PDA

View Full Version : Mening van deze versterker ? : Gallien Krueger



My Dying Bride
6 november 2004, 09:42
Gallien-Krueger Backline 100

Deze versterker werd gekocht in 1998. Er zitten geen lampen in, maar toch komt er een warm geluid uit. (natuurlijk niet te vergelijken met de klank van dure lampenversterkers) Nergens heb ik deze versterker nog gezien. Gallien-Krueger is vooral bekend bij de bassisten onder ons, maar met deze versterker waagden ze zich ook op de gitaarmarkt. Dit ding is LUID! Op repetities speel je de anderen gegarandeerd naar huis. (toch op gebied van geluidssterkte) Twee kanalen, mogelijkheid om aan te sluiten op externe speaker. (ik koppelde de versterker vast aan een marshall 2x12 cabinet) 100 watt, GK-Paragon speaker, line-out voor gemakkelijk (en stil) te kunnen opnemen. Originele prijs 24000 fr., hier te koop voor 300 euro.
dat zag ik op een site to koop staan , nu vraag ik mij af of iemand van jullie dat hier kent , of je hier een metalscheur ( niet TE high gain à la line 6 ) uitkrijgt en toch een mooi clean geluid
Zijn ze goed qua kwaliteit , betrouwbaar , ...

(dit model staat niet op Harmony central )

badankt
http://www.amoebe.be/e107_files/images/gk2.jpg
http://www.amoebe.be/e107_files/images/gk3.jpg
http://www.amoebe.be/e107_files/images/gk1.jpg

Nocki
6 november 2004, 10:40
deze amp zelf ken ik niet. maar heb met transistor amps wel geleerd dat je de band er niet uit speelt maar je wel je zelf uit de band speelt.
je staat e vlak voor en hoor niks en degene ergens anders op het podium horen alleen maar schelle herrie...

maar de bass amps schijnen goed te zijn... er zal wel een reden zijn waarom ze niet bekend geworden zijn...

Nocki
(sorry dat je weinig aan mn post hebt...)

Nicci
6 november 2004, 10:50
ik ken deze versterker zelf ook niet, maar hoor weinig anders dan lof over deze apparaten.
en het is natuurlijk onzin dat je jezelf uit de band zou spelen met een transistor.

Nocki
6 november 2004, 10:56
o. nicci is er gauw engels praten...


Most non-tube amps have a way of projecting the sound in a way that isnt appreciated bij most musicians. You cant hear yourself while other band members only hear your high gain screeching amp... usely this result in the coment "out! ou or your amp..." thats what I ment

Nicci
6 november 2004, 11:09
ik ben benieuwd. je hebt het over high gain. gitaristen schijnen wel eens te vergeten dat de rest van de band gewoon met transistors wordt uitversterkt.
de meeste kwaliteitsversterkers in gitaarland zijn met buizen gevuld. er zijn niet zo heel veel kwaliteitsversterkers voor de gitaar die geen buizen hebben, maar naar het schijnt hoort die Gallien-Krueger daar nu net wel bij.

Daniël_san
6 november 2004, 11:19
Ik heb een filmpje en daar speelt FLEA over Gallien Krueger. Deze ken ik niet verder......

guitartub
6 november 2004, 18:39
Heb zelf wel een GK combo in bezit gehad waar ik redelijk tevreden over was totdat... HET DING IN DE FIK VLOOG (en natuurlijk pal voor de aanvang van een optreden) Heb toen het versterkergedeelte eraf gesloopt en in de plomp gesmeten en de speaker gehouden (een 12" Electro Voice). Een bevriende gitarist speelt over een GK backline 100 en hij klinkt heel goed (zeker niet te schel) en komt ook goed door de mix.

( Het bedoelde optreden is helemaal goed gekomen, daar sprongen de vlammen van af!!! :-D )