PDA

View Full Version : Het watt topic



My Dying Bride
9 november 2004, 16:16
Ik ben vandaag naar mijn gitaarboer geweest en die zei zoiets van :

"Je kan versterkers vergelijken met per brommer naar de zee gaan , of je nu met een bromfiets ( hiermee bedoelt hij dus 50 W) naar de zee gaat of met een harley ( 100 W ) je komt uiteindelijk toch op je bestemming , het is meer op de manier waarop je er geraakt ... " Het ging btw over transistors ...


Nu vroeg ik mij dus af wat jullie vinden

1.Hoeveel watt heeft jullie versterker?
2.Hoeveel heb je volgens jou nodig om in een band te spelen ?
3. " " " " " " " live te spelen?
4.Vind jij watt(volume) belangrijker als klank?
5.Ben jij eerder tevreden met 50W als 100 W

dank u wel

NeeraDJ
9 november 2004, 16:26
1)50W en 30W
2) Verschilt per amp, en ampsoort. In een band kan van 15-120W wel
3) Hangt er van af waar je speelt, in een kroeg of kleine zaal heb je aan 30W-50W vaak wel genoeg, soms zelfs aan minder, maar het hangt nogmaals weer af van het type versterker. 100W zul je zelden voluit zetten
4)Domme vraag, natuurlijk niet! :roll:
5)Het boeit mij niet zo, de 50W op mijn Boogie was even hard zo niet harder dan de 100W op mijn JCM800. Boogies gaan vaak onwijs hard, hoewel mijn ervaring met ENGLs er weer op duidt dat ik de volumeknoppen toch nog wat meer open kan draaien. Voorlopig heb ik aan elke 50W versterker al genoeg (of teveel), maar 100W is ook niet zoveel luider in dB

Wormaap
9 november 2004, 16:31
1. 10 en 60
2. Aan mij 60 heb ik MEER dan genoeg!
3. In'n kroeg voor 200 man kon ik m'n 60W Fireball niet verder opengooien dan 1/4e
4. Wat'n onzin... Tone is ALTIJD belangrijker
5. Als ik niet meer genoeg heb aan m'n 60W Fireball, moet ik een hoorapparaat gaan halen...

charlie45
9 november 2004, 16:40
1. 50 watt
2. tenzij je een zwaar geluid wilt hebben wat in het laag beukt, 20-30 watt buizen. 100 watt transistor.
3. zelfde