PDA

View Full Version : boek over buizenamps



Daniël_san
8 november 2004, 21:37
Hey mensjes,

Het is 'binnenkort' weer sinterklaas, en ik wil een boek over buizen amp.
Het liefste ook nog in het Nederlands, als die er niet zijn is Engels ook goed. Weten julli er een paar behalve the tubeamp book?

Daniël

birt
8 november 2004, 21:40
ik heb hier een uitgave van elektuur:

R. zur Linde


Buizenversterkers:
toepassingen voor hifi en gitaar

Daniël_san
8 november 2004, 21:42
Hey die is wel handig. Ik ga morgen effe bij de elektroboer hier in zaandam kijken of ze hem daar ook hebben. (ze verkopen 2e hands bladen)

Dirk_Hendrik
9 november 2004, 11:17
The tube amp book, Aspen Pittman. 700 pagina's waarvan 350 gevuld met schama's. Neem dat engels dan maar voor lief.

Negative K3 fan
9 november 2004, 11:22
ik heb hier een uitgave van elektuur:

R. zur Linde


Buizenversterkers:
toepassingen voor hifi en gitaar

die heb ik nu ook thuis, maar die is wel ernstig technisch en wiskundig, daar heb je wel behoorlijk wat electronica kennis enzo voor nodig wil je daar wat wijs uit worden.

jpb
9 november 2004, 12:03
In Dave Funk's Tube Amp Workbook staat ook veel zinnigs (algemeen + Fenders). Delen over andere merken zijn nog(?) niet uit.

Phyrexian
9 november 2004, 15:44
The tube amp book, Aspen Pittman. 700 pagina's waarvan 350 gevuld met schama's. Neem dat engels dan maar voor lief.

+1
Ik heb deze ook. Aanrader!

Dirk_Hendrik
9 november 2004, 16:09
eindelijk waardering :oops:

Bluesbreaker
9 november 2004, 17:28
kerel, sinterklaas bestaat niet

matto
9 november 2004, 17:37
De Sint zat weer eens te hobbelen op zijn paard.
Hij zat te mijmeren over kop en staart.
En toen knalde er opeens een boekwerk onder zijn mijter door.
Het was A desk top reference of hip vintage guitar amplifiers door Gerald Weber van Kendrick amps dat is ook een aanrader hoor... :) .

Ik kan er echt niets aan doen als de Sint deze kant weer op aan komt dan kan ik me bijna niet inhouden :-D

nicoverduin
9 november 2004, 18:25
De Sint zat weer eens te hobbelen op zijn paard.
Hij zat te mijmeren over kop en staart.
En toen knalde er opeens een boekwerk onder zijn mijter door.
Het was A desk top reference of hip vintage guitar amplifiers door Gerald Weber van Kendrick amps dat is ook een aanrader hoor... :) .

Ik kan er echt niets aan doen als de Sint deze kant weer op aan komt dan kan ik me bijna niet inhouden :-D
Ik merk het.... :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Daniël_san
9 november 2004, 18:28
kerel, sinterklaas bestaat niet
snik.............snik........snik...............sn ik :razz:

Daniël_san
9 november 2004, 18:29
Maar dat tube amp book lijkt me ijgenlijk wel wat. Met wat bijbetaling van mezelf is het wel te fiksen :)

Mr.Jay
9 november 2004, 20:09
[quote=Dirk_Hendrik]The tube amp book, Aspen Pittman. 700 pagina's waarvan 350 gevuld met schama's. Neem dat engels dan maar voor lief.

Nog beter boek vind ik zelf van G.Weber > "a desktop reference of hip vintage guitar amps" .......sorry maar zo heet het écht.
Pittman is leuk voor de fotoos.

JaY

EdJ
9 november 2004, 21:33
Ik ken eerlijk gezegd de rest niet maar op de site van mark hammer(is iets van http;hammer@ampage.org)staat het boek van Carr.Is geen boek over mods maar legt wel erg duidelijk uit hoe een versterker werkt en hoe te werk te gaan als er iets mis mee is.Je zult overigens wel wat door moeten scrollen op die site maar het staat er nog wel.Ik heb de hele handel indertijd uitgeprint dus de kosten zijn laten we zeggen een cartridge en een stapel papier.
Hoop dat je er wat aan hebt,Ed

birt
9 november 2004, 21:36
The tube amp book, Aspen Pittman. 700 pagina's waarvan 350 gevuld met schama's. Neem dat engels dan maar voor lief.

+1
Ik heb deze ook. Aanrader!

en ik mag die wel eens lenen hè? :D

Negative K3 fan
9 november 2004, 21:54
Ik ken eerlijk gezegd de rest niet maar op de site van mark hammer(is iets van http;hammer@ampage.org)staat het boek van Carr.Is geen boek over mods maar legt wel erg duidelijk uit hoe een versterker werkt en hoe te werk te gaan als er iets mis mee is.Je zult overigens wel wat door moeten scrollen op die site maar het staat er nog wel.Ik heb de hele handel indertijd uitgeprint dus de kosten zijn laten we zeggen een cartridge en een stapel papier.
Hoop dat je er wat aan hebt,Ed


ik heb wat rondgezocht en na een beetje moeite kwam ik dit tegen:

http://ampage.org/cgi-bin/hammer/index.cgi?cmd=lt&xid=&fid=&ex=&pg=8

even uitprinten op school :)

EdJ
9 november 2004, 22:11
Ja,dat is het dus.
Veel plezier ermee.
Ed

Rob@tele
10 november 2004, 14:39
Kijk eens op http://www.londonpower.com/books.htm. Ik heb zelf de TUT1-TUT3 en deze zijn bijzonder leerzaam. En natuurlijk ook The Tube Amp Book, 4th Edition - Aspen Pittman. Verder nog een aardig overzicht op http://www.aikenamps.com/Bibliography.html

Grtz,

Rob

Daniël_san
10 november 2004, 17:27
Handige links negK3, ook die van jou Rob@tele :)

H.Manback
13 november 2004, 23:41
The tube amp book, Aspen Pittman. 700 pagina's waarvan 350 gevuld met schama's. Neem dat engels dan maar voor lief.

Klinkt interessant (wel een dikke pil, maar ja, plaatjes kijken scheelt al weer :razz:).

Is dit nu een boek gericht op de puur theoretische kant, puur de praktische kant, of een combinatie van beide?

En leunt het ook zwaar op de wiskunde (voor mij op zich niet een probleem, maar het maakt zoiets door lezen wel een stuk intensiever)?

Er was ook een boekje in het Nederlands, m'n electroboer heeft m liggen, en dat boek schijnt erg goed leesbaar geschreven te zijn. Wel puur praktisch, maar de meesten zullen niet zitten te wachten op rekenen aan impedanties en fase functies...

Als ik er weer eens langs ga zal ik wel ff vragen en opschrijven hoe dat nou heette.

PeeVee
14 november 2004, 10:54
Aspen Pittman is inderdaad prachtig plaatjesboek, het technische gedeelte moet je je niet teveel van voorstellen en staan zelfs dingen onduidelijk of gewoon fout in. Een echt practisch boek is het eerste boek van Gerald Weber ("desktop to hip vintage amps" of zoiets). Verder schijnt het boek van Dave Funk goed te zijn (heeft Jay) maar is moeilijker aan te komen.

Dirk_Hendrik
14 november 2004, 12:29
Beschouw Pittman, met z'n (originele) schema's puur als een naslagwerk. Veel wiskunde staat er niet in.

Voor de wiskunde is "het ontwerpen van buizenversterkers" van ir. Hellings een absolute aanrader. Muiderkringuitgave uit '58 en in de strekking "als je em kunt vinden". Wordt al lang niet meer uitgegeven.



http://www.techboek.nl/k128.jpg