PDA

View Full Version : Tele - Strat



moretel
29 mei 2002, 09:59
Bij een jamsessie een keer nijn telecaster meegenomen (squier). Maar met de schakelaar in de hals en middenstand begon die af en toe vreselijk te fluiten/piepen.
Met mijn strat heb ik daar nooit problemen mee. Thuis met de tele op normaal volume ook niet. Kent iemand dit

moretel
29 mei 2002, 09:59
Op 2002-05-29 08:59, schreef moretel:
Bij een jamsessie een keer mijn telecaster meegenomen (squier). Maar met de schakelaar in de hals en middenstand begon die af en toe vreselijk te fluiten/piepen.
Met mijn strat heb ik daar nooit problemen mee. Thuis met de tele op normaal volume ook niet. Kent iemand dit


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-05-29 09:00 ]</font>

The Edge
29 mei 2002, 10:22
Zelf heb ik een Fender Telecaster mex. maar heb er nog nooit problemen mee gehad. Hoe hard ik hem ook zet. kan het misschien ook iets te maken hebben met effecten (gain)enz.

Laterrrrr..

moretel
29 mei 2002, 10:28
De gain stond inderdaad fors open, en het volume ook. Maar met mijn strat heb ik er dan geen problemen mee.

The Edge
29 mei 2002, 10:35
dan zou ik het niet meer weten, misschien komt het dan toch door de kwalitijdsverschil tussen een Squier en een Fender... maar dat lijkt me sterk.

Grooveyard21
29 mei 2002, 11:33
ik heb een usa tele, ik heb er ook wel eens last van op hogere volumes met veel gain.

ik heb zelf ook een usa strat maar die heeft er inderdaad geen last van, ik heb gehoord dat het een typische tele eigenschap is. maar dat weet ik niet zeker. mischien dat iemand anders dat weet?

jamar
29 mei 2002, 13:46
Ik heb een USA Tele en daar heb behalve brekende hoge E en B snaren nooit problemen mee. Mijn vrouw speelt op een Tele Mexico en ook die heb ik op hoog volume (Peavey Classic 50 op standje 9) ook niet horen piepen wel wat feedback in overstuurde stand. Maar that's it. Waarom breng je hem/haar niet een keer naar een techneut. Misschien kan die uitvogelen waar die piep vandaan komt.

moretel
31 mei 2002, 16:29
Ik ga vandeweek het halselement vervangen door een stratelement. Gewoon eens lekker rommelen. Voor de eerste keer dat ik dat ga doen. Ik laat het resultaat wel weten.

moretel
1 juli 2002, 14:58
Eerst aan de slag gegaan met een oud strat element, is niet gelukt want ik probeerde de brugversie die ik had gekregen te plaatsen op de hals positie van de telecaster.

Op naar Vox humana, dat piepen was een bekend verschijnsel, maar dan bij slechte elementen. Het element klonk erg microfonisch. Het brugelement was van seymour duncan en kwalitatief erg goed. Nu laat ik er een goed bijpassend element bij zetten zodat ik er weer een prima gitaar bij heb. De originele schakeling zat niet erg logisch in elkaar dat laat ik nu maar doen.
Vriendelijke mensen daar bij Vox humana.

2muchcoffeeman
2 juli 2002, 01:31
sommige telecaster piepen heel snel, heeft te maken met de combie brug + pickup. In een telecastertest (30 merken) van Guitarplayer een paar jaar geleden bleek dat dure merken zoals Anderson daar net zo veel last van konden hebben als een goedkope aziaat.Ander pickupje of andere brug dus..

sash
2 juli 2002, 13:59
Idd bij vox zijn ze erg vriendelijk, maar Steavis heeft daar een custom hals laten bouwen voor z'n strat en hij werd behandeld alsof ie een hond was.

moretel
2 juli 2002, 14:30
Zo'n stuk hout waar honden mee spelen dachten ze vast :smile:

lars
6 juli 2002, 02:12
apport

sash
6 juli 2002, 13:23
Op 2002-07-02 13:30, schreef moretel:
Zo'n stuk hout waar honden mee spelen dachten ze vast &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Haha, nou die hals is toch een tikkie meer kwaliteit geworden dan stuk hout waar honden mee spelen, dat ding ziet er echt prachtig uit.