PDA

View Full Version : axxess grx4 als splitter



charlie45
8 november 2004, 15:08
op de website staat dat je hem ook als splitter voor parelle effecten kun gebruiken. heeft iemand hier ervaring mee? is er signaal verlies door het splitten? werkt het goed? hoe moet ik dit dan aansluiten?

ik heb al een mixer (kan met mijn marshall) maar mijn preamp split het signaal niet.

overigens wil ik hem ook gebruiken om mijn delay en chorus effecten aan en uit te schakelen.

morris
9 november 2004, 22:38
Wat wil je precies doen? Welke effecten heb je en welke amp?
Een Marshall met een mixer?

niels5150
9 november 2004, 22:47
zou je van die GRX-4 ook 2 loops kunnen gebruiken om je kanalen van je amp te switchen, en 2 om pedalen aan te hangen?
Ik heb namelijk 2 mono of 1 stereo jack nodig die de kanalen van mijn bogner kan schakelen. Zou ook mooi zijn als ik meteen een paar pedaaltjes in de 2 overgebleven loops kan zetten.
Weet iemand btw nog een goedkope oplossing voor een channelswitcher? 1 stereo of 2 monojacks.

Chiel
9 november 2004, 23:46
Nobels switch. Voor enkel switchen (NIET ROUTEN!!) is deze perfect. Heb 'm nu zelf ook. Zeer gebruikersvriendelijk en kost geen drol (115 euro oid). Kijk maar 's bij Musik Produktiv.

charlie45
10 november 2004, 13:45
ik wil het volgende

buizenpreamp --> eindtrap ingang 1
---> effecten --> eindtrap ingang 2

non-mv marshall hebben twee kanalen die gemixed worden. die van mij is nog wat aangepast zodat een van de kanalen direct naar de poweramp gaat. ik wil de effecten via de preamp ingang laten gaan, en het droge geluid direct naar de poweramp.

ik heb dit horen werken met een andere preamp.

ik heb wat losse effectpedaaltjes zoals boss delay, pearl chorus, tcf.

wat voor splitters zijn er eigenlijk op de markt? als je een goeie splitter hebt kun je de ene uitgang kortsluiten, en dan blijft de andere het gewoon doen.

charlie45
10 november 2004, 15:18
okee.. ik heb al tubefreak.com gecheckt :|