PDA

View Full Version : Welke Ibanez gitaar is beter/duurder?



Kure
6 november 2004, 03:19
Ibanez RG-470 of de Ibanez RG-270?

alvast bedankt.

:???:

lennartengel
6 november 2004, 10:11
rg 470 is beide (dus duurder en beter). Kan het ook niet laten nog even te zeggen dat naar mijn gevoel ibanez rg series pas interessant worden vanef de (1)5xx series. De hardware op de lagere modellen zullen je meer irritatie geven dan speelplezier. Tenzij je de floyd rose meteen vastzet natuurlijk...

Rubenios
6 november 2004, 10:22
rg 470 is beide (dus duurder en beter). Kan het ook niet laten nog even te zeggen dat naar mijn gevoel ibanez rg series pas interessant worden vanef de (1)5xx series. De hardware op de lagere modellen zullen je meer irritatie geven dan speelplezier. Tenzij je de floyd rose meteen vastzet natuurlijk...

bullshit, ik heb een 370 en floyd is ok hoor
het ligt gewoon 9 van de 10 x aan de gebruiker/afsteller van de gitaar...

Anders Destium
6 november 2004, 10:40
In het begin doen alle floyds van Ibanez het goed, maar als je er veel op hebt gespeeld (2 jaar elke dag) dan blijkt toch wel dat de bruggen vanaf de 5-serie duidelijk beter zijn dan die daaronder.

>Rubenios
Als hij het nog goed doet dan is dat mooi meegenomen, ik had mijn RG470 in 2 jaar aan gort :lol:

Alain
6 november 2004, 10:52
In het begin doen alle floyds van Ibanez het goed, maar als je er veel op hebt gespeeld (2 jaar elke dag) dan blijkt toch wel dat de bruggen vanaf de 5-serie duidelijk beter zijn dan die daaronder.


+1

Archie
6 november 2004, 17:26
rg 470 is beide (dus duurder en beter). Kan het ook niet laten nog even te zeggen dat naar mijn gevoel ibanez rg series pas interessant worden vanef de (1)5xx series. De hardware op de lagere modellen zullen je meer irritatie geven dan speelplezier. Tenzij je de floyd rose meteen vastzet natuurlijk...

Klopt: Heb 'n RG320. Wereld gitaartje maar er zit nu wel een blok hout in om het een beetje stabiel te houden. Voor de rest een hoop pret voor het geld.

De volgende (gitaar) wordt t.z.t. een met vaste brug of een heel wat betere floyd, waarmee je ook met goed fatsoen nog eens een drop-d tuning kunt gebruiken. Zonder dat je dan een middag aan het stellen bent!

lennartengel
6 november 2004, 18:32
bullshit, ik heb een 370 en floyd is ok hoor
het ligt gewoon 9 van de 10 x aan de gebruiker/afsteller van de gitaar...

Juist, de lo trs op mijn js100 had met een jaar totaal ingesleten zadels, het schroefdraad van de tremelo arm was al na een half jaar totaal te barsten. Als je mij kunt vertellen hoe ik dat nog goed kan afstellen ben je een bijzonder mens. Als je je tremelo niet gebruikt blijft ie waarschijnlijk wel op stemming, maar dat ding zit er niet voor de sier!!! En dan moet ie ook wel werken.

jorrit
7 november 2004, 11:54
bij de goedkope ibbie's zit ie dr wel voor de sier op, je moet ze echt niet "echt" gaan gebruiken :-D

Neals
7 november 2004, 14:58
Ik ben ook een tevreden Ibbi 270 gebruiker, heb de trem geblockt en bedoeling is om binnenkort eens te gaan stoeien met een SD Invader in de brugpositie.

Verder leuk gitaartje waar je naar mijn mening best wel waar krijgt voor je geld, alleen na een jaar of 2/3 ben je er een klein beetje op uitgekeken en wil je verder gaan kijken. Probleem is alleen dat ik al een hele tijd twijfel of ik een Tele neem of een RG2570, RG1570, RG2620 RG620 of een RG570 :S



Verder ben ik best verliefd geworden op de combinatie JCM800/900 Ibanez RG!

Superhero
7 november 2004, 21:28
Ik heb 370 dx en die tremolo bevalt goed hoor. Maar zoals ik Joe Satriani zn trem wel eens zie gebruiken zo ver "buig" ik hem niet.. Dus misschien istie zo goed ook weer niet..

Kure
8 november 2004, 00:49
Bedankt mensen!!!

:cool: