PDA

View Full Version : welke pedalen heb ik nodig



satbird
30 mei 2002, 08:34
persoonlijk vindt ik de gt5 te gecompliceerd om de goede geluiden eruit te halen.
welke losse type pedalen van boss heb ik nodig om de muziek genre van blues,rock,pop te bespelen?
wie kan een leuke samemstelling beschrijven,die de inruil prijs kan vervangen?
zodat ik m'n gt5 kan inruilen.
bespeel zelf een fender strat.

Grooveyard21
30 mei 2002, 08:51
een

sd-1, sd-2, ce-5, dd-3(5)

daarmee kom je een heel eind denk ik, natuurlijk kun je voor de overdrivjes ook andere pedalen nemen, boss heeft er verschillende, dit hanhgt af van smaak.

maar kijk ook verder dan alleen boss, er zijn diverse merken die voor dezelfde prijs mischien wel beter spul hebben dan boss.

pimmetje
30 mei 2002, 09:03
Probeer 't 'ns met alleen je versterker en je gitaar. Ik neem aan dat je versterker twee kanalen heeft. Je zou dan eventueel nog kunnen denken aan één pedaaltje (bijv. tube screamertje) waarmee je van je cleane kanaal crunch maakt en je vervormde kanaal echt laat scheuren.

Vooral als je een breed scala aan muziek wilt gaan spelen, kan je 't beter uit je speelstijl proberen te halen dan uit allerlei effecten... eigenlijk ook als je maar één soort muziek speelt.

Als je bepaalde muzikanten nadoet, is 't misschien ook handig om een Wah te hebben. Sommige solisten zijn/waren er nu eenmaal aan vergroeid.