PDA

View Full Version : Prijs Vibrolux?



Quink
8 november 2004, 22:17
Zou iemand mij kunnen vertellen wat een redelijke prijs is voor een Silverface Vibrolux Reverb, ergens uit begin jaren zeventig?
(Meer info heb ik nog niet vrees ik).

Quink
9 november 2004, 15:03
Niemand een idee? :o Ik bedoel, ik hoef het niet tot op de cent nauwkeurig, maar zit je dan richting de 700 euri, 1200? :???:

Mr.Jay
9 november 2004, 15:20
Niemand een idee? :o Ik bedoel, ik hoef het niet tot op de cent nauwkeurig, maar zit je dan richting de 700 euri, 1200? :???:

in goede staat en gereviseerd moet je eerder aan het laatste bedrag denken.

JaY

matto
9 november 2004, 18:16
Ik heb enige jaren geleden een '71 Vibrolux Reverb gekocht voor 1700 gulden
en daar is toen voor 700 gulden( trafo, luidsprekers, buizen, elcos enz.) aan verspijkerd is samen 2400 gulden.
Het technisch in orde maken heb ik zelf gedaan.
De versterker is in redelijk nette staat en zou als ik nu zou willen verkopen , maar ik peins er niet over, zeker niet voor 1000 euro wegggaan.
Bedenk dat de lichtere Fenders ( Princetons,De Luxe, Vibrolux) relatief gezien tweedehands meer opbrengen als de Twins en ander zware Fenders.
Dus als je een nette Vibrolux in technisch goede staat wilt reken dan eerderop 1200 tot 1400 euro dan op 800.

Quink
9 november 2004, 23:48
Ok, is duidelijk. Bedankt voor de antwoorden.

PeeVee
10 november 2004, 20:04
Ze doen tussen €1000 en €1200, je mag voor die prijs verwachten dat ie geserviced is. Die laatste prijs alleen als ie echt mooi en goed is want anders kom je toch weer in de sf SR regionen en da's toch echt net weer een tikkie hogere prijsklasse. Een sf VR brengt niet meer op dan een in sf SR (uitgaande van het feit dat ze beiden in nette staat verkeren etc.). Als er mooie upgrades inzitten (b.v. speakers, trafo e.d.) dan wordt het wat subjectiever; dan gaat het er meer om wat zoiets (de upgrade) voor iemand persoonlijk waard is (heeft ie er wat aan, kan ie er wat mee etc.).

Het leek mij ook een fantastisch (club)ampje maar ik kan er niets mee. Thuis en in studio is ie te hard en speel ik liever op mijn Princeton Reverb of tweedified brownie Deluxe. Op het podium (zelfs kleinere "clubs") zit ik echt te snel aan het plafon en kom ik gewoon te kort. Heb zelfs op VR gespeeld met een Bassman output trafo en potige Jensen C10Q's maar kwam toch punch te kort. Voor slag vind ik zoiets wel prima, onze gitariste speelt op zoiets.

matto
10 november 2004, 20:44
Ja zoals peevee het stelt dan zit je inderdaad aan een Super reverb of een Pro reverb of een Bassman of zo, maar volgens mij heeft die inmiddels een aardige collectie is het niet? :lol:
Voor mij is het de ideale clubamp, maar dat is een de Luxe reverb voor mij eigenlijk ook al ( zoveel volumeverschil hebben die twee nu ook weer niet) zeker als je een drummer hebt die niet zonodig continu zit te meppen of zijn leven er van af hangt. :D
meestal gaat er een microfoon voor als we met een PA setje spelen.
En met een goede monitormix zou ik het misschien met een goede Princeton reverb ook wel aandurven, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

PeeVee
11 november 2004, 18:07
Ja de collectie breidt zich gestaag uit, misschien binnenkort eens een museumpje openen ;-)

Je zegt het goed, een beetje brutale DR is qua volume perceptie gewaagd aan een VR (die op vrij lage spanningen werkt en daarom snel aan z'n plafond zit); met een DR zou ik op het podium echt niets kunnen.

Ik hoor 'm wel hoor, maar ik voel geen druk en ooomph... Er zijn mensen die daarvoor SR's uitrusten met Twin trafo's en hi-power ceramic speakers... tja... dat kan ook, ik zet er liever een ampje bij als het harder moet ;-)

PeeVee
11 november 2004, 18:08
[quote="PeeVee"]Ja de collectie breidt zich gestaag uit, misschien binnenkort eens een museumpje openen ;-)

Je zegt het goed, een beetje brutale DR is qua volume perceptie gewaagd aan een VR (die op vrij lage spanningen werkt en daarom snel aan z'n plafond zit); met een DR zou ik op het podium echt niets kunnen.

Ik hoor 'm wel hoor, maar ik voel geen druk en ooomph... Er zijn mensen die om die reden SR's uitrusten met Twin trafo's en hi-power ceramic speakers... Jammer want dat kost je tone... Het is en blijft toch altijd een compromis tussen power en tone... Persoonlijk schakel ik liever een ampje bij als het nodig is... of twee... of drie... 8-)

matto
11 november 2004, 18:26
Wat fijn dat wij zo gek als uien zijn.
Het is nog geen eens December,do you remember?
En dan zomaar in het wilde weg gaan rijmen en dichten.
Ik geloof dat ik maar weer eens ergens een ampje van de plank ga lichten :satisfie: