PDA

View Full Version : Fender Bassman 50 prijsinfo



el loco
8 november 2004, 19:28
Ik heb hier thuis een fender Bassman 50 top staan. (via via van iemand gekregen) Aangezien cleane gitaren niet mijn ding zijn en mijn bankrekening ook wel eens wat extra input kan gebruiken, wil ik hem dus verpatsen.

gegevens:
- Fender bassman 50
- silverface denk ik (de voorkant is zilver 8-) )
- bouwjaar onbekend (maakt dat iets uit?)
- volgens een stickertje op de achterkant uitgebreid gecheckt/gereviseerd in 1995.
- hij klinkt ok (voor zover fenders dat doen)

Iemand die weet wat je voor zo`n top kan vragen?

Thanx!

Mr.Bluesbreaker
8 november 2004, 19:46
Sja je geeft het zelf al aan...
Ze hebben echt een sound van niks, en je kreeg hem gratis, dus ik wil hem wel zo van je komen ophalen, krijg je dr een krat bier voor.

Nee just kiddin' :) Ik denk dat je als ie in goede staat is, tussen de 450 en 500 euro kunt verwachten. Misschien iets meer als ie er ook perfect uitziet.
Edit: je hebt meer succes in Vintage versterkers, daar zitten een aantal Fender experts. Waarschijnlijk zal je Bassman ook van voor '83 zijn.

Negative K3 fan
8 november 2004, 19:51
Ik heb hier thuis een fender Bassman 50 top staan. (via via van iemand gekregen) Aangezien cleane gitaren niet mijn ding zijn en mijn bankrekening ook wel eens wat extra input kan gebruiken, wil ik hem dus verpatsen.

gegevens:
- Fender bassman 50
- silverface denk ik (de voorkant is zilver 8-) )
- bouwjaar onbekend (maakt dat iets uit?)
- volgens een stickertje op de achterkant uitgebreid gecheckt/gereviseerd in 1995.
- hij klinkt ok (voor zover fenders dat doen)

Iemand die weet wat je voor zo`n top kan vragen?

Thanx!

ik zou het bouwjaar proberen te achterhalen dmv serienummers, dat wil nog wel eens wat verschil maken bij silverfaces (want dat is het idd).

wat voor revisie was dat? zijn de elco's ook vervangen?

en fenders kunnen best geil klinken, als je de bassman een beetje goed opendraait dor een 4x12 zou je er toch iets van een lekkere scheur uit kunnen krijgen...

el loco
8 november 2004, 19:58
Shit, hij is inderdaad (denk ik) van voor `83, foutje...

Wat betreft die scheur, doe mij dan maar een mesa of 5150, dat is tenminste een échte scheur.

Negative K3 fan
8 november 2004, 20:02
mja oké dat ga je dan niet redden met een bassman, maar dan zou je de bassman kunnen gebruiken voor de (goede) cleans en de 5150 voor scheur want die cleant niet al te best.

el loco
8 november 2004, 20:23
Mijn mesa cleant zelfs helemaal niet, heb daar totaal geen moeite mee. Gebruik het toch nooit.

AART
8 november 2004, 22:00
mijn sl-x heeft ook bijna geen clean(behalve als je rechtstrreeks in de eindversterker plugt en dan houdt het met volume op 3 ook wel op :-D

PeeVee
13 november 2004, 12:42
Ik heb hier thuis een fender Bassman 50 top staan.
Hoi El Loco

Als je me de serienummers van de trafo's geeft beginnend met "606" dan kan ik je precies zeggen van welk jaar ie komt. Ja dat maakt wel een beetje uit en/maar is ook gewoon leuk om te weten.

De serienummers staan op zijkant van de alu trafo's en aan de onderkant van de zwarte trafo en beginnen zoals gezegd met 606. Het makkelijkste is om even achterpaneeltje eraf te halen, topje op z'n kop(je) zetten en met een zaklampje schijnen dan zie je het zo.

Bassman topjes zijn eenvoudig maar prima te gebruiken. Ook zijn ze erg populair als uitgangspunt voor ombouw experimenten etc. (b.v. Bluesmaker mod etc.).

Een goede geservice-te top doet inderdaad zo rond de €450. Je schrijft dat ie "gecheckt / gereviseerd" is, die twee kreten liggen nog al flink uit elkaar. Is dus beetje de vraag wat er precies aan gebeurd is. Als ik een service beurtje uitvoer dan vervang ik b.v. de filtercaps in het voedingscircuit (en die zijn duur) en alle kleinere elco's (kathode bypass capjes, bias cap etc.). Verder controleer ik alle spanningen; afwijkingen worden vaak veroorzaakt door weerstanden die teveel buiten tolerantie gedrift zijn (gebeurt toch wel vaak bij Koolstof Composiet weerstanden) dus die moeten dan vervangen worden etc. etc. Eindbuizen vervangen? Bias netjes afgeregeld? etc. Ik heb zelf twee van die Bassman topjes; eentje is inmiddels omgebouwd naar een 6G6 (blonde) Bassman circuit met een tweed Bassman kanaal (met kathode volger); erg stoere rocker geworden.

Stuur me anders een PM als je meer vragen hebt. Ik heb nog wel zin in een Bassman topje, beetje afhankelijk van wat het is. Ik heb evt. een Fender Pro jr. combootje als inruil als dat wat voor je is. Is heel basis buizen ampje (volume & tone), helemaal buizen met twee EL84 eindpitjes (15W). Wolfje in schaapskleren, lekkere brutale schreeuwlelijk als je 'm op z'n staart gaat staan.

el loco
13 november 2004, 23:59
Dude, thanx voor al die info, ik ga van de week ff kijken hoe & wat (beetje druk weekend)

Wat betreft die eventuele inruildeal: de mesa die bij mij staat is nog steeds van de bank en dus is geld voor mij een betere optie, maar het was het overwegen waard!

PeeVee
15 november 2004, 17:22
Geen dank DUDE :o

matto
15 november 2004, 19:26
Hey Dude :-D was dat niet een liedje van de Beatles? :D

AART
15 november 2004, 19:49
der was een of andere asshole in vintage versterkers en die wil de jouwe wel meenemen voor 200 :-D

IndiepoprockJesse
15 november 2004, 22:31
hey dudes, don't ridicule the word dude.. okay?! http://smile.smilies.nl/2150.gif

Jesse//

Javaca
15 november 2004, 22:41
Hey Dude :-D was dat niet een liedje van de Beatles? :D

Nee dat was van Beatallicca. 8-)

hadv
15 november 2004, 23:09
Hey Dude, don't make it dead
take a dead song and make it deader

Bluesbreaker
15 november 2004, 23:12
volgens mij klopt er iets niet in die zin :roll: :wink: