PDA

View Full Version : Versterkerdromen in afbeelding gezet; hoe sluit je dit aan?



prs
9 november 2004, 01:01
Ik heb mijn versterkerdromen eens op papier gezet, mooi visueel zichtbaar in een afbeelding (met dank aan diegene die in mijn topic betreffende het maken van deze afbeeldingen hebben gereageerd).

Nou zie hier, mijn versterkerdromen (hoelang duurt het nog voordat ik het allemaal heb :( )....

Ik heb twee mogelijkheden op papier gezet; de eerste is met een Rocktron en de tweede met een TC Electronic. Nou ja je ziet het vanzelf wel.

http://img26.exs.cx/img26/514/Versterkeridee.jpg

-------------------------De 2e mogelijkheid-------------------------------------

http://img26.exs.cx/img26/5181/VersterkerideeTC.jpg

Nu de hamvraag, op welke manier zou ik dit allemaal kunnen aansluiten?
De 2 toppen hoeven niet tegelijk te functioneren. Dat wil zeggen ze moeten wel allebei van stroom voorzien zijn, maar ze hoeven niet allebei tegelijk geluid te produceren. Een van de 2 is af en toe een back up zeg maar.
Ow ja, twee keer die 1x12 lijkt me genoeg volume voor in kleine zalen en cafe's en als er een PA installatie aanwezig is, niet?

Hoe sluit ik het aan zou ik echt graag willen weten!!
Heerlijk toch om hierover te dromen.... :roll: :razz:

Nicci
9 november 2004, 07:47
gewoon een combo kopen . . . 8-)

fred_internet
9 november 2004, 09:35
Wat ik niet begrijp is dat je, ondanks het goede advies van srv-man om dit niet te doen, een PSA-1 wilt gaan gebruiken via een buizenversterker en gitaarspeakers. Je vraagt om advies, krijgt dit van iemand die zo'n beetje alles heeft geprobeerd wat er te koop is en uitstekend kan verwoorden wat de voor- en nadelen zijn en vervolgens doe je er niets mee.

Phyrexian
9 november 2004, 09:42
Vergeet die PSA-1. Je krijgt die alleen goed klinkend in studio-omstandigheden en via full-range speakers en PA-poweramps.
Ik heb er één gehad en heb de vergelijking gedaan met een full-tube amp. De buizenamp blaast de PSA-1 omver. Believe me. Hoewel de PSA-1 zeker niet slecht is, is er beter qua preamps. Zeker voor die prijs.

Alain
9 november 2004, 09:53
gitaar -> cry baby -> Mesa Boogie Single rectifier -> 2 x 1x12 (persoonlijk zou ik met een mesa eerder naar 2x12 gaan.)

in de fx loop van de Mesa de fx unit steken, gelijk welke, en van daaruit een signaal splitten en die naar de return gaat en naar de DTR1. Bij mijn weten heeft de Mesa geen extra uitgang hiervoor voorzien, maar ik weet het niet zeker... :oops:

Sansamp zie ik geen nut voor: eruit laten
Als je 2e versterker als backup dient, kan je indien nodig die gewoon verwisselen, anders veel te veel moeilijkheden IMHO

De All access zou ik behouden, want TC electronic heeft maar een heel klein midi pedaaltje, en die AA kan je ook voor andere merken gebruiken. Die sluit je aan op de fx unit.

Vrij simpel als je het nuttig wil houden.

marc_o
9 november 2004, 10:21
hmmzz, vreemde droom, een Rectifier over een marshall 1912.....

taylor
9 november 2004, 10:23
ik snap die set-up niet helemaal bedoel heb je dat midi pedaal nodig alleen voor tc?wat is daar het nut van,ik weet niet wat voor muziek je maakt maar zoveel zou je wel niet schakelen tussen standen.

als ik jou was zou ik alleen die amps(4x12) en de wha houden de rest weg ermee!

Negative K3 fan
9 november 2004, 11:24
waarom van die vervelende 1x12 marshall kastjes? neem damn iets lijpers als ideale rig

prs
9 november 2004, 11:35
Wat ik niet begrijp is dat je, ondanks het goede advies van srv-man om dit niet te doen, een PSA-1 wilt gaan gebruiken via een buizenversterker en gitaarspeakers. Je vraagt om advies, krijgt dit van iemand die zo'n beetje alles heeft geprobeerd wat er te koop is en uitstekend kan verwoorden wat de voor- en nadelen zijn en vervolgens doe je er niets mee.

Ook advies is subjectief, als hij het niet goed vind klinken hoef ik het nog niet slecht te vinden. Hou dat even in de gaten....

prs
9 november 2004, 11:36
Vergeet die PSA-1. Je krijgt die alleen goed klinkend in studio-omstandigheden en via full-range speakers en PA-poweramps.
Ik heb er één gehad en heb de vergelijking gedaan met een full-tube amp. De buizenamp blaast de PSA-1 omver. Believe me. Hoewel de PSA-1 zeker niet slecht is, is er beter qua preamps. Zeker voor die prijs.

Ik zal nogmaals eentje gaan testen als ik er nog eentje vindt....Misschien ben ik een tweede keer minder gecharmeerd...

prs
9 november 2004, 11:41
Ik had het idee dat twee 1912 kasten bijelkaar toch een soort van stereo 2x12 vormen. Bovendien zijn die kasten gemakkelijk te tillen en te vervoeren. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om met een 4x12 te gaan slepen en mijn spieren naar de klote te helpen (ja sorry, als jullie daar anders over denken). Die twee 1x12 kasten ,had ik het idee, komen op ongeveer hetzelfde uit als een 2x12 alleen heb je het gewicht verdeeld.
Over dat all acces pedaal....eigenlijk bedoelde ik daar gewoon de channelswitcher mee van de rocktron of de TC.

Ik hoor veel "tegenstand" over die 1912 en ook veel over die sansamp. Vooral die laatste (ook de eerste) vind ik punten om nog serieus in overweging te nemen.

Ik zal nog eens nadenken over een alternatieve setup en deze ook weer in een afbeelding zetten. Als jullie nog aanbevelingen en ideeen hebben, heel graag!

Boven alles, bedankt voor jullie reacties en de uitleg over hoe je dit kunt aansluiten!

Phyrexian
9 november 2004, 11:43
Vergeet die PSA-1. Je krijgt die alleen goed klinkend in studio-omstandigheden en via full-range speakers en PA-poweramps.
Ik heb er één gehad en heb de vergelijking gedaan met een full-tube amp. De buizenamp blaast de PSA-1 omver. Believe me. Hoewel de PSA-1 zeker niet slecht is, is er beter qua preamps. Zeker voor die prijs.

Ik zal nogmaals eentje gaan testen als ik er nog eentje vindt....Misschien ben ik een tweede keer minder gecharmeerd...

Doe zeker een A/B test met andere preamps uit dezelfde prijsklasse (ENGL E530 bijvoorbeeld).

prs
9 november 2004, 11:46
Ik zal zo goed mogelijk proberen te vergelijken!

ieme
9 november 2004, 11:56
neem dan 1X12 custom audio electronics (cae) of bogner kastjes!

prs
9 november 2004, 12:01
neem dan 1X12 custom audio electronics (cae) of bogner kastjes!

Hoeveel kosten die bogners per stuk?
Ze zien er mooi uit, en klinken veel beter dan die 1912's (tenminste ga ik wel vanuit). Maar zijn ze ook veel duurder??

http://www.bogneramplification.com/Cube1.jpg

ieme
9 november 2004, 12:11
neem dan 1X12 custom audio electronics (cae) of bogner kastjes!

Hoeveel kosten die bogners per stuk?
Ze zien er mooi uit, en klinken veel beter dan die 1912's (tenminste ga ik wel vanuit). Maar zijn ze ook veel duurder??

http://www.bogneramplification.com/Cube1.jpg
zo'n 400 per stuk

prs
9 november 2004, 12:13
Ah dat valt nog mee....
Kwam deze advertentie tegen op gitaarmarkt:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=31897

500 2e hands voor eentje... :o

Toaster
9 november 2004, 13:01
Ik heb niks gelezen of gezien over je muziek keuze maar het lijkt een beetje op een rock-coverband opstelling??

Ik kan je vertellen baas, je sleept je rot met wat je hier neerzet.

als je toch met die 19 inch dingen gaat werken kun je je misschien eens wat beter verdiepen in goede eindversterkers (19 inch).

koop daar dan een goede voorversterker bij ofzo. (mesa, koch weetikhet)

En dan is het al wat compacter. kun je dat in een koffer/flightcase voor je neerzetten. (heb je een heel pedalboard in een flightcase)

Ik snap heel erg goed waarom je voor 2 1x12 boxen gaat echt waar. Maar probeer ze dan ook eerst eventjes.

ijff
9 november 2004, 14:34
Ah dat valt nog mee....
Kwam deze advertentie tegen op gitaarmarkt:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=31897

500 2e hands voor eentje... :o

Dat is een 'ported' kastje. Net zoiets als de 'Thiele' kastjes van Mesa. Die zijn ook een stuk duurder dan de normale 1x12 kastjes.

Klinkt overigens wel wat vetter dan een normale 1x12.. ik heb er ook 2 (Mesa's) en kan prima mee met de 4x12 van de andere gitarist... en ik maak er de geluidsman over het algemeen erg blij mee.

ieme
9 november 2004, 15:47
500 euro 2dehands voor een shiva size
en die cube is 350/400 nieuw...

prs
9 november 2004, 17:01
Bedankt voor jullie reacties......veel negatieve reacties over de sansamp en die laat ik denk ook weg bij mijn toekomstige setup (met 1 of 2 toppen zie ik zelf de meerwaarde eigenlijk ook niet).
Vanavond maak ik een nieuwe afbeelding (misschien nog met aansluitmogelijkheden, dan kunnen jullie controleren of het klopt).
Bedankt voor alle goede adviezen (die zeker opgevolgd worden in tegenstelling tot wat sommige mensen beweren).

Tot later!

prs
9 november 2004, 17:06
Bedankt Alain, een paar dingen snap ik nog niet, hopelijk wil jij of iemand anders dat nog even uitleggen.


in de fx loop van de Mesa de fx unit steken, gelijk welke, en van daaruit een signaal splitten en die naar de return gaat en naar de DTR1. Bij mijn weten heeft de Mesa geen extra uitgang hiervoor voorzien

Ik snap dus dat ik het effect (rocktron of TC) in de FX uitgang van de mesa moet steken, maar wat bedoel je met het signaal splitten die naar de return gaat en naar de DTR-1.....??

En de voetpedaal of All acces midipedaal sluit ik die ook ergens achterin de versterker aan, of ergens in het effectapparaat....

Bedankt!

prs
9 november 2004, 19:35
Niemand? :???:

Alain
10 november 2004, 10:17
een tuner hou je best uit je signaal daarom kan je je signaal splitsen met een splitter als die in of uit je fx apparaat gaat. Dan blijf je een schoon signaal hebben in je eindtrap.

je midipedaal kan je achteraan je effectapparaat aansluiten in jouw geval.

Je voorziet niet dat je je Mesa van kanaal gaat laten switchen? De G-major kan dit volgens mij wel, waar de rocktron dat niet kan.