PDA

View Full Version : Nieuwe gear kiezen



Reel Big Fish
6 november 2004, 17:42
Allo allemaal!

Ik speel nu 4 maanden met de volgende gear:

Squier Strat en een Squier Amp van 10 watt.

Ik wil met de feestdagen een nieuwe gear gaan kopen, ik ben dan jarig en dat met de kerst combineren, dan heb ik wel wat duiten :lol:

Ik dacht zelf aan een Godin Exit 22 omdat mijn budget niet supergroot is en omdat ik in een punk-rock band zit.

Ik weet alleen niet waar ik op moet letten als ik een amplifier uit moet kiezen... ik wil er zoiezo 1 die ik kan gebruiken voor optredens... ik weet alleen niet hoeveel watt ik dan nodig heb en wat een goede en goedkope oplossing is...

Alvast bedankt!

Reel Big Fish
6 november 2004, 17:43
Ps... als je iets weet op www.marktplaats.nl , is dit geen probleem, mits het in Zuid-Holland is :lol:

BLOK182
6 november 2004, 17:46
Probeer een tweedehands Marshall valvestate op de kop te tikken, 60-80 watt is in principe voldoende.

Lord Abortion
6 november 2004, 17:48
Als je ermee wil optreden, ga zeker voor een 100W versterker, en maak dat je als het kan toch over 2x 12" speakers beschikt. Je kan met iets minder ook optreden, maar dat vind ik toch wel het minimum. Als je met PA speelt kan je kleinere dingen hebben, maar overschot is altij leuk. Kijk zeker ook eens naar de Line6 Spider head+box. Dat is een halfstack die je nieuw voor een 800 euro zeker hebt. Het is wel geen superamp, maar prijs/kwaliteit onklopbaar.

Reel Big Fish
6 november 2004, 17:51
waaa 800 €??

zoveel geld heb ik niet... hoogstens iets van 150€ heb ik... :oops:

birt
6 november 2004, 17:57
die 100 watt wil je misschien met een gewone transistorversterker, maar met een buizenversterker (als je dat zou kopen) hoef je helemaal zoveel vermogen niet te hebben

soup
6 november 2004, 17:57
hij zegt dat het nieuw zoveel kost dus 2dehands natuurlijk minder, maar je budget is wel erg klein he :-? :???:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/25035.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dvalvestate% 26p%3D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D55%26s%3D50%26m% 3D0

Reel Big Fish
6 november 2004, 17:57
Leg uit want ik heb nog niet zoveel verstand van versterkers :???:

Bigfoot414
6 november 2004, 17:58
En daarvoor wou je een nieuwe amp kopen?

Reel Big Fish
6 november 2004, 17:59
En daarvoor wou je een nieuwe amp kopen?

Hoeft niet nieuw te zijn

Bigfoot414
6 november 2004, 18:01
Ok, maar €150 is wel heel erg minimaal

guitartub
6 november 2004, 18:15
Hoi,

Misschien moet je een keuze maken, OF andere gitaar, OF andere versterker want je budget is idd wel erg klein om te gaan vervangen ( De gitaar die je opnoemt daar zal je budget ook niet toereikend voor zijn.)
Of zoals bij soortgelijke vragen hier op het forum wel vaker wordt geopperd: DOORSPAREN!!

Reel Big Fish
6 november 2004, 18:27
Jaja ik snap,

ik heb in totaal, hmm let's say 600€ beschikbaar...

ik vind de Godin Exit 22 een erg mooie gitaar en hij ligt lekker in de handen... vandaar... :)

guitartub
6 november 2004, 19:02
Okay die Godin,

Ben bevooroordeeld omdat een van mijn favo's een Godin Signature Strat is. En wat je zegt: ligt lekker in de hand, is een beauty om te zien en bovenal, klinkt SUPER (maar dit uiteraard met de gebruikte gear waarvan de waarde zeker boven de 600 euri uitstijgt)

Suc6,
Bert.

BLOK182
6 november 2004, 20:26
Voor grofweg 200 euro heb je dus zo'n tweedehands valvestate waar ik het over had.

Nicci
6 november 2004, 21:59
Probeer eens een 2e hands (of zelfs nieuw) Roland bluescube. Je hebt ze in 30 en 60 watt versies. prima versterkers.
2e hands kom je ook nog wel eens een sessionette tegen. die gaan knalhard. heb je waarschijnlijk wel een pedaaltje voor de scheur nodig.
zelfs onder de €200 is er nog wel iets te vinden.

AART
6 november 2004, 22:43
een peavey bandit kan je meestal wel voor 200 vinden, 1 12' speaker, 100 watt, en beter dan al die marshall transistor en hybrid shit....

vester86
6 november 2004, 23:33
ja inderdaad, een bandit is erg lekker :->

Lord Abortion
7 november 2004, 11:27
Maar al die combo's met slechts één 12" speaker zijn wel echt net te klein om op te treden. Je zal die dingen live echt doen afzien. Het zal werken, maar verslijten ook. Als je met een budget van €600 zit, zou ik echt wel kiezen voor ofwel gitaar ofwel versterker. Als je een beetje zoekt kan je waarschijnlijk wel een degelijke halfstack vinden voor die prijs. Die Line6 Spider bijvoorbeeld moet je tweedehands zeker voor die prijs hebben:
http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/line_6_spider_ii_headcab_halfstack_pimx_165757.jpg
En als je nog even wacht tot de feestdagen kan je hem misschien zelfs nieuw kopen. Je zal veel meer plezier hebben als je meteen zoiets koopt i.p.v. een tussendoortje te kopen. Ik ken genoeg mensen die voor een punkrock- of hardcoreband begonnen zijn met een starterspack, dan een 100W combo kopen, en een jaartje later een stack. En ze hebben allemaal serieus wat geld verloren aan de koop van de tussenoplossing.

Nicci
7 november 2004, 11:35
Euh, Lord Abortion . . . . . waar heb je het over? Een combo slijt harder?

ik ken ook wel paar mensen die zo nodig 'groot' spul wilden en daar op terug zijn gekomen. dat setje van line 6 is wellicht een leuk setje, maar ik ken wel een paar combo's die ik liever zou willen hebben.
ik heb zo'n vaag vermoeden dat de 'vragensteller' z'n rijbewijs nog niet eens heeft. leuk zo'n 4 maal 12 achter op de fiets . . . .

Lord Abortion
7 november 2004, 11:59
Euh, Lord Abortion . . . . . waar heb je het over? Een combo slijt harder?

Punkrockbands beginnen meestal met spelen in zaaltjes zonder PA enzo, en dan moet het volume van een 1x 12" combo wel heel hoog staan. Een 2x 12" is het minimum, maar ik ken veel mensen die aan hun 16 jaar een grotere combo kochten en die zijn allemaal overgeschakeld op een stack. En voor vervoer: een combo doe je ook niet mee op je fiets. Liever meteen iets kopen waarmee je nog jaren verder kan, dan een investering te doen voor een paar jaar.

Nicci
7 november 2004, 13:29
Euh, Lord Abortion . . . . . waar heb je het over? Een combo slijt harder?

Liever meteen iets kopen waarmee je nog jaren verder kan, dan een investering te doen voor een paar jaar.

helemaal mee eens: dus ga je voor een combo :D
begrijp me niet verkeerd, ik speel in een band. ik treedt op. ik heb zelf een 1 maal 12 combo en zie de meeste gitaristen in het 'circuit' dat ook doen. ik heb nog nooit een 4 maal 12 gehad en zal die waarschijnlijk ook nooit hebben. onpraktisch. en voor het geluid is het meestal niet nodig.

Reel Big Fish
7 november 2004, 15:15
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/25047.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dwatt%2Bhell evoetsluis%26g%3D21%26u%3D55%26pl%3D%26ph%3D%26pv% 3D12%26t%3Da%26s%3D50%26b%3D0%26submit1%3DZoek%26m %3D

is dit wat?? erg dichtbij voor me om te halen....

Nicci
7 november 2004, 16:44
mwa. je kan altijd kijken of het wat is, maar die versterker mist een speaker. ziet er verder ook erg afgeragd uit, maar je weet maar nooit. wellicht maakt hij nog een acceptabel geluid.

is dit niet wat? mooi klein en volgens mij wel redelijk ok ding.


http://www.marktplaats.nl/index.php3g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=25043

kokeleko
7 november 2004, 17:08
een nieuwe gear

:-? :-? :-? :-? :-? :-?

Reel Big Fish
7 november 2004, 17:20
een nieuwe gear

:-? :-? :-? :-? :-? :-?

Ja het gaat nu ffkes om de versterker. De git. word waarschijnlijk de Godin Exit 22, tenzij iemand me van gedachte kan veranderen

Reel Big Fish
7 november 2004, 17:44
Ik heb nu een aanbod:

uuuh never mind

Mitch
7 november 2004, 18:41
Koop nooit andermans ellende zou ik zeggen.

Dat verhaal van die combo's t.o.v. stacks, tja.....ik blijf me over dat soort verhalen verbazen. De combo die in mijn onderschrift staat (ja, die dus te koopt staat :)) knalt echt de oren van je kop als je wil hoor. Zaalversterking of niet...

Reel Big Fish
7 november 2004, 18:43
Ahja oké...

ach weetje, ik spaar wel ffkes door anders :P

FonZZo
7 november 2004, 19:29
Maar al die combo's met slechts één 12" speaker zijn wel echt net te klein om op te treden. Je zal die dingen live echt doen afzien. Het zal werken, maar verslijten ook. Als je met een budget van €600 zit, zou ik echt wel kiezen voor ofwel gitaar ofwel versterker. Als je een beetje zoekt kan je waarschijnlijk wel een degelijke halfstack vinden voor die prijs. Die Line6 Spider bijvoorbeeld moet je tweedehands zeker voor die prijs hebben:
http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/line_6_spider_ii_headcab_halfstack_pimx_165757.jpg
En als je nog even wacht tot de feestdagen kan je hem misschien zelfs nieuw kopen. Je zal veel meer plezier hebben als je meteen zoiets koopt i.p.v. een tussendoortje te kopen. Ik ken genoeg mensen die voor een punkrock- of hardcoreband begonnen zijn met een starterspack, dan een 100W combo kopen, en een jaartje later een stack. En ze hebben allemaal serieus wat geld verloren aan de koop van de tussenoplossing.
Heb zelf Engl Screamer Combo. 50 watt. Meeeeeer dan voldoende. Helemaal voor iemand die begint.