PDA

View Full Version : Fender Telecaster Thinline ->ebay



Traai
7 november 2004, 11:50
Hi,
ik heb deze week via ebay een gitaar gekocht, een Fender Telecaster Thinline in Candy Apple Red MET hardcase en schipping costs in de prijs berekend.

Normaal zou ik niet direct iets durven kopen via ebay, maar deze verkoper had goede feedbacks en ik wou de gitaar in dit kleur hebben omdat ie nergens anders nog beschikbaar is in dit kleur.

Ik heb 710 dollar betaald voor dit alles, dus een goeie 550 euro.

Wat vinden jullie hiervan?

R. Flagg
7 november 2004, 11:57
Is het er zo een
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=31934

Dan heb je echt een koopje, ik heb een jaar geleden enorm zitten nadenken om er zo een te kopen en was bereid om hiervoor het dubbele te betalen wat jij betaalt heb. Voornamelijk omdat ze niet al te veel in Nederland te vinden zijn.

Maar die gitaar speelt en klinkt goddelijk, dus gefeliciteerd met je aankoop.

Traai
7 november 2004, 12:02
neen, het is zo een ... met 2 hummers

http://www.rivuletguitar.com/electricguitars/fender/fenderstock028/PDRM0063.JPG

http://www.rivuletguitar.com/electricguitars/fender/fenderstock028/PDRM0066.JPG

AlterEgo
7 november 2004, 12:16
Woah mooi man! goede koop :)

Snaar'n Bennie
7 november 2004, 12:36
Ik had een paar weken ook bijna zo'n één gekocht. Was precies de zelfde, maar dan natural blonde. Er zaten me alleen et iets teveel beschadigingen en butsen op, Dus ging het niet door. Echt mooie gitaar!

R. Flagg
7 november 2004, 12:39
Dat is toch zo een mexicaanse, die spelen ook lekker inderdaad.
Ik heb er een alleen clean bespeeld en dat vond ik goed klinken, voor distortion had ik geen tijd maar zou dat graag een keer willen proberen.

Lord Abortion
7 november 2004, 12:49
Ik vind hem lelijk, maar wel mooi voor een tele. En dat is een compliment.

Punkrockerke
7 november 2004, 14:11
Ik heb 710 dollar betaald voor dit alles, dus een goeie 550 euro.
En invoerrechten en BTW?

Traai
7 november 2004, 14:14
Ik heb 710 dollar betaald voor dit alles, dus een goeie 550 euro.
En invoerrechten en BTW?

jap alles zit er al bij ... ik moet er niks meer voor betalen, heb die kerel 710 dollar betaald en alles zit erbij.

Bedankt voor de goede waarderingen ...

Ik heb er wel al op gespeeld in distortion en ze klinken heel goed ... en het is idd een mexicaanse.
Ik vind de natural ook heel mooi, maar mn andere tele heeft dezelfde kleur en vind het echt een super mooi kleurtje, en aangezien ze hem niet meer maken zijn er niet zodanig veel mensen die hem hebben in dat kleur in tegenstelling tot die in het naturel.

Leuk is natuurlijk dat de gitaar super licht is, en bijna geen last heeft van feedback wat heel belangrijk is voor een semi hollow

iam
7 november 2004, 15:03
Ik heb 710 dollar betaald voor dit alles, dus een goeie 550 euro.
En invoerrechten en BTW?

jap alles zit er al bij ... ik moet er niks meer voor betalen, heb die kerel 710 dollar betaald en alles zit erbij.

Bedankt voor de goede waarderingen ...

Ik heb er wel al op gespeeld in distortion en ze klinken heel goed ... en het is idd een mexicaanse.
Ik vind de natural ook heel mooi, maar mn andere tele heeft dezelfde kleur en vind het echt een super mooi kleurtje, en aangezien ze hem niet meer maken zijn er niet zodanig veel mensen die hem hebben in dat kleur in tegenstelling tot die in het naturel.

Leuk is natuurlijk dat de gitaar super licht is, en bijna geen last heeft van feedback wat heel belangrijk is voor een semi hollow

lol je gaat wel nog moeten invoerrechten betalen hé... die moet je betalen aan de douane en NIET aan de verkoper...

Traai
7 november 2004, 15:44
kost dat veel geld? en moet je die betalen aan de post ofzo?

zjanke
7 november 2004, 22:00
Tel er maar een 22% bij, of 24% als je in Belgie woont...

Mitch
7 november 2004, 22:12
Dus een nieuwe Made in Mexico thinline met twee wide-buckers voor 550E, tel er nog een 120 bij op: 670E incl. tax. Vind het wel een ardig ding voor dat geld, maar ik ben totaal niet op de hoogte van Fender nieuwprijzen.
Enige nadeel van die Widebuckers is dat als je ze niet zo lekker vind klinken, je ze niet kan vervangen door andere humbuckers, door het afwijkende formaat.
Maar leuk ding hoor !

vulvasonic
7 november 2004, 22:14
En wie zorgt daarvoor dan?

Noem mij dom, ik heb nog nooit iets op die wijze gekocht, maar WIE zorgt ervoor dat Traai straks een envelopje in de bus krijgt en offie maar even 110 euri wil lappen? Ik ben gewoon nieuwsgierig.... :???:

zjanke
7 november 2004, 22:34
De douane :D Die berekent namelijk het bedrag dat je moet betalen. Vaak wordt dit geregeld door het bedrijf wat ook het transport verzorgt, kunnen ze ook nog eens een extra bedrag aan inklarings/afhandelingskosten rekenen.

En nee, je kunt hier niet mee sjoemelen. :wink:

Dweezman
8 november 2004, 09:20
zit ook te gassen op een tele, maar ik krijg niet echt hoogte van die aanduidingen.

Tele Thinline betekent dat er f-gaten in zitten, right?
Tele Custom betekent dat er een humbucker opzit, soms 2?

vind het wel een stoer ding, traai!

Traai
8 november 2004, 18:06
shit, moet ik nu nog langer wachten op mn gitaar???

jap Thinline met 1 f gat, custom met 1 of 2 humbuckers ...

nieuw kost ie rond de 900 euro, ik heb er al over geïnformeerd ...

vulvasonic
8 november 2004, 18:42
De thinline modellen hebben een klankkamer en zijn idd voorzien van 1 F-gat. Deze had je in een SC uitvoering en later ook in een HB uitvoering.

De custom is van origine niets meer dan een gewone telecaster met een rosewood toets ipv maple (toevallig ging Fender voor alle halzen rosewood gebruiken, maar dat terzijde...) en een BINDING om de body.
Die serie is begin jaren 70 uit de productie genomen en daarvoor in de plaats kwam in 72 de custom zoals we die kennen van Keith Richards. Ook daar zijn 2 uitvoeringen van geweest (de uitvoering met 2 HB's hadden trouwens een stratneck).

Traai
8 november 2004, 23:10
weet iemand btw hoelang het ongeveer duurt van Amerika naar België te erzenden!

P****Fred
9 november 2004, 09:25
via ups 2-day air 2 dagen ;-)
via ups standard 4-5 dagen
via de USPS ....? een week of twee??

als het via ups of fedex of dhl of whatever verzonden wordt , ben je al zeker dat je invoerkosten en btw moet betalen.
via USPS kan het al es zijn dat ze je pakje over het hoofd zien...

ikzelf verkies toch om een 2-5 dagen service te nemen, omdat je gitaar dan het minst tijd heeft om "verloren te gaan"...
heb het namelijk es meegemaakt en is niet zoooo'n fijn gevoel... 8-)

Traai
9 november 2004, 17:52
ik dacht dat de verkoper zei dat ie het via USPS had gedaan ... dus ben al blij dat ik dan die extra kosten dan niet meot betalen.

P****Fred
9 november 2004, 18:09
wow, dat heb ik niet gezegd...

het zou kunnen dat je ze niet moet betalen, maar het is niet zeker ;-)

nickbongers
9 november 2004, 21:16
jawel, er valt wel mee te sjoemelen (douane dan). volgens mij als het pakket als gift opgegeven wordt.

zjanke
9 november 2004, 21:58
Ik werk dus bij een van de grote vervoerders en neem maar van mij aan dat er weinig over het hoofd wordt gezien. Ook effe een lagere waarde opgeven heeft weinig zin, als je te weinig zakt heb je niet het voordeel van minder betalen (200 EUR minder levert 50 EUR op) en als je teveel zakt dan bepaalt de douane de werkelijke waarde en de hoogte van de boete :roll:

Ik stond bij een routinecontrole waar ze aan de hand van een "verkeerd" gestikte naad een partij valse Nike shirts herkenden, dus denk vooral niet dat je slimmer bent dan de douane.

P****Fred
10 november 2004, 12:25
enneu, die giften, das ook niet juist...
het gaat maar op tot een bepaald bedrag, en het is geen hoog bedrag...

maar ik denk dat je over dit onderwerp beter es de zoekfunctie gebruikt...
er zijn al heeel veel verschillende topics over invoeren uit de usa gepasseerd...

Mark S
10 november 2004, 12:42
2 weken geleden een setje Duncan Jazz/JB-classics uit de VS over laten komen, totale kosten incl. shipping €170,- maar ik moest nog wel even 30 euries cash dokken aan dat ventje van UPS (mooi tenue trouwens) :D

Bobbel
10 november 2004, 12:55
2 weken geleden een setje Duncan Jazz/JB-classics uit de VS over laten komen, totale kosten incl. shipping €170,- maar ik moest nog wel even 30 euries cash dokken aan dat ventje van UPS (mooi tenue trouwens) :D

dat is raar, ik heb laatst 3 Fender Lace Sensor Pickups uit de VS gekocht, ik was $ 130,- kwijt met verzendkosten en voor de rest niks...

Mark S
10 november 2004, 14:02
dan is het waarschijnlijk willekeur en moet je gewoon geluk hebben dat jouw pakketje er doorheen glipt

P****Fred
10 november 2004, 17:53
bij ups --> ZEKER douanekosten
bij de gewone post (USPS) --> geluk hebben!!

xxlarsxx
11 november 2004, 19:31
Die mexicanen heb je bij piens nieuw geloof ik voor 675E http://shop.fendershop.com/detail.lasso?id=9461&-session=shop:503999801b2002EFBFtWg28BF6D2

Ik heb zelf een baby blue mex thinline met een hotrail in de brug. ideale gitaar. standaard pickups zuigen aarsch met distortion erop.

Traai
12 november 2004, 01:02
iik zal wel zien als de gitaar toekomt hoeveel ik moet betalen.

en ik heb al overal gekeken voor die gitaar, hij kost zeker duurder dan 700 euro met die humbuckers EN nergens vind je hem nog in dit kleur rood. alleen in standaard naturel en sunburst (maar die sunburst is echt niet mooi)... dusja