PDA

View Full Version : akoustisch versus semi-akoustisch



markari
8 november 2004, 18:32
hallo,

Als beginnend gitariste speel ik nu op een bloomfield western gitaar, ik wil graag overstappen op een ovation semi-akoustische gitaar. Mijn vraag is het volgende:, kun je ook zonder versterker op een semi-akoustische gitaar spelen???, of klinkt dat niet?
Wie helpt me aan het antwoord.

Groetjes
Karin

guitartub
8 november 2004, 19:10
Hoi Karin,

Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort Ovation je wilt, je hebt ze met een ondiepe bowl (bijv de Applause serie), ik speelde vroeger zelf over eentje uit de ULTRA serie, en deze had een diepe bowl. Een ondiepe bowl heeft een zachtere klank, en minder projectie van het geluid. De Ovations met diepe bowl zijn heel goed accoustisch op te spelen.

Suc6,
Bert.

bert k
8 november 2004, 19:48
Bijna alle akoestische gitaren zijn tegenwoordig te krijgen met een element erin. Dit beinvloed de klank niet en maakt ze geschikt voor versterking. Ik zou me niet beperken tot Ovation, er zijn zo veel mooie gitaren .

Aat
8 november 2004, 23:39
He Karin,
Ben het wel eens met bertK, er zijn heel veel mooie gitaren. Ik heb wel ooit een Ovation 1111 gehad (diepe bowl) en die klonk heel mooi, maar was dan niet versterkt. Juist door de kunststof achterkant hebben Ovations toch een bepaalde klank, maar als gezegd, beperk jezelf niet tot 1 merk, probeer ook eens andere merken en je zult zien, er zijn er teveel om uit te kiezen ;-)

guitartub
9 november 2004, 21:37
Ben het zeker met de forummers eens, voor het geld van een goede Ovation kun je zeker zo mooie andere semi accoustische of accoustische gitaren kopen dus orienteer je goed en beperk je idd niet tot 1 merk.

hadv
10 november 2004, 01:18
crafter, takamine, martin, ....................................

Luca P
10 november 2004, 17:32
Let op! Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg