplosser vreet dit allemaal op!!!!!

mrg470
30 mei 2002, 14:44
thanx man, de rest van de elementen is toch van ander materiaal dus het gaat wel lukken,

kan het dan ook zijn dat mijn versterker wat minder snel joelt als ik boost aan heb?


gr mrg470

BSB
30 mei 2002, 15:58
Minder joelen?? durf ik niet te zeggen. Ik heb geen elektotechniek gestudeerd maar ik kan me voorstellen dat roestvorming uiteindelijk het geluid nadelig kan beinvloeden. Het magnetisch veld kan denk ik wel verstoord worden door roest. Bel anders eens Voxhumana die hebben er wel verstand van. Die costum rg's zijn dat telefoontje wel waard.

mrg470
30 mei 2002, 16:31
bedankt, zal ik doen, alles wat er tegen helpt is meegenomen, want ik wordt er af en toe wel gek van...

trouwens op deze url staat een foto voor degene die er belang bij heeft hem te zien:
http://www.geocities.com/mrg470/mrg470mf.jpg

gr mrg470

7th heaven
30 mei 2002, 18:40
het heeft geen invloed op je geluid maar om het verdere roest te voor komen na het spelen even met een doekje over je elementen heen gaan om het zweet eraf te halen

mrg470
31 mei 2002, 10:44
bedankt, weer wat geleerd, scheelt me weer roestige elementen..


gr...

Robbert
31 mei 2002, 16:03
..en nadat je de pickups een keer hebt schoon gemaakt, even een doorzichtige nagellak erover de polen heen halen.

Niet de rode, of blauwe, maar gewoon transparante nagellak. Werkt perfect.

mrg470
6 juni 2002, 13:12
oke, doet ik, ik wil alleeen eerst alle rotzooi van mijn magneetjes afhebben.

gr..