PDA

View Full Version : V-amp2



melkuniels
6 november 2004, 22:21
Hey.. ik heb dit pedaaltje gekocht en ben er tevreden mee :)
Nu wilde ik alleen even weten hoe je de effecten moet instellen als je nothing else mathers of enter sandman wil spelen van metallica.

iemand die t een beetje wil uitleggen?

bedankt :)

zjanke
6 november 2004, 23:09
Kijk eens hier (http://home.swbell.net/bfalch1/) of hier (http://www.behringer.com/V-AMP2/index.cfm?lang=ENG) voor presets. midi kabeltje erbij en downloaden maar.

melkuniels
7 november 2004, 12:53
Hm, het ziet er geweldig uit.
wist niet dat dit kon.
Maar nu nog 1 vraagje...
ik zie op google dat een midikabel 2 plugjes zijn met meerdere pennetjes erin.
Op mijn geluidskaart heb ik zo' n poort niet.
Kan het niet via de line out ofzo?

SiNiSTRaL
7 november 2004, 18:14
nee, line out is alleen geluid, midi is een machinetaal...dus moet je een midiport kopen....

er is btw ook een programma waarmee je die presets kan openen en kan bekijken, dus kijk je gewoon hoeveel bass enzo met dat programma en dat zet je in je V-amp :)

melkuniels
7 november 2004, 18:25
nee, line out is alleen geluid, midi is een machinetaal...dus moet je een midiport kopen....

er is btw ook een programma waarmee je die presets kan openen en kan bekijken, dus kijk je gewoon hoeveel bass enzo met dat programma en dat zet je in je V-amp :)

klopt , heb ik gezien.

er staat dan ook precense bij en de snelheid , diepte en de room ?

Geen idee waar je dat instelt op een vamp.

SiNiSTRaL
7 november 2004, 18:27
ja, ik heb mn V-amp alleen niet meer, maar t staat in de handleiding, presence is volgens mij Tap (of tuner) ingedrukt houden en dan de trebbleknop, als t goed is zie je ook dat de stand bij trebble veranderd als je Tap indrukt...

melkuniels
7 november 2004, 19:07
ja, ik heb mn V-amp alleen niet meer, maar t staat in de handleiding, presence is volgens mij Tap (of tuner) ingedrukt houden en dan de trebbleknop, als t goed is zie je ook dat de stand bij trebble veranderd als je Tap indrukt...


Mja ik zie het :)

Ik merk alleen niks anders aan het geluid wanneer ik die verander?

SiNiSTRaL
7 november 2004, 19:31
dat zegt meer over jou dan over het apparaat, trust me ;) als je presence helemaal dicht draait klinkt het wat wolliger, alsof er een doek over je amp ligt...

melkuniels
7 november 2004, 22:06
dat zegt meer over jou dan over het apparaat, trust me ;) als je presence helemaal dicht draait klinkt het wat wolliger, alsof er een doek over je amp ligt...

Okee.
Bedankt voor de informatie :)
Ik had zelf een peavey versterker die al 2 jaar oud is, dus door dit apparaat klinken bepaalde dingen stukken beter.
Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik het beste nothing else mathers kan spelen. Op de akkoestische gitaar klinkt ie toch nog stukken beter.
kan het er gewoon aan liggen dat ik een Dean Explorer XT heb?

Jeroenvanhulsteijn
7 november 2004, 22:12
staat er dan geen Nothing else matters patch op die sites?

probeer anders het cleane model met wat chorus en een beetje galm. dan moet je toch wel een heel eind komen. begin met alle eq op nul en voeg wat treble toe om wat scherpte te krijgen, voeg wat bas toe om wat bodem aan je geluid toe te voegen. en naar smaak een toefje mid. tja, mss een advies van niks...maar zo begon ik altijd op de vamp.

om het wat opener te laten klinken kun je wat prescense toevoegen.

SiNiSTRaL
7 november 2004, 22:54
je kan denkik beter met alle eq in het midden beginnen

Blackface twin, lekker wat reverb, veel presence en mids

ijff
7 november 2004, 22:57
Verhaal van settings op V-amp zelf instellen gaat niet helemaal op. Via de software bij de V-amp kan je settings veranderen die je op de V-amp zelf niet in kan stellen.

Oh ja.. op de meeste PC's zit tegenwoordig geen midi-poort meer.
Er zijn voor de liefhebber wel USB-midi adapters verkrijgbaar...
Als je bent gaan zoeken naar 2 ronde aansluitingen op je PC.. midipoort op de PC is zwart, langwerpig (ca. 3 cm lang) en heeft een stuk of 16? gaatjes.
Zo ongeveer als een parallele poort.. maar dan korter dus.

Nocki
8 november 2004, 09:00
en we noemen het...: Gameport.... of joystick aansluiting... of genotsknotsaansluiting... dat is meestal je midi poort...


Nocki

Lord Abortion
8 november 2004, 10:04
Als je van plan bent om dat geregeld te gebruiken kan het wel de moeite zijn om een USB/MIDI converter te kopen. Die dingen vind je tegenwoordig toch al redelijk goedkoop.

zjanke
8 november 2004, 17:23
en we noemen het...: Gameport.... of joystick aansluiting... of genotsknotsaansluiting... dat is meestal je midi poort...


Nocki

En die werkt niet altijd als midipoort als je degene op je motherboard gebruikt, een simpele geluidskaart is dan de oplossing. 8-)

cosmos
8 november 2004, 17:31
Je kunt ook voor 2-3 tientjes een goede geluidskaart kopen, daar zit dat ook gewoon op!

melkuniels
20 november 2004, 14:05
Mja.

maar misschien nog iemand sites met die presets ?:)
Vanmiddag krijg ik een midi kabel met een convertor van midi naar com :)

melkuniels
20 november 2004, 14:33
http://www.v-amp.com/3_showroom/3_showroom.cfm


die presets die hier staan, voerde ik net even in.

maar als je bijvoorbeeld de mp3 van die funk beluisterd, klinkt hij totaal anders dan ik heb ingesteld.
Het komt niet eens in de buurt.
Hopelijk los ik dat op met t kabeltje:)

Fvddungen
20 november 2004, 15:11
De gebruikte gitaar is ook behoorlijk van invloed, hoor.

jeroen rommens
20 november 2004, 16:36
bestaat er ook zo een preset site voor de X V-amp?

melkuniels
20 november 2004, 17:29
Dat is waar.

maar nu geeft mijn geluidskaart aan dat er een microsoft GS wave table sw synth driver word gebruikt voor de midi music playback.

Ik heb een converter hiet van MIDI naar een geluidskaartaansluiting.

Kan dit gaan werken?

schwalbe
21 november 2004, 11:41
bestaat er ook zo een preset site voor de X V-amp?

Nee, en dat is wel logisch omdat je de x-vamp niet via de computer kan instellen... je zit dus vast aan handmatig instellen. Op de behringer-site is wel een lijst te vinden van de fabrieks-presets van de x-vamp (maar die fabrieksinstellingen vind ik niet zo goed.).

strontraper jos
22 november 2004, 18:51
nu er toch een topic is over de v-amp...

ik heb een vraagje.
als ik m'n v-amp aansluit op de stereo en ik palm mute dan wordt het altijd zo enorm bassig, ook al draai ik de bass terug..

ook als ik de v-amp op de pc aansluit en iets opneem... als je de wave-file bekijkt dan pieken de palm mutes enorm tov de rest. als ik opneem via de DI-out van m'n H&K Tube 50 heb ik dit niet..

hebben jullie dit ook, en/of weten jullie wat je er aan kan doen zodat het geheel toch nog deftig klinkt (voor opnames bvb)

vriendelijke groeten

strontraper jos
22 november 2004, 18:52
nu er toch een topic is over de v-amp...

ik heb een vraagje.
als ik m'n v-amp aansluit op de stereo en ik palm mute dan wordt het altijd zo enorm bassig, ook al draai ik de bass terug..

ook als ik de v-amp op de pc aansluit en iets opneem... als je de wave-file bekijkt dan pieken de palm mutes enorm tov de rest. als ik opneem via de DI-out van m'n H&K Tube 50 heb ik dit niet..

hebben jullie dit ook, en/of weten jullie wat je er aan kan doen zodat het geheel toch nog deftig klinkt (voor opnames bvb)

vriendelijke groeten

melkuniels
23 november 2004, 16:47
:)

melkuniels
26 november 2004, 19:57
Hm, toch lijkt me dat ik veel mooiere sounds moet kunnen krijgen.
alleen de distorsion is erg goed te merken.
Ik heb een Dean Phantom ML en een oude amuse gitaar.

Maar met de dean moet ik toch wel die sounds eruit kunnen krijgen?


Ik heb mijn gitaar in de input van de Vamp zitten en de versterker op de line out. moet toch goed zijn?

zjanke
26 november 2004, 21:03
Dat is de reden waarom een V-amp wat minder kost. Het is allemaal best aardig om wat mee te klooien of geluidjes te zoeken, maar als je serieus aan de slag wil is het allemaal net niet :-?

Het is digitaal en als je dan niet helemaal jofel aanslaat gaat het ding op tilt.
Leg je je hand op de brug (heeft dat ding een tremelo :???: ), of boven het element? Als je je snaren in het laatste geval te ver naar beneden duwt bij het muten, dan ligt waarschijnlijk aan het feit dat je snaren te dicht bij je element komen.

Dus gewoon opnemen met je hoest en knetter :razz:

Jeroenvanhulsteijn
27 november 2004, 12:02
Het maakt ook heel erg uit welke speaker cab je gebruikt. Die 4x12" modellen hebben ontzettend veel bas. Als je kijkt naar de fabriekspresets zie je ook dat de metal geluiden gemodelleerd worden met het 1x10" cab of zelfs 1x8" (zat die er in??? ik weet het niet meer).

Verder moet je het outputvolume van je V-Amp niet al te hoog zetten.

En de aanschaf van zo'n midi kabel voor naar de computer is zeker de moeite waard. Je kan ook een gewone midi kabel kopen en een midi to usb boxje. Dan ben je net zo duur uit. Is geloof ik al eens eerder vermeld.

Volgens mij heeft negativek3fan op zn site wat geluidssamples staan met de V-Amp2. En daarin heeftie zeer leuke metal geluiden gefabriceerd.

melkuniels
27 november 2004, 15:37
Het maakt ook heel erg uit welke speaker cab je gebruikt. Die 4x12" modellen hebben ontzettend veel bas. Als je kijkt naar de fabriekspresets zie je ook dat de metal geluiden gemodelleerd worden met het 1x10" cab of zelfs 1x8" (zat die er in??? ik weet het niet meer).

Verder moet je het outputvolume van je V-Amp niet al te hoog zetten.

En de aanschaf van zo'n midi kabel voor naar de computer is zeker de moeite waard. Je kan ook een gewone midi kabel kopen en een midi to usb boxje. Dan ben je net zo duur uit. Is geloof ik al eens eerder vermeld.

Volgens mij heeft negativek3fan op zn site wat geluidssamples staan met de V-Amp2. En daarin heeftie zeer leuke metal geluiden gefabriceerd.

Dankjewel voor de reactie :)

Ik ga nu naar gitaarles, en een midi to COM convertor gelijk meenemen :P
Heb al een midi kabel, maar geen aalsuiting op mijn mobo , dus dan maar op de com. Werkt ook.

Maar wat kan je zoal nog meer doen met de midi bij een vamp2?

melkuniels
27 november 2004, 17:04
hm, was toch niet naar de compoort.
Hij had een converttje van midi naar een soort videokaart uitgang? in ieder geval past ie er in;)

Wat kan ik nog meer gebruiken?

Jeroenvanhulsteijn
27 november 2004, 17:59
je kan midi gebruiken om er een floorboard (FCB1010 bv) op aan te sluiten. Je kan de MIDI out gebruiken om hem bv op een keyboard aan te sluiten of op zo'n kastje met synth geluiden. Je kan hem op het electronische drumstel aansluiten. Je kan hem op alles aansluiten met MIDI.