PDA

View Full Version : Fender Princeton 65



miclantecuthli
7 november 2004, 17:28
Hallo,

ik ben een absolute beginneling als het op gitaren en versterkers aankomt en ben van plan mijn eerste stapjes op gitaargebied te zetten. Ik was eerst van plan om een beginnersversterkertje te kopen en die later up te graden.

Nu zag ik hier echter dit staan:

http://www.musicstorekoeln.de/megadeals/images/upload/GITARRE_MD_FENDER_princeton.jpg

Ik dacht dus: zou het niet beter zijn om 100 euro meer uit te geven nu i.p.v. over een jaar toch een nieuwe versterker te moeten kopen.

Ik heb dus eeens gezocht op dit forum en ook op harmony-central. De reacties waren echter nogal verdeeld. (Daarom ook dit topic) Ik vroeg mij dus af of

a) dit een goede versterker is voor die prijs
b) hij bruikbaar is voor de muziek die ik ooit eens zou willen kunnen spelen (dire straits, pink floyd, led zeppelin (ben niet zo voor metal)).

My Dying Bride
7 november 2004, 19:50
in de musicstore catalogus staat dat het niet alleen het tipische vintage sound van fender is dus in principe past dat wek bij jou stijl,

het feit dat ze ( volgens Musicstore ) van +500 € komt kan alleen maar positief zijn ...


gewoon uit nieuwsgierigheid : welke gitaar heb je op oog of heb je al ?

Nicci
7 november 2004, 20:22
dit is een prima versterker. ik heb er wel eens op gespeeld en herinner me vooral de prima cleans. dat wil niet zeggen dat de scheur niets is, maar die herinner ik me niet. Fender staat niet echt goed bekend om z'n scheur, maar ach, dat zegt ook niet alles.
voor dat geld zou ik overigens ook eens verder kijken, mocht je dat nog niet gedaan hebben. er is meer behoorlijks op de markt voor die prijs.

My Dying Bride
7 november 2004, 20:28
dit is een prima versterker. ik heb er wel eens op gespeeld en herinner me vooral de prima cleans. dat wil niet zeggen dat de scheur niets is, maar die herinner ik me niet. Fender staat niet echt goed bekend om z'n scheur, maar ach, dat zegt ook niet alles.
voor dat geld zou ik overigens ook eens verder kijken, mocht je dat nog niet gedaan hebben. er is meer behoorlijks op de markt voor die prijs.

bv laney lc 15

miclantecuthli
7 november 2004, 23:17
gewoon uit nieuwsgierigheid : welke gitaar heb je op oog of heb je al ?

'k heb nog geen gitaar, maar ik dacht aan een B.C. Rich ofzo :roll:

Nu even serieus: een fender strat (mex) of een godin freeway, dat zijn zowat de eerste dingen waar ik aan dacht.

chennie
7 november 2004, 23:41
Hallo,
...
b) hij bruikbaar is voor de muziek die ik ooit eens zou willen kunnen spelen (dire straits, pink floyd, led zeppelin (ben niet zo voor metal)).



'k heb nog geen gitaar, maar ik dacht aan een B.C. Rich ofzo


Als BC rich geen metal gitaar is dan weet ik het ook ni meer =)

Jax
8 november 2004, 07:23
'k heb nog geen gitaar, maar ik dacht aan een B.C. Rich ofzo

Nu even serieus: een fender strat (mex) of een godin freeway, dat zijn zowat de eerste dingen waar ik aan dacht.

justin007
8 november 2004, 17:04
ik heb een fender standard mex strat in de aanbieding.... (sunburst, rosewood toets) zie gitaarmarkt

chennie
9 november 2004, 00:35
hehe sorrie jax dat las ik inderdaad over het hoofd =)

Jax
9 november 2004, 07:15
maakt niet uit, hoor :)

amon
9 november 2004, 17:40
Check mijn onderschrift...

Ik heb de fender princeton 112 stero chorus te koop. De broer van dit versterkertje hierboven. Met 4-knops pedaal

PM me als je interesse hebt


Is inderdaad een mooi vintage geluid. Heerlijk.
De scheur is minder. Daar zou ik een pedaaltje voor aanschaffen. Maar de bands die jij op noemt luister ik ook maar al te graag en meer scheur dan deze amp geeft hoef je daarvoor niet te hebben.
Ik weet niet of op die kleine, die jij noemde, ook een chorus zit, maar die is in ieder geval erg lekker.

PeeVee
13 november 2004, 12:32
Prima versterkertje voor die prijs. Leuk voor thuis, repetitie en zelfs nog wel kleine gigs mee te doen. Heb ook een keer op gespeeld en was inderdaad ook onder de indruk van de cleane sound. Goeie cleane basis sound is belangrijk, b.v. ook als je wat pedaaltjes wilt gaan gebruiken.