PDA

View Full Version : Nieuwe versterker besteld ! + kleine vraagen !



My Dying Bride
7 november 2004, 19:00
Jullie denken nu waarschijnlijk : wat met die gallien krueger van 2 posts geleden : De verkoper vond hem nog te goed om weg te doen , mijn line 6 is al verkocht ( daar komen ze woensdag achter )

dus moest ik wel snel beslissen want volgende week heb ik alweer mijn versterker nodig

de mogelijkheden waren :
1.behringer top+cabinet = 400 € maar daarover hoor je nooit eens iets goed
2.peavey bandit 112 = 200 € tweedehands maar dat is dan weer zo standaard
3.Huhges and kettner vortex = 350 euro maar die had ik nog nooit gehoord
4.Wat ik besteld heb 8-)



Het is dus geworden
http://www.laney.co.uk/html/products/tfx/popup/TFX2.gif

Een laney TFX2 van 65 watt , die kende ik al en komt een mooi geluid uit maar omdat ik bang ben dat 65 watt niet genoeg is voor een band & optredens ( toekomstplannen :wink: ) ben ik van plan om met nieuwjaar Dit

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/laney_tfx412a_gitarrenbox_pimx_166924.jpg
erop aan te sluiten (345 €) zodat mijn geluid veel sterker gaat klinken...


En nu mijn vraagjes

1. Er zit geen footswitch bij ( denk ik :???: ) , kan ik eender welke footswitch gebruiken of moet dat een van laney zijn ? , hoeveel kost zo een footswitch

2.Is die cabinet nodig denken jullie? , of zou ze met die buis in de preamp ongeveer even luid gaan als mijn line 6 ( spider II 210 = 120 w )


en wat vinden jullie van de versterker zelf? :P
Alvast bedankt !

AART
7 november 2004, 19:16
ik denk dat 65 watt wel genoeg moet zijn voor optredens en repetities, dus zo'n cab zal je niet nodig hebben.

Harry
7 november 2004, 19:40
er zijn een paar verschillende types schakelaars, dus je kunt het beste even in de winkel uitproberen welke bij jouw versterker werkt. Ik heb bij mijn Kittyhawk een marshall schakelaar.... En die dingen zijn niet zo duur, hoogstens een paar tientjes.

AART
7 november 2004, 19:51
piet in arnhem had marshall schakelaars met en zonder opschrift, die letters kosten wel zo'n 15 euro :-D

My Dying Bride
7 november 2004, 19:55
dus moest je kunnen kiezen tussen een midelmatige gitaar 300-400 € of die cabinet , wat zou je dan doen ? :)

Lord Abortion
7 november 2004, 22:15
de nieuwe cab

dat zal toch heel wat werk van je speaker in de combo afnemen, en voor iets grotere zalen zonder PA is het wel handig.

My Dying Bride
8 november 2004, 17:47
Weet iemand hoelang het duurt voor je je bestelling uit thomann musikhaus krijgt ?

Vandaag bevestigingsmail gehad , dus vrijdag ofzo hier?

AART
8 november 2004, 17:53
de nieuwe cab

dat zal toch heel wat werk van je speaker in de combo afnemen, en voor iets grotere zalen zonder PA is het wel handig.

ik denk niet dat je als beginner in zulke grote zalen speelt dat je dit nodig hebt, in de zalen waar je met een normaal gitaarcombo niet meer genoeg volume hebt staat meetsal wel standaard pa.

bovendien heb ik genoeg 65 watt valvestate's gehoord en gebruikt die dat makkelijk zouden kunnen, enzoiets is vergelijkbaar met die laney.

zo'n cab is gewoon overbodig. alleen bij een head heb je zoiets nodig.

My Dying Bride
9 november 2004, 16:35
ik heb nog tijd om te beslissen 8-) :razz:

dejohan
9 november 2004, 17:55
bovendien heb ik genoeg 65 watt valvestate's gehoord en gebruikt die dat makkelijk zouden kunnen, enzoiets is vergelijkbaar met die laney.


65 watt valvestate die luid genoeg gaan om een zaaltje te vullen? Misschien als je rustige speelt, maar voor het zwaardere werk lijkt me dat toch sterk. Ik heb een 80 watt Valvestate (VS8080) gehad en die ging amper boven de drums uit. We hadden wel een drummer die nogal tekeer ging, en misschien zijn er valvestate series geweest die wel luid gingen, maar de mijne daar kwam niks uit.


Aan de topicstarter: als je de amp hebt test hem dan gewoon in bandsituatie, je kan echt niet op voorhand zeggen of 65 watt genoeg is, bij elke amp is dat anders, ik heb kleine transistoramps geweten die grote buizentorens bijna kunnen wegblazen, en ik heb transistoramps gekend die je niet meer hoort als iemand begint te praten.

AART
10 november 2004, 16:07
bovendien heb ik genoeg 65 watt valvestate's gehoord en gebruikt die dat makkelijk zouden kunnen, enzoiets is vergelijkbaar met die laney.


65 watt valvestate die luid genoeg gaan om een zaaltje te vullen? Misschien als je rustige speelt, maar voor het zwaardere werk lijkt me dat toch sterk. Ik heb een 80 watt Valvestate (VS8080) gehad en die ging amper boven de drums uit. We hadden wel een drummer die nogal tekeer ging, en misschien zijn er valvestate series geweest die wel luid gingen, maar de mijne daar kwam niks uit.


Aan de topicstarter: als je de amp hebt test hem dan gewoon in bandsituatie, je kan echt niet op voorhand zeggen of 65 watt genoeg is, bij elke amp is dat anders, ik heb kleine transistoramps geweten die grote buizentorens bijna kunnen wegblazen, en ik heb transistoramps gekend die je niet meer hoort als iemand begint te praten.

1. ik speel punkrock
2. de drummer van de band waar ik toen mee speelde was een houthakker
3. draai jij je mids altijd weg ofzo?
met een 80 watt valvestate draaide ik het volume nooit verder open dan 1/2.

Shakeel
10 november 2004, 17:39
1. ik speel punkrock
2. de drummer van de band waar ik toen mee speelde was een houthakker
3. draai jij je mids altijd weg ofzo?
met een 80 watt valvestate draaide ik het volume nooit verder open dan 1/2.

oei bij punt 1 ging je al de fout in

BlackSun
10 november 2004, 18:13
130 Watt valvestate..gaat met zwaar hakkende drummer (ikheb echt oordoppen nodig als ik ernaast sta) niet verder dan een kwart open...volgens mij was er iets mis met je 8080 ofzo hoor:P

AART
10 november 2004, 18:51
1. ik speel punkrock
2. de drummer van de band waar ik toen mee speelde was een houthakker
3. draai jij je mids altijd weg ofzo?
met een 80 watt valvestate draaide ik het volume nooit verder open dan 1/2.

oei bij punt 1 ging je al de fout in

explain to me?

don't like punk?

Negative K3 fan
10 november 2004, 18:54
1. ik speel punkrock
2. de drummer van de band waar ik toen mee speelde was een houthakker
3. draai jij je mids altijd weg ofzo?
met een 80 watt valvestate draaide ik het volume nooit verder open dan 1/2.

oei bij punt 1 ging je al de fout in

hahaha +1

My Dying Bride
13 november 2004, 09:15
taxipost is niet geweest , maandag en dinsdag ben ik niet thuis voor open te doen , dus wsch woensdag mijn amp

zo lang nog :(
zonder 11 november had ik hem waarschijnlijk al :evil:

My Dying Bride
13 november 2004, 16:17
k denk dat ik toch een gitaar ga kopen ipv cabinet ( ookal heb ik nog geen idee van hoe luid hij gaat :D ) , wat denkeb jullie , is dit een goede keuze of toch cabinet
( zit nog niet in een band , maar ben wel op zoek. Dus optreden kan zeker nog een half jaar duren ( en als het echt moet kan ik een cabinet lenen ? ... )