PDA

View Full Version : gitaarkeuze



abbys
7 november 2004, 13:32
beetje simplistische topic, men excuses daarvoor

Als ik nou zou kunnen kiezen tussen de epiphone g400 en de ibanez sz320(mh), die in zowat dezelfde prijsklasse liggen, en je weet dat ik graag een vintage toon heb voor covers, maar voor eigen spulletjes liever een lekker moderne scheur wil...

welke van de twee dan?

Mr.Bluesbreaker
7 november 2004, 13:50
Ik denk dat geluid en klank zo subjectief is, dat je ze echt zelf naast elkaar moet gaan houden om te beslissen wat voor jou "vintage" en "modern" is, en welke van de 2 hieraan voldoet. Wat ik je wel kan vertellen is dat de G400 naar mijn mening een mindere balans heeft dan de SZ. De hals van de G400 maakt nogal snel een duik naar beneden als je niet uitkijkt. Het is echter maar net hoeveel waarde je hieraan hecht.

H.Manback
7 november 2004, 14:51
Zeker zelf uitproberen, goed de tijd er voor nemen, maar op mijn ervaring (jammer genoeg niet precies deze modellen) in de winkels op diverse epi les pauls (ook de custom a 650 euro) en daar tegenover de sz520 en sz720 zou ik qua kwaliteit zonder twijfel voor de ibanez gaan.

Die epis zijn naar mijn mening ronduit klote voor het geld. De custom was nog tot daar aan toe, maar voor dat geld ben je 10 keer beter uit met een SZ of een Dean Hardtail select bijvoorbeeld. 650 euro voor zo'n ding vind ik nogal overdreven om het zachtjes uit te drukken.
Als je dan ook nog kijkt naar een epi les paul studio wat denk ik meer overeenkomt met een sz320, dan is het al helemaal om te huilen, lijmresten onder de frets (of primer, wat het ook is, beetje geel oranje spul), slechte afstelling...

Maar goed, er zijn zat mensen die te spreken zijn over epiphone, ik kan het me in ieder geval niet voorstellen als je ook andere merken hebt geprobeerd...

Blijft nog het geluid, dat is te subjectief om echt een oordeel over uit te spreken. De SZ heeft denk ik een wat donkerdere toon dan de G400. Maar dat is echt iets waar je zelf naar moet gaan kijken, zoals Mr.Bluesbreaker al aangeeft.

Succes!

TMKXL
7 november 2004, 16:24
Ik zou zeggen ga voor de SZ320. Heeft ook een coil-split in de middelste positie van de pickup switch, dus dat geeft een lekkere single coil sound.
Met de humbuckers moet je toch prima kunnen scheuren dacht ik zo.
De gitaren zitten goed in elkaar, ik heb es op een Sz520 gespeeld en dat was een goede gitaar.

Met de SZ320 kan het niet fout gaan IMO.

TMKXL
7 november 2004, 16:25
Ik zou zeggen ga voor de SZ320. Heeft ook een coil-split in de middelste positie van de pickup switch, dus dat geeft een lekkere single coil sound.
Met de humbuckers moet je toch prima kunnen scheuren dacht ik zo dus het is een veelzijdige gitaar.
De gitaren zitten goed in elkaar, ik heb es op een Sz520 gespeeld en dat was een goede gitaar.

Met de SZ320 kan het niet fout gaan IMO.

guitartub
7 november 2004, 20:35
Heb eens die sz 320 uitgeprobeerd en vond hem zeer veelzijdig, vnlk door die middenstand die idd werkt als een coil split en een fantastisch single coil geluid geeft. Vind hem veel waar voor relatief weinig geld.

GA ERVOOR!!
Suc6,
Bert.

Superhero
7 november 2004, 21:24
Ibanez SZ320 nemen. Heeft een vriend en bevalt hem heel erg goed!

abbys
7 november 2004, 22:35
wel, vraag was snel beantwoord, nou weet ik dat ook al weer ^^
topic mag...eh....weg ofzo