PDA

View Full Version : Marshall of Engl?????



Bram Versteeg
28 mei 2002, 23:23
Hoi,
ik heb een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden (of advies geven).
Ik heb nu een Marshall JMC 2000 TSL 100 top maar haal hier niet de sound uit die ik wil hebben. Het kan ook liggen aan de instellingen die ik heb (daar ben ik niet goed in). Dus evt. ervaringen met instellingen........(ik speel metallica,satriani,AC/DC enz.) Maar ik heb ook op een ENGL Richie Blackmore gespeeld. Deze klonk ook heel goed. Een Savage 120 zou ook goed zijn en een Mesa ook. Maar ik weet het allemaal niet meer. Heeft iemand misschien wat tips hoe ik mijn intellingen moet zetten of welke versterker ik moet nemen.

Andrewski
29 mei 2002, 09:08
Ik zou eerst proberen om met iemand anders erbij te kijken of je wat met die TSL kan. (heeft toch een hoop geld gekost!)
Misschien dat je iemand kent die er meer verstand van heeft en bereid is om te helpen.
Ik heb zelf voor een Savage 120 gekozen omdat
dat voor mij een van de weinige versterkers is die genoeg mogelijkheden biedt, maar door de vele knoppen en functies ben je waarschijnlijk een tijd bezig om "jouw" geluid eruit te halen. Mesa is ook erg goed spul. Met Mesa of Engl krijg je in ieder geval die vette sound van Metallica die je met een Marshall niet krijgt!

De Klaas
29 mei 2002, 14:39
Speelt Metallica niet met Marshall?? Ik dacht dat ik die vroeger (of zelfs nu nog) met Marshall's heb gezien dus..... Volgens mij moet het wel mogelijk zijn Metallica-soundjes uit die TSL te trekken.

Ik heb geen "ruime" ervaring met Marshall maar ze staan toch wel als heavy versterkers bekend. Mijn Pa heeft ooit een valvestate gehad en die vond ik best wel goed klinken, ook op distortion. Ik kan me niet voorstellen dat Marshall nu minder klinkt als wat ik er tot nu toe van gehoord heb.

Success

Andrewski
29 mei 2002, 15:34
Metallica speelt al ruim 15 jaar op MESA/Boogie, zij waren een van de eerste metal bands die ze gebruikten! Met een Marshall kun je inderdaad een aardig metalgeluid halen, maar dit is meer de klassieke sound, de moderne sound (cq. Amerikaanse) wordt toch behaald met andere merken.