PDA

View Full Version : rare piep



headbang
7 november 2004, 13:59
voor de kenners van metalcore: in sommige liedjes hoor je zo een rare piep als iemand een noot pakt ik denk aan bleeding thourgh enzo kweet niet goed hoe je dit kan omschrijven maar hoe doe je dit?

pimmetje
7 november 2004, 14:10
weet 't niet zeker of je dat bedoelt, maar zoek ff op pinch-harmonic en artificial harmonic.

headbang
7 november 2004, 14:15
ok kzal eens kijken

Soulflyhigh
7 november 2004, 15:45
weet 't niet zeker of je dat bedoelt, maar zoek ff op pinch-harmonic en artificial harmonic.
Dat is het zeker weten. Een van de gaafste technieken die in de heavy muziek wordt gebruikt. Vind ik dan 8-)

headbang
7 november 2004, 15:59
yep ondertussen al wat uitgeprobeerd maar krijg hem alleen op de 12de fret en dan nog als ik men snaar naar omhoog duw kan ik dit ook op de lagere frets (3) enzo ?

Soulflyhigh
7 november 2004, 17:31
Dat is een flageolet. Die liggen grofweg op de 3e, 5e, 7e, 12e, 19e, 24e fret. Een pinch harmonic of en artificial harmonicis wat arnders. Dan houd je je plectrum kort vast er zorg je dat je tijdens het aanslaan met je duim tegen de snaar komt en dan krijg je dat piepende geluid. Je moet even zoek waar je dit doet met je rechterhand. zoek nog eens verder op pich harmonic en zal vast een duidelijker beeld krijgen dan dat wat ik hier schets