PDA

View Full Version : wie (her)kent mijn gitaar ""TROUBADOUR"



angusyoung
5 november 2004, 23:00
Hallo allemaal,

Ik ben gitarist en speel normaal elektische gitaren ( rock en hardrock).
Zoals bij al mijn elektische gitaren en apparatuur ben ik erg benieuwd naar de herkomst en bouwjaar en al dat soort gegevens.
Ik heb een Epiphone en een squier en allebei een special edition. Dit was snel gevonden op internet en navraag bij de leveranciers. Maar nu dit.....
Ik kwam bij toeval een akoustische gitaar tegen en vond hem gewoon mooi om te zien...dus heb ik dat ding gekocht...ja..ja..wie weet ga ik wel helemaal over op acoustisch :-) .Er staat TROUBADOUR op de hals bij de spanners en verder dus helemaal niets. De gitaar heeft een klankkast als een normale acoustische gitaar alleen geen rond gat maar twee f-sleutels. een houten slagplaat. de hals heeft metalen fretten en op de 3-5-7-9-12 fret een donker houten inleg in de toets + houten kam.De gitaar is op de toets na zeer donker van kleur ( beetje koloniaal) de hals is iets lichter van kleur.
Ik heb alles geprobeert om een link te maken met een foto maar het lukt mij gewoon niet.
Ik heb foto's en kan ze gewoon mailen.
Ik zou het erg leuk vinden om te weten waar de gitaar vandaan komt.Dus alle informatie is welkom. Ik heb zelf het gevoel dat de gitaar minstens 30 jaar oud is.De hals is vergelijkbaar met mijn elektische gitaren( qua breedte dan, alleen behoorlijk krom..maar dat mag de pret niet drukken). En na een setje snaren en wat afstellen van de brug,krijg ik er nog goed geluid uit ook...ha..ha..)Hij lijkt erg op een semi-acoustische gitaar.

Nou wie kan me helpen...ben niet echt thuis in de wereld van acoustisch maar de gitaar hangt nu aan de muur in de kamer omdat ik hem gewoon erg mooi vind en zou het erg leuk vinden om meer van dat ding te weten.

Alvast bedankt en m'n e-mail is: angusyoung@hetnet.nl.

paansorgh
29 augustus 2010, 11:33
Hoi,

Ik heb ook een Gitaar van het merk Troubadour, ook met van die fraaie sleuven in de kast. Hij komt uit de jaren vijftig. Mijn vader heeft hem destijds op afbetaling in Doetinchem gekocht bij de muziekschool waar hij gitaarles nam. Zal dus nooit een wereldgitaar zijn geweest, maar een studiegitaar. Desalniettemin is het wel een beauty...

Groeten, Peter.

--=HANS=--
29 augustus 2010, 13:37
Ik denk dat TS het na 6 jaar zelf ook al wel gevonden heeft....................