PDA

View Full Version : Korg Pedalen



MeetTheDecline
29 mei 2002, 17:47
heeft iemand hier ervaring met (multi-effect) pedalen van Korg?
ik wil namelijk graag een multi-effecten pedaal kopen, alleen ik weet nog niet helemaal precies welke...
mijn voorkeur gaat uit naar de Korg AX 1 G en de Korg AX 100 G (ook ivm de prijs)...
mijn vraag luidt dus: heeft iemand hier al ervaring met Korg pedalen?

alhambra
31 mei 2002, 20:34
Ik heb zelf de ax1500 (het schijnt dat de 1000 niet zoveel anders klinkt) en ben er zeer tevreden over veel meer dynamiek en karakter dan de boss gt's vind ik.
Nadeel is wel dat je voor de bankdown 2 knoppen tegelijk moet in trappen voordeel is weer dat je met 1 druk op een knop 2 kanalen hebt. Verder is hij zeer makkelijk in te stellen en stevig gebouwd. De distortion klinken super, mocht je een combo hebben gebruik dan trouwens de amp simulatie niet dan klinkt hij veel beter.

mrg470
9 juni 2002, 16:57
ik heb zelf ook de 1500 toneworks, en die bevalt me uistekend, zeer goede effecten, en lekker duidelijk, de sample en play functie is ook wel geinig, maar gebruik bij een combo de amp simulaties niet.

Tot slot, lekker veelzijdig dingetje, en zeer mooi geluid in vergelijking tot andere multi-effects.

gr....

MeetTheDecline
10 juni 2002, 22:02
dank dank dank, ik ga er binnenkort eens eentje uitproberen :smile:

Eddie van Halen
15 juni 2002, 22:05
Heb je er al een???
Ik heb nog een Korg AX1G te koop, had ik ook al privé naar je gestuurd, maar ik hoor maar niks, duzz...

sebass
15 juni 2002, 22:37
Ik heb de korg ax1500g en ben er ook tevreden over.

Zie andere posts voor meer info.