PDA

View Full Version : 2de gitaar



headbang
7 november 2004, 11:41
ey ik heb nu een les paul custom met seymours in (sh-6) en ik zoek mij een backup gitaar te kopen dus niet te duur maar wel kwaliteit nu heb ik aan wat vanalles gedacht het genre is hardcore (old school, new school),metalcore en af en toe wat gewone metal (death/grind) dus vooral gitaren met een zwaar diep geluid die houden van veel gepalmmuted te worden...
ik heb zelf gedacht aan een sg kopie,iets van ltd (m reeks of viper), of jackson,bc rich
wat zouden zo wat goede keuzes zijn voor mij?
alvast bedankt

lupoloco
7 november 2004, 11:46
budget?

headbang
7 november 2004, 11:49
goh ik weet niet goed ik had eerst gezegd niet te veel maar kwil wel iets deftigs allé kbedoel niet iets dat klinkt als een vod, mss tussen de 300 en de 500 euro zeker dat ik mss nog iets aan de elementjes kan veranderen als dat nodig zou zijn...

headbang
7 november 2004, 11:50
goh ik weet niet goed ik had eerst gezegd niet te veel maar kwil wel iets deftigs allé kbedoel niet iets dat klinkt als een vod, mss tussen de 300 en de 500 euro zeker dat ik mss nog iets aan de elementjes kan veranderen als dat nodig zou zijn...

AART
7 november 2004, 11:52
ibanez sz 520......

lupoloco
7 november 2004, 11:53
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=31363

join the charvel club :D

Lord Abortion
7 november 2004, 12:06
Bekijk zeker de LTD's eens, die hebben standaard wel EMG's meestal, een vette klank, en zijn wel populair voor hc. Als het aan mij lag: BC Rich, maar dan betaal je wel wat meer voor je vorm en heb je qua pickups iets minder, maar als je toch nog geld overhoud om te veranderen, zeker doen zou ik zeggen.

headbang
7 november 2004, 13:42
ik gedacht aan die m-50 eerst van ltd maar kweet niet goed of die kwaliteit wel goed is maar die verkopen ze hier in de key nu in promo voor 275 dus als ik daar dan emg's of seymours in steek heb ik dan iets dat de moeite is? (die viper sta trouwens ook in promo maar kdenk dat die praktisch hetzeflde zijn alleen geen tremelo)

H.Manback
7 november 2004, 14:59
ibanez sz 520......

+1 zeer goeie gitaar, veel kwaliteit voor het geld

Maar geen actieve pickups, en als ik zo lees wat je wil spelen, moet je goed kijken of het wel is wat je wil.

Soulflyhigh
7 november 2004, 15:25
ik gedacht aan die m-50 eerst van ltd maar kweet niet goed of die kwaliteit wel goed is maar die verkopen ze hier in de key nu in promo voor 275 dus als ik daar dan emg's of seymours in steek heb ik dan iets dat de moeite is? (die viper sta trouwens ook in promo maar kdenk dat die praktisch hetzeflde zijn alleen geen tremelo)

Koop alsjeblieft geen M 50. Dan heb je echt het allerlaagste van het laagste.

Ik zou dan liever iets doorsparen en een iets hogere Ltd kopen. Mijn advies is spaar nog ietsje langer door en koop dan een 400 reeks. Deze hebben standaard actieve EMG elementen en zijn echt bang voor buck. Als je een m 50 koop dan kom je binnenkort weer met precies de zelfde vraag maar dan met een hoger budget.

Mijn advies: je kan bijna niet verkeerd gaan met de 400 reeks. Oh ja wel in Duitsland aanschaffen ander betaal je veels te veel.

headbang
7 november 2004, 15:58
ik denk dat wij hier de 400reeks ook nog prijselijk hebben kzal eens gaan kijken. maar het is wel als back up gitaar hé ze moet gewoon goed gepalmuted klinken :) en actieve elementjes weet ik nog niet, ben heel content van mijn seymours sh-6

AART
7 november 2004, 16:18
epiphone les paul kan ook nog, effe emg's erin en je hebt ook een leuke backupbak :)

headbang
7 november 2004, 16:47
nee dat is het ook ik heb al een les paul dus kzou nu wel een ander model willen met een andere klank die les paul is goed voor old school te spelen en andere hc maar voor de meer metalkant zoek ik iets anders

lupoloco
7 november 2004, 16:49
nee dat is het ook ik heb al een les paul dus kzou nu wel een ander model willen met een andere klank die les paul is goed voor old school te spelen en andere hc maar voor de meer metalkant zoek ik iets anders

dude, check die charvel

Superhero
7 november 2004, 21:26
Ibanez RG zou ik zeggen. Maar ik hou sowieso erg van ibanez dus trek je niet te veel van mijn mening aan..

headbang
7 november 2004, 21:36
ik kan een jackson ps2 roads kopen voor 240 euro is dit iets?

Morpheus
7 november 2004, 21:37
neem de oergitaar voor metal:














SG!!!!!

(wel van epiphone....)

is logisch dat t de oergitaar is van metal en aanverwante artikelen...tony Iommi speelde immers op SG's...

en agnus young idem...(maar das meer rockpunk geloof ik) maar desalnietemin toch een lekker scheurend, knerpend geluidje!!

in rockpalace zag ik een epi sg hangen met gibson pickups...voor nog geen 400 eetjes....mooi toch???

na mn les paul zal ik ook zeeeker een sg nemen!!

lupoloco
7 november 2004, 21:45
ik kan een jackson ps2 roads kopen voor 240 euro is dit iets?

de performer reeks kan je beter links laten... je kan beter naar een jackson uit de professional reeks kijken

headbang
7 november 2004, 21:47
kdacht al zoiets :) mja sg ok maar ben geen epiphone van en gibson is te duur dusja en andere kopijen ken ik niet echt dus het dichtste dat er in de buurt komt is een esp/ltd viper, kdenk dat ik vooral in de ltd reeksen wat gitaartjes gaan uitproberen en mss ook wat ibanezzen maar der ken ik nix van...zijn die wat te betalen trouwens ?