PDA

View Full Version : nieuwe versterker, welke adviseren jullie?



tijs:)
8 november 2004, 22:23
hallo, ik ben hier nieuw:) en ik had een vraagje,

ik ben een jaar of 2 begonnen met spelen, toen had ik een ephipone en een ibanez 25r versterker.

onderdehand die gitaar vervangen voor een Ibanez RG Prestige.
nou wou ik dus ook een leuker versterkertje aanschaffen, en ik heb wel is wat op marshall gehoort en gespeelt, dat klonk goed. en ik vind het gewoon een mooi design.

m'n budget is rond de 200 euro (2ehands!)
beetje op marktplaats gekeken, daar een Model 8040 gevonden, 175 euro.. nieuwstaat. zou dit een goede koop zijn? of adviseren jullie me wat anders?

ik speel van alles, metallica, veel punk, maar ook rhcp, en rustige muziek.
vooral solo's van metallica vind ik vet.

alvats bedankt voor het lezen:)

AART
8 november 2004, 22:33
mm, probeer eens een peavey bandit te vinden voor die prijd, stukkenbeter dan die ransistor bakken van marshall, die zijn in hun prijsklasse niet echt geweldig...

ben79
8 november 2004, 22:34
Oude valvestates zijn idd rond die prijs te verkrijgen de 8080rond de 250€ dacht maar dan heb je wel 80w ipv 40w.
Deze valvestates zijn de betere , de 8100 die later is uitgekomen is niet zo goed maar wel nieuwer en zit ongeveer rod dezelfde prijs dacht ik.

Heb je trouwens ook al eens naar een line 6 spider gekeken? ik davht dat die nieuw rond dezelfde prijs zat maar beter klinkt..

tijs:)
8 november 2004, 22:46
ik zla is kijken naar die line6..

en die versterkertjes van 250 euro van marshall, zijn aanzienlijk beter dus dan die 40w versterker waar ik nu dus mee kwam?

NeeraDJ
8 november 2004, 23:13
Line 6 Spider, dat ding blijft me verbazen. Ik ken gasten met kwijlgave stacks, maar die thuis of op de kamers iets zachters nodig hebben tijdens het oefenen, en vaak zie ik ze naar de Spider wenden. Goedkoop, licht, veelzijdig, klinkt goed op alle volumes! Sure het overwint de prachtige harmonic overtones en warme klank van een volbuizen versterker niet, maar het is zeker weten the next best thing. Ik speel er zelf op school altijd mee en dat ding is heel erg dynamisch!

prs
8 november 2004, 23:16
Line 6 Spider, dat ding blijft me verbazen. Ik ken gasten met kwijlgave stacks, maar die thuis of op de kamers iets zachters nodig hebben tijdens het oefenen, en vaak zie ik ze naar de Spider wenden. Goedkoop, licht, veelzijdig, klinkt goed op alle volumes! Sure het overwint de prachtige harmonic overtones en warme klank van een volbuizen versterker niet, maar het is zeker weten the next best thing. Ik speel er zelf op school altijd mee en dat ding is heel erg dynamisch!

Zo zie je toch maar weer hoe subjectief zoiets als geluid is. Ik vind de line 6 spider bijvoorbeeld niet echt goed klinken. Vind mijn Marshall transistor 1000 keer beter klinken (en ja buizen, daar gaan we het helemaal niet over hebben :) )

NeeraDJ
8 november 2004, 23:21
Daar heb je vrijwel gelijk in (dus dat subjectieve), maar als ik het je heel eerlijk beken dan ben jij de eerste die de Spider niet echt lekker vindt klinken, althans waar ik van gehoord heb. Maar goed daar zul jij ook niet de enige in zijn weet ik zeker, en ik bedoel er verder ook niks mee. Ik probeerde de algemene reacties wat te verruimen van andere gasten die het met me eens zijn.

En dat design ook, een kind van 2 begrijpt de knopjes nog!

tijs:)
9 november 2004, 12:24
Line 6 Spider, dat ding blijft me verbazen. Ik ken gasten met kwijlgave stacks, maar die thuis of op de kamers iets zachters nodig hebben tijdens het oefenen, en vaak zie ik ze naar de Spider wenden. Goedkoop, licht, veelzijdig, klinkt goed op alle volumes! Sure het overwint de prachtige harmonic overtones en warme klank van een volbuizen versterker niet, maar het is zeker weten the next best thing. Ik speel er zelf op school altijd mee en dat ding is heel erg dynamisch!

Zo zie je toch maar weer hoe subjectief zoiets als geluid is. Ik vind de line 6 spider bijvoorbeeld niet echt goed klinken. Vind mijn Marshall transistor 1000 keer beter klinken (en ja buizen, daar gaan we het helemaal niet over hebben :) )

tja maar wat heb jy voor die marshall moeten betalen, en wat moet ik voor een line6 betalen..:) zal wel een behoorlijk verschil zijn

tijs:)
9 november 2004, 12:25
Line 6 Spider, dat ding blijft me verbazen. Ik ken gasten met kwijlgave stacks, maar die thuis of op de kamers iets zachters nodig hebben tijdens het oefenen, en vaak zie ik ze naar de Spider wenden. Goedkoop, licht, veelzijdig, klinkt goed op alle volumes! Sure het overwint de prachtige harmonic overtones en warme klank van een volbuizen versterker niet, maar het is zeker weten the next best thing. Ik speel er zelf op school altijd mee en dat ding is heel erg dynamisch!

Zo zie je toch maar weer hoe subjectief zoiets als geluid is. Ik vind de line 6 spider bijvoorbeeld niet echt goed klinken. Vind mijn Marshall transistor 1000 keer beter klinken (en ja buizen, daar gaan we het helemaal niet over hebben :) )

tja maar wat heb jy voor die marshall moeten betalen, en wat moet ik voor een line6 betalen..:) zal wel een behoorlijk verschil zijn

NeeraDJ
9 november 2004, 12:39
Een Spider II kun je op marktplaats echt wel voor 200 euro vinden, als je een beetje afdingt

tijs:)
9 november 2004, 17:05
en als ik toch voor een marshall zou gaan, welke types zijn echt aanraders, en wel te betalen.. tot de 400/500 2e hands kan ik er voor sparen:)

BLOK182
9 november 2004, 17:57
DSL401/DSL201. Je kan ook kijken voor een JCM800, maar verwacht geen veelzijdigheid, en om het lekker te laten klinken moet ie eigenlijk ook vrij hard.

tijs:)
9 november 2004, 18:03
misschien moeilijk om te zeggen, maar hoe hard is Vrij hard?:D

ik heb een zolder kamer dus hij staat soieso vaak redelijk hard

ik heb nu dus een ibanez 25watt versterker, die staat meestal op half open of nog iets verder open het volume..

sambofan
9 november 2004, 18:44
ik hoor veel slechts over de marshall MG serie (transistor), maar naar mijn idee is dat voor een goede distortion een prima versterker, tuurlijk klinkt bijv. TSL wel beter, maar in combinatie met een goede gitaar is het prima te doen (ik kan er over meepraten :wink: )
heb zelf mg100dfx in combinatie met gibson les paul en dat klinkt perfect..maar de mg100 kost 2ehands tegenwoordig ongeveer 350euro

tijs:)
9 november 2004, 19:29
ik heb zelf een Ibanez RG prestige, rg-470 ofzo geloof ik.. niet die goedkope iig.

wat is die TSL dan? en wat kost die

NeeraDJ
9 november 2004, 19:32
ik hoor veel slechts over de marshall MG serie (transistor), maar naar mijn idee is dat voor een goede distortion een prima versterker, tuurlijk klinkt bijv. TSL wel beter, maar in combinatie met een goede gitaar is het prima te doen (ik kan er over meepraten :wink: )

Ik heb toen ik pas begon een MG30dfx gekocht vanwege al die effecten die erin zaten, en heb 'm nog steeds. De TSL klinkt naar mijn mening ook heel erg transistor hoor. Ik betrap mezelf echter elke keer dat ik de dynamiek en volle romige overdrive van een echte buizenbak mis wanneer ik op zo'n ding speel. De MG100 is naar mijn mening ook zo, ik heb 'm op verschillende cabs gehoord, maar het doet me weinig

sambofan
9 november 2004, 20:34
Tsja, dat zal ook aan instellingen liggen en uiteraard aan de gitaar; met m'n budget aria pro 2 klinkt ie niet erg lekker, maar met de gibson wel...ff over de TSL; die heb ik 1x gehoord in actie bij een oefensessie van een band, vond het wel redelijk klinken...maar TSL is erg duur en er zitten teveel knoppen op voor mij, maar tegen die tijd dat ik weer een nieuwe versterker kan ophoesten probeer ik er gewoon een aantal :P

tijs:)
10 november 2004, 12:51
en wat kost een redelijke buizenversterker dan??

ik ga trouwens waarschijnlijk dit weekend naar feedback, een grote gitarenzaak in rotterdam (wisten jullie vast ookwel:)) ff de nodige versterkertjes testen

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/24733.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dmarshall%26 p%3D2%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D55%26s%3D50%26m%3D 0

die leek mij wel geslaagd?

BramVersteeg
10 november 2004, 13:08
Dat is geen buizenversterker.

sambofan
10 november 2004, 14:37
marshall zelf zegt geloof ik van wel, maar het komt er op neer dat er in de voorversterker 1 buisje zit - waar ie gedeeltelijk z'n distortion uithaalt
de echte buizencombo's van marshall beginnen bij geloof ik 800 euro, de DSL201..ze zijn dus wel wat aan de dure kant en er zijn goedkopere buizencombo's zoals die van fender, maar daar haal je geen lekkere metalsounds uit voorzover ik weet