PDA

View Full Version : Nummertje van mn band : Symmetry - Journey into the Unknown



FrankS
8 november 2004, 19:28
http://www.xs4all.nl/~symmetry/music/journey_into_the_unknown.mp3

Een paar van jullie kent em al, maar ben benieuwd hoe jullie dit pruimen :)

(en nu maar es verder met de riffcontest)

Das Schaap
8 november 2004, 20:24
Damn, Pain Of Salvation fans ? :P
Vooral jullie zanger. :o Klinkt wel lekker, en geen slecht geluid.
Wel tof met van die echt catchy afwisselingen, houdt het publiek geinteresseerd. :) En is die 2e stem die je af en toe hoort nog steeds de zanger ? Want die stem klinkt veel mooier. Oh nu hoor ik ineens Symphony X invloeden. :-D Ook vet natuurlijk. 8-) Vreemd genoeg vind ik sommige stukken juist een beetje saai zonder iets van zang of lead, normaliter wil ik altijd minder zang. :lol: Tof een bas-solo, ook wel erg prog met die maatsoort. :D Maar wel toffe shit man. 8-)

krizz
8 november 2004, 21:42
Erg interessant zeg. Cool. :)

Mag soms nog wel wat bruter, maja komt misschien ook omdat jullie niet met de hele rig voor m'n neus staan op te treden. 8-)

Nielsvdam
8 november 2004, 22:22
Opzich klinkt het heel goed, alleen vind ik de distortion gitaren door het cleane in het begin wat minder. Het lijkt wel of het niet past met elkaar. Verder klinkt het echt goed:)

FrankS
9 november 2004, 09:11
@ Das Schaap : Hey thanx :D Haha PoS.. kregen we vaker te horen, maar da's niet echt de muziek die we luisteren (hoewel ik de 1e 2 cd's altijd erg cool vond). Maar coole reactie. Idd de nummers moeten ruimte voor de zang hebben bij ons. Er moet een verhaaltje verteld kunnen worden en de muziek dient voor de sfeer in 1e instantie. Zanger arrangeert het meest.

@ Krizz : Thanx :D Mij kan het ook niet bruut genoeg hoor hehehe. Dit is ook niet het hardste nummer verder. Maar op het podium gaat het er idd wel ietsie harder aan toe. \m/ (maar serieus, van mij mag er veel meer gehakt worden, maar we zijn met zn 5en, dus iedereen's invloeden komen door natuurlijk. We hebben ook wel een brede stijl met onze nummers I guess.. van snel thrashy hakken tot zelfs acoustisch)

@ Nielsvdam : Ook thanx :D Grappige is dat ik de cleane accoorden later over de dist. gitaren heb bedacht. Om er dat jazzy sfeertje aan te geven. Ach ja, moet je van houden ;)

grtz,

Frank

Shakeel
9 november 2004, 09:37
Jerking_into_the_unknown:

Hey wank0r S dit gaaf ey 8-)

Intro is vet beetje jazz meets brutal metal

Cleane dissonant akkoorden dingetje is ook vet, een paar synth geluidjes daarover zouden niet misstaan ;)

4.47 8-) !

Keep it up dude


Adios,

ShaQ

FrankS
9 november 2004, 09:54
Yo 5h4gm457ur, spanks dude ;)

Ja synthgeluidjes. :D Onze nieuwe gitarist is idd zn G-force daarvoor aant uitbuiten met de nieuwe nummers. Is cool idd!

Maar coole reactie :D

grtz

fWank :P

Luc-O
9 november 2004, 10:38
Hey Frank originele shit man, te gek dit!! Die zanger doet me heel erg aan Geoff Tate (Queensryche) denken en die drummer... damn!!! :o Goeie productie ook!

Stratman70
9 november 2004, 12:21
Hey Frank, dit is weer zo'n te gek stuk van je (band)! Gaat op de harde schijf en ga ik nog vaak luisteren!
Superstrak dit zeg! De zanger is erg goed en doet me inderdaad ook aan Geoff Tate denken. Erg gave timingwisselingen met die "Tjoek-tjoek tjoeketetjoek" stukjes! :D

Vet man! Klasse als je zo geweldig gitaar kunt spelen, maar helemaal te gek als je gewoon ook schitterende complete nummers kunt schrijven, zoals met name jij, Luc en Roy en nog wat anderen doen.

boudewijn
9 november 2004, 12:21
Ja dit is dus echt vet hoor :x
Waar is het opgenomen ??


lekkere combi van van alles.
Er mag wat mij betreft wat meer solo ik leent dit zich goed voor.

He en ik zou die zanger wel is van je willen lenen mogelijk ??

Groet Boudewijn

JvD.
9 november 2004, 12:32
is dat die gast die jezus speelde in jezus crist superstar ? =D [goede zanger]

Wormaap
9 november 2004, 12:34
Zit nu op 2 minuutjes ofzo, klinkt tof so far :D

FrankS
9 november 2004, 13:55
@Luc-o : Bedankt :D. Geoff was idd een van de zangers waarmee hij opgroeide. En Ronne Dio,Glenn Hughes, Bruce Dickinson, Erik Adams.. We hebben een zanger van de oude 'echte' garde hehe. Thanx voor de complimentjes :D

@Stratman70 : Thanx :D Tjoek-tjoek tjoeketetjoek hahahaha.. idd. Ideetje vd drummer ;)

@Boudewijn : Ook thanx :D Bij Harrow (http://www.harrow.nl) in Losser opgenomen, maar eigen geluidsman met apparatuur mee. Marc ter Braak heeft het gemixt, Willem Coenen (geluidsman) de drums getuned, gemiked (de duurste Nuemanns als overheads bv., Manley en Focusrite-spul etc.), en gemasterd bij Electric City in Brussel. Alan Ward is dat. En we hebben wierook neergezet bij de versterkers lol. (stelletje hippies bij mekaar hehe.. misschien hoor je dat ook in de sound haha). En de zanger : zie mailtje ;)
Jah en meer soli.. ach ja... druk bezig met nieuwe nummers zal'k maar zeggen ;)

@JvD : Wow vet compliment voor em :D Daar is ie vast blij mee. Thanx!

@Wormaap : Thanx :D

Lacrimosa
9 november 2004, 14:56
Vette shit!!! :wink:

Erg PoS achtig idd, maar toch weer erg orgineel!!



thumbs up!! 8-)


Laterr!!

FrankS
9 november 2004, 15:00
Vette shit!!! :wink:

Erg PoS achtig idd, maar toch weer erg orgineel!!



thumbs up!! 8-)


Laterr!!

Thanx man! :D Oorspronkelijk zijn we ook tukkers, dus daar zal het wel door komen :p haha. Misschien ken je Franc Tiehuis? Ook uit Hengelo.. Die is de band begonnen met Erik, onze zanger. Franc speelt hier niet meer op mee btw...

c.hultermans
9 november 2004, 17:42
Ofschoon ik uiteraard deze song al een keerke gehoord had, geef ik bij deze wederom graag mijn complimenten voor dit geweldige nummer!!!!

Top muziek en top zanger.........

grtz,

Conrad

Audoeeeeeeeeeeeee Frnkieeeeeeeeeeeeeee :)

AART
9 november 2004, 18:45
wel vet nummer. 8-)

FrankS
12 november 2004, 11:36
@ Ratje & AART :

Danku, danku :-D

segers
12 november 2004, 13:29
Vet!!! heel vet!!! :o
En eigenzinnig!!
Idd heeft de zanger wat weg van Geoff Tate.
En ook een beetje van Bruce Dickinson vind ik.
2 wereldzangers!!

grtz
Roy

Bouke
12 november 2004, 21:23
Hey Frank,

Gaaf nummer hoor! Hatje off :D

Goeie zanger idd, lekker bereik heeft 'ie en power ook. Zuinig op zijn zo iemand.

Lekker gitaarwerk, goed strak gespeeld, leuke riffjes, mooie tempo wisselingen, etc. Erg dynamisch allemaal.

Bouke

FrankS
14 november 2004, 14:42
Bedankt man! :-D Cool te horen..

Onze zanger is ook nog es de 'main' arranger, en nee, hij gaat niet weg hoor hehe.

Thanx!

grtz

Frank