PDA

View Full Version : Sansamp PSA-1



prs
8 november 2004, 16:21
Test

prs
8 november 2004, 16:22
Ik ben wispelturig, wil iedere dag weer iets anders :-D


Iemand ervaringen met de Sansamp PSA-1. Was een van de eerste moddeling (voor)versterkers en schijnt een hele goede te zijn mede doordat hij analoog is (wat betekent dat precies?).
Heeft iemand hem, of ervaring ermee?

Toevallig iemand die er graag van af wilt?

Bedankt!

srv-man
8 november 2004, 20:07
Inderdaad ben je wispelturig, bijna net zo erg als een gitarist :-D

Ik heb de PSA-1 gehad en eerlijk gezegd viel hij mij wat tegen. Hij simuleert het geluid van de gehele keten (preamp-eindtrap-speakers), maar persoonlijk vind ik een POD XT dan veel beter klinken.
Als preamp kun je hem eigenlijk niet goed in combinatie met een buizeneindtrap gebruiken, aangezien je de eindtrap-speakersim niet uit kunt zetten. Het geluid loopt dan helemaal dicht. Ook in dit geval klinkt een POD XT beter (met uitgeschakeld speakersim uiteraard). Overigens leggen beiden in deze combi het altijd tegen een (redelijke) buizenpreamp.

De resultaten met de PSA1 schijnen wel beter te zijn icm een neutrale (PA) eindtrap. Overigens geven de geluidsamples op http://www.tech21nyc.com/psa.html een redelijk beeld van het ding. Je houdt van het tech21 karakter of niet (ik dus niet).

Waarschijnlijk wordt in dit geval met analoog bedoelt dat het signaalpad analoog is. De discussie digitaal/analoog is feitelijk niet relevant, het gaat erom hoe het ding klinkt.

Succes!
Theo

prs
8 november 2004, 22:50
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Phyrexian
9 november 2004, 09:46
Ik heb die PSA-1 gehad gedurende meer dan een jaar. Goeie preamp met z'n voor- en nadelen. Zoek hier eens op het forum; ik heb uitgebreide posts gedaan over deze preamp.

De POD XT is momenteel idd beter. Maar je moet je realiseren dat die PSA-1 bijna 10 jaar oud is; toen was er nog geen sprake van POD. TOEN was hij super, maar momenteel steekt een POD XT deze preamp voorbij vind'k.