PDA

View Full Version : Joanne Shaw Taylor



DOLBY
6 november 2004, 18:17
Ongelofelijk wat een gitariste. Heb ze gezien bij de Blues night.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat ze nu al beter is dan SRV.
Hoe die meid van 19 (!) de snaren raakt. Waauw. Daar gaan we nog veel van horen. Kijkt vast maar even op haar website.
http://www.joanneshawtaylor.com

ruel1065
18 januari 2007, 16:18
www.joanneshawtaylor.co.uk
www.myspace.com/joanneshawtaylor

MizZoo
18 januari 2007, 16:57
Ok, ze kan goed gitaar spelen, maar beter dan SRV?!

Ik vind 't eigenlijk wel jammer dat die nummers zo poppy zijn..

Dit is ook wel leuk clipje trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=HvXbphE6IrA

Michel89
18 januari 2007, 17:48
Ok, ze kan goed gitaar spelen, maar beter dan SRV?!

Ik vind 't eigenlijk wel jammer dat die nummers zo poppy zijn..

Dit is ook wel leuk clipje trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=HvXbphE6IrA

Wat betekend het woord beter? Meer noten/techniek? Daarin verslaat ze hem nog niet maar das ook niet direct nodig. Als je der spel in "Same old blues" hoort klinkt het gewoon zoals blues zou horen te klinken.

Verder vind ik het idd te poppy, en qua zang klinken de nummers hier niet als the blues, te meisjesachtig. Bijvoorbeeld bij Same old blues, vergelijk haar zang met Freddie King, die het origineel scheef, ik vind duidelijk Freddie beter. Maarja das smaak, en die nummers op haar site zullen wel de meer hitgevoelige nummers zijn en dat betekend niet dat alles van haar zo is.

Toch hebben ze wel wat, en dit soort mensen populairiseren oudere muziek door het te vernieuwen en wat poppy'er te maken, k hoop dat ze ermee door gaat. :D

future2future
18 januari 2007, 18:56
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat ze nu al beter is dan SRV.

Ik ben geen extreem grote blues fan, maar met zo'n opmerking als dit maak je jezelf gewoon ongeloofwaardig

catmanx28
21 januari 2007, 22:09
..knap vrouwtje..waarom zijn er zo weinig goede vrouwelijke gitaristen.
qua stem doet ze denken aan amanda marshall ..
Maar ze ken goed gitaar spele ..lekker ..

De site is leuk gemaakt ..lekker origineel.
leuk al dat rood ..maar dat maakt de site nauwelijks te lezen..
En mis ook het belangrijkste ..een page gewijd aan haar
gear ..wat gebruikt ze ..

'K ken nog een hoop leren van haar phrasing en hoe ze haar
noten buigt ..Wat een soul in haar solo's

farstreetblues
25 januari 2007, 11:39
Ik ben 3 jaar geleden bij een optreden van haar geweest in Goes, voor een bluesclub.
Deze meid is echt goed, was er helemaal van onder de indruk, heb al die tijd op de rand van het podium gezeten. Niet alleen een mooie meid om te zien, haar gitaarspel, uiterlijk, gevoel, sound. Toen speelde ze over een fender twin met van die rode knoppen, en een dod mystic bluesoverdrive.
Ik heb laatst ook voor die club gespeeld en ken de voorzitter persoonlijk. Hij vertelde me dat hij op dit moment contact met haar heeft, en ze proberen haar voor september te boeken, hij ging ook proberen om mij als gast erbij te hebben........, maar dat zien we allemaal wel....