PDA

View Full Version : De zeldzaamste Jackson Signature model.



Wouter J
7 november 2004, 20:41
Die eer gaat naar het Vinnie Vincent model waarvan er maar zo'n 28 zijn gemaakt en maar twee met twee elementen.

http://www.geocities.com/fullshred_2000/vvnew_resized.jpg

Vinnie Vincent was de opvolger van Ace Frehley in Kiss en een persoonlijke vriend van Eddie Van Halen die hem de richting van Jackson uitduwde. Aan vankelijk bespeelde Vincent het Randy Rhoads model maar toen Grover jackson hem vroeg of hij een eigen model wilde hebben beet Vincent toe en dit is het resultaat.

De gitaar is een Dubbele V
http://www.geocities.com/fullshred_2000/vvnew7_resized.jpg

Dit exemplaar is ondertekend door alle leden van The Vinnie Vincent Invasion maar ironisch genoeg niet door Vinnie zelf.

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Birdland/4524/invasion.jpg

Wormaap
7 november 2004, 20:46
Gadverdamme wat lelijk :o
Ben wel benieuwd hoe'ie klinkt.

soup
7 november 2004, 20:56
is hier toch al eens langsgeweest toen iemand hem zocht

Superhero
7 november 2004, 21:22
gaaaatverdamme!

Morpheus
7 november 2004, 21:25
ik moet opeens denken aan n serie op mtv (ja..zie ik soms op werk.... :oops: )...pimp up my ride...


dit is zoiets als: pimp up my play...
n' est- ce-pas?

BLOK182
7 november 2004, 21:47
Yuk, ik bedoel, ehm....YUK. :razz:

bat
7 november 2004, 22:26
Sorry hoor, maar is dit ineens het "kijk mij eens handig zijn met Google" forum geworden, waarop je ongevraagd en compleet willekeurig kunt laten zien welk stukje gitaartrivia je nu weer opgeduikeld hebt? :???:

Morpheus
7 november 2004, 22:31
Sorry hoor, maar is dit ineens het "kijk mij eens handig zijn met Google" forum geworden, waarop je ongevraagd en compleet willekeurig kunt laten zien welk stukje gitaartrivia je nu weer opgeduikeld hebt? :???:

ja...

boeie??? ik vin t nie erg hoor!! ik leer dr echt superveel van hoor!!

ik vin t ook gewoon LEUK om te zien.....

Braindead
8 november 2004, 15:27
Vind het ook heel leuk.

Trouwens je moet Vinnie Vincent niet onderschatten, die solo's van hem zijn echt megavet en buitenaards.
UIt zijn kiss tijd weet ik het zo niet, maar ik heb solo's van hem gehoord, met heel veel chromatiek e.d. heel vaag. :o

Swan
8 november 2004, 15:32
dat ding is echt te lelijk...leuk concept maar slecht uitgevoerd

fred dons
8 november 2004, 15:43
ik vind Vinnie een betere songwriter dan gitarist, hij is voor mij het beste voorbeeld van een foute schredder (het klink echt of hij iets aan het verscheuren) en hij speelt veel chromatisch
in '83 (ja, opa verteld) heb ik hem live gezien en hij speelde een 20 minuten durende gitaar solo met ongeveer 3 minuten aan materiaal (en dat zijn 20 hele lange minuten :wink: )

Lacrymosa
8 november 2004, 16:06
ik vind Vinnie een betere songwriter dan gitarist, hij is voor mij het beste voorbeeld van een foute schredder (het klink echt of hij iets aan het verscheuren) en hij speelt veel chromatisch
in '83 (ja, opa verteld) heb ik hem live gezien en hij speelde een 20 minuten durende gitaar solo met ongeveer 3 minuten aan materiaal (en dat zijn 20 hele lange minuten :wink: )

damn, toen ben ik geboren, en ik ben ondertussen ook al een van de oudere hier zo (zeker met de vele nieuwelingen van de laatste tijd)

Maar wel een oerlelijk ding

.ChiefRebelAngel.
8 november 2004, 16:14
ik zie hem al denken: " wat kan er nog meer metal zijn dan een Jackson V model?? .....Yes!!! een dubbele V 8-) "
Spinal Tap revisited

Wormaap
8 november 2004, 16:34
ik zie hem al denken: " wat kan er nog meer metal zijn dan een Jackson V model?? .....Yes!!! een dubbele V 8-) "
Spinal Tap revisited
:seriousf:

Anders Destium
8 november 2004, 19:26
Sorry hoor, maar is dit ineens het "kijk mij eens handig zijn met Google" forum geworden, waarop je ongevraagd en compleet willekeurig kunt laten zien welk stukje gitaartrivia je nu weer opgeduikeld hebt? :???:

Wat is jouw probleem? Ik zie liever dit soort posts met interessante (en spuuglelijke) gitaren dan de zoveelste: Ik ben een beginner en ik zoek een strat-posts.

Je hoeft niet in elk topic te kijken ook trouwens, if you don't like it skip it! Skip it!

-Knock knock
who's there?
-Skip it!

Superhero
8 november 2004, 19:49
dude, die gasten op die foto zijn een soort ABBA maar dan wat ehm... ruiger?

butters
10 november 2004, 12:19
:-D zouden ze hun borsthaar ook föhnen?

michielv
10 november 2004, 13:01
Die eer gaat naar het Vinnie Vincent model waarvan er maar zo'n 28 zijn gemaakt en maar twee met twee elementen.


*LOL* ik las er een beetje overheen en dacht te zien :

"en maar twee met elementen"

Over smaak valt te twisten (heel goed zelfs ;) ) maar nu begrijp ik ineens waarom bolt-on necks wel handig zijn: recycling! *LOL*

Het is trouwens wel heel erg Spinal Tap, zo'n gitaar, dat moet ik toegeven 8)