PDA

View Full Version : Adapter boss mt-2???



The_RockeR13
5 november 2004, 21:15
Hee ik heb perongeluk een paar dagen het plugje in me boss mt-2 laten zitten en nu is de batterij op... Nu staat er dat je er ook een adapter in kan doen.

"use BOSS PSA ADAPTOR ONLY (9v DC)"

Moet ik persee deze adapter gebruiken of kan ik er ook gewoon eentje van de hema erin doen??? :D

ijff
5 november 2004, 21:20
Je kan er gewoon een van de Hema in doen.. zolang deze maar gestabiliseerd is... een ongestabiliseerde adapter geeft ruis.
De Kijkshop verkoopt ook goede gestabiliseerde adapters (1000mA, ca. €14,-).

The_RockeR13
5 november 2004, 21:26
Oke thnx man!!! :D :D :D Nu kan ik weer lekker spelen!! :D

Later!!

The_RockeR13
5 november 2004, 21:26
Oke thnx man!!! :D :D :D Nu kan ik weer lekker spelen!! :D

Later!!

phx
6 november 2004, 08:16
Je kan er gewoon een van de Hema in doen.. zolang deze maar gestabiliseerd is... een ongestabiliseerde adapter geeft ruis.
De Kijkshop verkoopt ook goede gestabiliseerde adapters (1000mA, ca. €14,-).

Hey, dat wist ik niet. Ik altijd mijn 1 ampere adapters maar duur kopen bij een electronicazaak met het idee dat ze zo duur horen te zijn (50 euri :cry: ). Bedankt voor de tip.

Natuurlijk zal boss zijn eigen merk adapters verkopen bij hun produkten, zou ik ook doen als het mijn eigen produkt zou zijn. Je kunt iedere 9 volt adapter (wissel) erop aansluiten. Let wel op het mA (kijk achterop pedaal hoeveel hij trekt).

Dirk_Hendrik
6 november 2004, 10:21
. Je kunt iedere 9 volt adapter (wissel) erop aansluiten. Let wel op het mA (kijk achterop pedaal hoeveel hij trekt).

Net wissel!!!! Gelijkstroom!!
Let daarnaast inderdaad op het aantal mA's en de polariteit van de plug! Wat is de Plus en wat is de min op die plug dus. De min moet de binnenkant van de plug zijn.

Nocki
6 november 2004, 11:00
bij de boss MT-2 je geen gestabiliseerde adaptor te gebruiken. die ruis hoor je toch niet over dat ding... de meeste gebruikenrs noemen dat de nog meer gain mod... :-)

ikcoN

Dirk_Hendrik
6 november 2004, 11:33
Crap Nocki!
Die ruis hoor je misschien niet. Die brom wel.

The_RockeR13
6 november 2004, 12:24
het is gelukt hoor, thnx allemaal :D Geen last van ruis en brom :D Hema rulezz :)

Philippe
6 maart 2005, 11:05
[quote=ijff] Je kunt iedere 9 volt adapter (wissel) erop aansluiten. Let wel op het mA (kijk achterop pedaal hoeveel hij trekt).

Allereerst, sorry dat ik een prehistorisch topic omhoog haal :razz: .

Ik ben dus een regelrechte technische kneus. :wink:
Mag je dus geen adapter op het pedaal aansluiten die meer mA heeft dan achterop het pedaal staat aangegeven?
Of mag het alleen niet als die minder mA heeft?

Nocki
6 maart 2005, 11:14
Crap Nocki!
Die ruis hoor je misschien niet. Die brom wel.

leuk.. het was een geintje dat de mt-2 ruismaakt en dat gain noemt en de brom dus ook... :-)

mA is beter als die gelijk of hoger is dan het pedaal. wil je meerdere pedalen aan een adaptor hangen moet je zorgen voor meer mA

Nocki

Philippe
6 maart 2005, 11:20
mijn dank is groot

up-guitarman
6 maart 2005, 11:22
Is zo'n Boss-adapter eigenlijk gestabiliseerd of helemaal niet ???

Diedo
6 maart 2005, 12:07
ik gok van wel... zal er wel ergens op staan.

ijff
6 maart 2005, 13:11
Vast wel.. misschien staat PSA wel voor 'Pricey Stabilised Adapter'

Nielsje
6 maart 2005, 13:19
boss heeft beiden,

de gestabiliseerde adapter heeft bij mijn weten een rode sticker, de ongestabiliseerde een blauwe..

maar tis alweer een tijdje terug...

Fumi SG
6 maart 2005, 13:26
[quote=ijff] Je kunt iedere 9 volt adapter (wissel) erop aansluiten. Let wel op het mA (kijk achterop pedaal hoeveel hij trekt).

Allereerst, sorry dat ik een prehistorisch topic omhoog haal :razz: .

Ik ben dus een regelrechte technische kneus. :wink:
Mag je dus geen adapter op het pedaal aansluiten die meer mA heeft dan achterop het pedaal staat aangegeven?
Of mag het alleen niet als die minder mA heeft?

nee.... het is zo dat de adapter genoeg mA moet geven, om je pedaaltje goed te laten functioneren. Nou zul je met 1 pedaaltje nog geen problemen krijgen maar als je er meerdere op aansluit moet je ff opletten. Heb je bijv. 3 pedaaltjes die 300mA trekken, heb een adapter van minstens 900mA nodig..... iets meer is altijd beter. :wink:

ResNovae
6 maart 2005, 17:02
Bedankt voor de tip. Ik heb ook wat gevonden:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2915

Hoe verdeel je het over je pedalen (splitsen o.i.d, omzettertje)?

Scheelt wel een bom duiten zo!

Speeddemon
6 maart 2005, 17:39
Hoe verdeel je het over je pedalen (splitsen o.i.d, omzettertje)?

Scheelt wel een bom duiten zo!
Ibanez DC-3 Daisychain. Kost iets van 13 euro. Ze hebben ook de DC-5, met, je raadt het al, 5 uitgangen.

Op Ebay vind je de originele Boss daisychains ook nog wel, maar die zijn duuur!