PDA

View Full Version : help --> geluidsweergave bij Cool-edit ???



skabouter
8 november 2004, 22:47
ik neem nu op met cool-edit pro, en heb net een nieuwe geluidskaart in mijn PC gezet (m audio Audiophile 2496)
maar als ik opneem hoor ik wat ik opneem niet door de monitors. pas bij het afspelen hoor ik het. door de koptelefoon (die in het mengpaneel zit) hoor ik natuurlijk wel wat ik opneem, maar ik wil het ook door de boxen hebben. hoe doe ik dit ?
iemand zei al dat ik iets met de windowsmixer moest veranderen, alle mutes aanzetten, maar er staat geen 1 mute aan.

help mij :cry:

bert k
9 november 2004, 09:50
Hoe hangt de computer aan het mengpaneel?
Mengpaneel master out >> line in geluidskaart
Line out geluidskaart >> rec in mixer
Of anders?

guhlenn
9 november 2004, 10:01
In cooll edit kun je dat kiezen, wet niet meer waar (gebruik nu iets anders) maar je kan kiezen tussen input monitoring of niet. even zoeken...

skabouter
9 november 2004, 11:23
Hoe hangt de computer aan het mengpaneel?
Mengpaneel master out >> line in geluidskaart
Line out geluidskaart >> rec in mixer
Of anders?

het is nu mengpaneel master out ---> line in kaart. en de line out van de kaart gaat nu direct naar een versterker. nogal simpel dus.
ik wil net zo`n opstelling als waar jullie het over hebben in het topic van Tomek. maar snapte dat verhaal nog niet helemaal, moet nog ff een paar keer lezen. en ik geloof dat ik daar dan wat extra kabels voor nodig heb, die moet ik eerst ff halen dan.

skabouter
11 november 2004, 01:18
het is gelukt, ik moest wat instellen bij de geluidskaart zelf. was ff zoeken, maar het werkt nu :)

morgen ga ik een tulp/jack kabeltje erbij kopen, en dan zal ik eens die kaart terug proberen te sturen naar het mengpaneel, en die dan apart naar de eindtrap sturen (Waar Tomek het al over had). als dat lukt zit ik qua instelling helemaal goed :)