PDA

View Full Version : zoom 4040



MASTERHOMIE
29 mei 2002, 21:30
mah. mn zwager heeft een zoom 4040 geleend. ik heb ff op internet gekeken, maar ik ben niet veel wijzer geworden. hoe duur denk je dat zo'n dingetje 2de hands kost? of misschien is het geen goeie koop? zo'n later model zal gelijk erg prijzig worden en ik had over de 2020 gehoord dat hij niet goed clean te krijgen is ofzo. mzzl

skabouter
28 september 2002, 20:37
hallo masterhomie

ik heb toevallig mijn ZOOM 4040 laatst op internet gezet. ik vraag er 175 euro voor.
hij staat bij markplaats.nl en bij tweedehands.nl
voor informatie of een reactie kan je hier terecht, maar je kan me ook persoonlijk mailen. (funbox58@hotmail.com)

skabouter
29 september 2002, 12:54
prijs voor mijn zoom 4040 is 150 euro.
als je vragen hebt.. ik ben er vrij goed mee bekent.

Anders Destium
29 september 2002, 23:18
Ik ben er na vijf jaar elke dag gebruik nog zeer tevreden over, enige nadeel van het ding is dat elk effect digitaal is...
Ik denk dat 200 euro te duur is ,nieuw was hij 850-900 gulden (toch?), maar aan zo'n apparaat kan niet echt veel mis gaan (is mijn ervaring), behalve de contacten waar je heel soms onderhoud aan moet plegen (lees stof verwijderen)

skabouter
30 september 2002, 00:33
mee eens, ding is prima ! alleen wat bedoel je met digitale effecten ? ik dacht juist dat er stond dat de pre-module (cleans/ov/dist/met/solo) uit analoge effecten bestond ?
maar zoveel weet ik er niet vanaf, en ik heb hem ook pas een jaar.

maar ik krijg er wel vette sounds uit !
ik had gehoord dat ie eerst 1100 gld was. dat zei een verkoper. maarja, die lui willen wel vaker interessant doen...

Harry
30 september 2002, 09:45
ik heb er ook een gehad, maar omdat ik zo ouwerwets ben (ik moet aan knoppies kunnen draaien) heb ik 'm verkocht. Was er verder wel blij mee, maar ik gebruikte niet de overdrive/distortion-geluiden, want die kwamen uit mijn versterker.

Degene die 'm nu heeft, heeft problemen met z'n 'expression'-pedal, weet iemand hoe dat te verhelpen is?

skabouter
30 september 2002, 16:51
hangt er natuurlijk vanaf wat het probleem is. vertel. issiet niet aan te zetten of in te stellen ?

of is ie gewoon kapot (afgebroken, zit ie vast ?)

Harry
1 oktober 2002, 17:02
af en toe gaat ie keihard brommen, als ie het pedaal naar beneden zet (dus uit) is ie weer stil (kapotte potmeter?)

skabouter
1 oktober 2002, 23:00
ik heb ook wel eens dat terwijl je niet speelt, dat ie wel erg bromt. maar dat gebeurd als je een heel raar effect maakt. dan hoor je de "engine" van dat effect op de achtergrond. bij een flanger hoor je dat toch ook, weetjewel ? ook als je nix speelt.
ik heb dat met hele zware distortions en veel reverb. maar dan moet je hem dus gewoon anders instellen.

als het daar niet aan ligt zou ik het ook niet weten. vraag aan anders destium, die heeft OVERAL verstand van !

Harry
2 oktober 2002, 09:22
Op 2002-10-01 23:00, schreef skabouter:
ik heb ook wel eens dat terwijl je niet speelt, dat ie wel erg bromt. maar dat gebeurd als je een heel raar effect maakt. dan hoor je de "engine" van dat effect op de achtergrond. bij een flanger hoor je dat toch ook, weetjewel ? ook als je nix speelt.
ik heb dat met hele zware distortions en veel reverb. maar dan moet je hem dus gewoon anders instellen.

als het daar niet aan ligt zou ik het ook niet weten. vraag aan anders destium, die heeft OVERAL verstand van !




dat is het niet, het knalt er ineens uit. Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.
Anders Destium, als je dit leest, weet je hier iets van?

skabouter
2 oktober 2002, 23:48
heej, maar masterhomie, laat eens wat van je horen. ik schreef dit voor jou, hoor.
jij zocht een ZOOM 4040