PDA

View Full Version : emg h3 elementen in m´n ibanez rg270???



Nimrod
6 november 2004, 20:34
He,

Kocht ik laatst een setje emg h3 elementen, kwam ik erachter dat deze waarschijnlijk niet geschikt zijn voor mijn ibanez rg met een bredere hals, aangezien er een aparte floyd rose serie is...

advies?

jorrit
7 november 2004, 11:49
een aparte floyd rose serie? qua elementen bedoel je? het enigste verschil tussen een floyd brug (en een fender brug) en andere bruggen is de snaar afstand onderling. bij een floyd en fender is die iets groter dan bijvoorbeeld bij een les paul. emg's hebben geen pole pieces (tenminste de standaard emg's de h3 is dat iets in de richting van de hz?) maar de normale kun je in ieder geval gewoon en een gitaar met floyd stoppen hoor.

Nimrod
7 november 2004, 14:14
hmm ok, ze zijn inderdaad van de passieve Hz serie. Wat ik bedoelde is dat mijn ibanez een wizard neck heeft, de snaren staan een stuk verder uit elkaar. Op de site van emg las ik dat er er wel van die pole pieces inzitten waarvan er twee verschillende uitvoeringen van zijn, een kortere en bredere.


Ik had ze aangesloten maar kwam weinig tot geen geluid uit, wat eruit kwam was niet om aan te horen. ik denk dat ik dan misschien toch iets fout heb gedaan met het aansluiten ervan. Ik werd niet veel wijzer van het wiring diagram van emg en van de orginele.. Bij die van emg werken ze met een groen en rood draadje + een zwart en wit draadje die aan elkaar vast zitten (pre-wired). groen = coil 1, rood = coil 2 De orginele met wit en rood.... + een aarde...




iemand die mij kan helpen??? :o

Arjan D.
7 november 2004, 14:35
Ik denk dat er dan iets fout zit in de bedrading, want ik heb zelf een Ibanez met evolutions erin (níet-F-Spaced) en heb nergens last van.
(Ik heb dus een lo-pro edge tremolo erop zitten)

Arjan D.
7 november 2004, 14:35
Ik denk dat er dan iets fout zit in de bedrading, want ik heb zelf een Ibanez met evolutions erin (níet-F-Spaced) en heb nergens last van.
(Ik heb dus een lo-pro edge tremolo erop zitten)

Nimrod
7 november 2004, 15:35
He, van die wiring schema's klopt geen ruk (of ik snap het niet)

heb er nu een ervan aanhangen en het klinkt aardig vet, dus idd ook nergens last van. Iig bedankt!