PDA

View Full Version : En opnieuw een versterker vraag...



Jax
8 november 2004, 08:08
Hee,



Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe versterker, voor in de toekomst, aangezien ik op het moment andere financiele prioriteiten heb :) , maar al de mogelijke keuzes worden hier in andere topics de grond in geboord (jaja, de zoekfuncite gebruikt :D ). Ik heb nu een Ibanez TB15, wel een grappig dingetje, maar de distortion is wel erg namaak.

Ik zoek dus het volgende: Een versterker, waarschijnlijk transistor aangezien buizen me net teveel zal kosten, van onder de 300 euro, 15 tot 30 watt, met een goede distortion voor de metallica-achtige delen, een mooie fuzz voor de meer jimi hendrix-achtige delen, en een mooie clean voor de... tja.. cleane delen. Een vereiste is dat het een voetknopje heeft, waarmee ik van het ene kanaal naar het andere kan. Ook zijn wat ingebouwde effecten geen probleem. Ik zat zelf te denken aan een Marshall, aangezien je daar zowel de vintage distortion als de wat nieuwere distortion mee kunt bereiken. Maar al de modellen die ik vond op internet werden de grond in gestampt. Dan heb ik het over de MG30DFX, de 5010, de 5210, etc. Iedereen is wel lovend over de Roland cube, maar daar heb ik iets tegen, ik weet ook niet wat.

Welke andere versterkers voldoen aan nijn eisen en hebben tegelijkertijd een goede kwaliteit/prijs verhouding?