PDA

View Full Version : yamaha laten stuiteren



hendri
8 november 2004, 10:10
verdorie...altijd zo zuinig op mijn gitaar en dan laat ik het door een knulligheidje vallen...balen...de schade valt gelukkig mee...alleen het middelste element..is iets naar binnen "gedrukt". Het element werkt wel maar zit er niet zo mooi meer in. Is dit makkelijk te repareren? Ik heb het zelf even geprobeerd, maar ben er mee gestopt omdat ik bang was meer te vernielen

bat
8 november 2004, 10:24
Wat voor Yamaha heb je? Zit er een slagplaat op? Zoja, dan die losschroeven en kijken waarom het element scheef zit. Waarschijnlijk is er niks aan de hand en druk je hem vanachter zo weer omhoog.

hendri
8 november 2004, 10:36
pacifica....ja..zat er ook aan te denken om de slagplaat er een x af te halen...als ik er een x nieuwe snaren op leg kan ik dat wel proberen...

AART
8 november 2004, 15:17
is hel simpel om hem omhoog te krijgen...

michielv
8 november 2004, 15:19
He, ga hem nou niet vertellen dat je gewoon het schroefje aan moet draaien

*woeps* heb ik me verluld... :D

Braindead
8 november 2004, 15:29
ach een keer laten vallen is erg, daarna maak je er gewoon een relic van. :razz:

hendri
8 november 2004, 16:58
He, ga hem nou niet vertellen dat je gewoon het schroefje aan moet draaien

*woeps* heb ik me verluld... :D

die is dus dol gedraaid lijkt het wel :-? dat had ik al geprobeerd

Sicky61
12 november 2004, 12:59
He, ga hem nou niet vertellen dat je gewoon het schroefje aan moet draaien

*woeps* heb ik me verluld... :D

die is dus dol gedraaid lijkt het wel :-? dat had ik al geprobeerd
element eruit halen en het dolgedraaide gat met een hamer verkleinen(ff op een bankschroef en met beleid).
Anders een beetje tin erin solderen of dikkere boutjes erin.

Slashhh
12 november 2004, 13:39
ach dit is nog niks, tis toch maar een yamahahaahaaaa :-D

ik liet mijn vorige gibson les paul vallen...tenminste hij ging vanzelf toen ie in zijn standaard zat...ik zag m van 3 meter afstand naar voren duikelen :o

schakelaar kapuuut, gewoon afgeknapt, voor de rest geen krasje en hij was nog in tune 8-) .....man ik mis mijn electrische gitaar....DUDE where is my electric guitar :cry:

Anders Destium
12 november 2004, 13:43
Boeien, was toch maar een Gibson :roll:

Altijd vervelend als er wat met je gitaar gebeurt, maar waar gehakt wordt vallen spaanders :wink: