PDA

View Full Version : Pignose



Dirtypool
6 november 2004, 20:08
Wie van jullie heeft een Pignose en deze gecustomised?
Ik heb nl zo'n anniverserie versie gekocht op t net maar deze klinkt toch donkerder en vervormt eigenlijk al metteen, eerder dan het dingetje wat ik vorig jaar eens hoorde.

Dirk_Hendrik
7 november 2004, 15:36
Ik heb een pignose. Wat bedoel je met gecustomised?

Dirtypool
7 november 2004, 17:17
Nou, misschien wat gedaan met de electronica, speakertje..
Ik heb er net wat slide op gespeeld met mijn Blade en dat klinkt wel lekker goor eigenlijk en mijn Nepiphone Sorrento met P90's vind ik ook lekker maar toen ik m vrijdag kreeg en probeerde, deed ik dat met mijn Gibson '54 Historic Reissue met P90's en dat klonk gewoon nergens naar.
Heel modderig.
Maar misschien moet dit ding ook wel eerst losgespeeld worden of zo...buiten het feit dat mijn techniek ernstig te wensen overlaat :-)

Ik dacht namelijk dat indien huidige versterkers van inferieure kwaliteit zijn tov 30/40 jaar geleden en onderdelen in kwaliteit anders zijn dan toen, geldt dat misschien ook voor de Pignose en valt hier misschien wat winst te behalen in de ervaring van jullie tweakers.

Dirk_Hendrik
9 november 2004, 11:22
Ik dacht namelijk dat indien huidige versterkers van inferieure kwaliteit zijn tov 30/40 jaar geleden en onderdelen in kwaliteit anders zijn dan toen, geldt dat misschien ook voor de Pignose en valt hier misschien wat winst te behalen in de ervaring van jullie tweakers.

Dat kwaliteit van onderdelen niet altijd iets zegt over betere klank wil niet zeggen dat inderdelen tegenwoordig kwalitatief slechter zijn. Integendeel. De produktiekwaliteit is tegenwoordig veel consistenter. Dat gezegd hebbende, ik heb nooit aan m'n pignose getweaked.

Casseman
9 november 2004, 15:26
Pignose....zijn dat niet die hele kleine versterkertjes die op een koffer lijken?

Dirtypool
9 november 2004, 16:04
meer op een broodtrommel uit de tijd dat Julius nog met de G-string van Cleopatra foezelde :-D

Casseman
9 november 2004, 16:12
meer op een broodtrommel uit de tijd dat Julius nog met de G-string van Cleopatra foezelde :-D

:razz:

Lucky
19 november 2004, 14:52
wellicht zijn leeglopende batterijeen de oorzaak van een wollig vervormd geluid. Ik merk bij de mijne dat ie wat weken geleden veel harder ging dan nu...

Dirtypool
22 november 2004, 17:26
Nou, ik heb m nu een weekje of 2 en de output van de elementen is erg van invloed op de klank van het dingetje.

Het is een geinig dingetje en ik vroeg me af of er niet een van de afficionados ier ooit geprobeerd heeft een buizencircuitje in het bakkie te proppen.
Moet mogelijk zijn als ik denk aan de Z-vex...

bert k
22 november 2004, 18:19
Zou gaaf zijn. Maar dan kan je wel een tweede broodtrommel meeslepen voor de batterijen.

Lucky
23 november 2004, 00:51
je moet hem eens helemaal opengooien en doorlossen naar een op breakup staande buizenamp... goede vintage vette leadtone.
Dat is wat Zappa deed in the early days..en veel van die vroege gruizige gitaartones van Steeley Dan zijn ook zo opgenomen

Dirtypool
23 november 2004, 07:48
Heb ik al gedaan :-)