PDA

View Full Version : London City 4x12 kast



rop
29 mei 2002, 11:51
Ik heb onlangs een London City 4x12 speakerkast aangeschaft. Helaas kan ik vrijwel niets vinden over deze kast, behalve dat het Hollands fabrikaat is. De speakers dragen geen naam-sticker, dus ik weet ook niet exact wat er in zit. 't is zo'n ouwe groene, en ik heb hem puur aangeschaft op het geluid (klinkt fantastisch met mijn Hiwatt-top), mooi hoog, veel laag, en heldere sound. Wie kan mij meer vertellen over deze kast?
mzl. Rop

lars
29 mei 2002, 13:50
als ze orgineel zijn dan zijn et celestions.
anders euh niet mischien.....

De Klaas
29 mei 2002, 14:32
Hi There,

Gefeliciteerd met de 4*12" kast :smile:

Zelf heb ik een volledige London City Stack en voor zover ik weet werden de kasten vroeger uitgerust met Celestion G12 30w luidsprekers!! Het zijn dus de originele G12 speakers waar ze tegenwoordig bijna een moord voor doen. Mesa Boogie rust haar 4*12" kasten nu uit met VINTAGE Celestion G12 30w speakers, oftewel een "re-issue" oftewel het moderne namaakwerk van het goede van vroeger :smile:

Have fun with it!! BTW, zo'n Hi-Watt versterker is ook een beest :smile: I like 'm!

Zhou
29 mei 2002, 22:54
Ja vet, geniaal die bakken, speel er ff zootje nu metal op met Drop-B en als je mazzel hebt en goed oplet, zie je een prachtige vlam door je buizenversterker heenschieten, PRACHTIG VUURWERK!

alleen kan je dat maar 1 keer doen :sad:

Zhou
29 mei 2002, 22:54
Maar je hebt dan wel wat!!!

rop
30 mei 2002, 08:41
mja, ik heb het vermoeden dat de originele speakers geript zijn,en zijn vervangen door een andere set. Tzijn wel ouwe jongens die er in zitten, ik moet nog eens even goed zoeken, want het zouden ook nog Fanes kunnen zijn...alvast bedankt voor de hints en tips...dat met die vlam laat ik maar even zitten trouwens :smile:

jpb
30 mei 2002, 09:14
Als het Celestions zijn kun je ze dateren adhv de codes op het frame:(http://www.celestion.com/pro/datecode.htm)
De G12H's zijn nogal verschillend. De zg. pre-Rola's zijn goed en tot +/- 1975 ook. Daarna schijnen ze veel minder te worden. Reissues zijn ook goed maar verschillen in geluid nogal van de ouwe. Het hangt er dus nogal vanaf welke G12H je hebt.
Hans

Smutface
3 juni 2002, 16:42
London City, dit merk heette vroeger Power City.

Het komt origineel uit Heemskerk de man die ze bouwde is verhuist naar Egmond aan Zee. Speakers zijn van Celestion. Type weet ik niet precies. Het merk bestaat niet meer, het zijn goede harde bullebakken. Alleen gaan ze snel kapot, weet ik uit ervaring.

Groetjes Smutface

Zhou
3 juni 2002, 16:48
smutface, hehe, ben jij dat aad?

Smutface
4 juni 2002, 09:02
Yeah....

Marc???? ben jij dat???

P.S. Die kerel die vroeger London city bouwde, is nu een gitaarbouwer!!

Zhou
4 juni 2002, 09:38
Nee man, kben stephan (asgard, bij dee in de klas)

Smutface
4 juni 2002, 13:31
Ohhh man alles goed jongen!!!!

Zhou
4 juni 2002, 16:05
Ja man, alles flexx, hoe'st met u?