PDA

View Full Version : versterker vraagje(s)



Annuh
5 november 2004, 19:43
ey,

Ik ben op het gebied van versterkers nog steeds een n00b hehe en daarom heb ik wat vraagjes voor jullie versterker kenners :lol:

Ik heb een guitarport en ben er blij mee enzo maar, kan ik mijn guitarport in m'n laptop stoppen en dan vanuit de laptop het geluid via een kabeltje in een speaker cabinet doen? of versterkt de guitar port niet en gaat dat niet werken?
Ff schematisch weergeven dus:
Gitaar -> GuitarPort -> Usb van de laptop -> En dan het geluid van de laptop aansluiten op een speaker cabinet in plaats van op computer speakertjes. Let op: Zonder Top/Head erbij!

En m'n 2de vraag is:

Als ik een top koop en ik heb geen speaker cabinet en ik sluit m'n gitaar aan op een Ibanez TB 100H top, komt er dan geluid uit?
Of heeft de Ibanez top geen speakers? op de plaatjes lijkt het van wel maar ja wie ben ik als n00b om naar de plaatjes te gaan kijken :wink:

een plaatje van de TB 100H :
http://www.ibanez.co.jp/world/products/amp/pict/tb100h_low.jpg

Ik hoop dat de 1ste vraag kan want ik heb zo'n hekel aan het geluid dat uit computer speakertjes komt!

GuitarMaster
5 november 2004, 19:46
Op je 1e vraag kan ik je geen antwoord geven, maar ik weet wel dat er uit die top geen geluid komt zonder apart cabinet.

Bins
5 november 2004, 20:04
Vraag 1: nee, je hebt een poweramp (eindversterker) nodig.

Vraag 2: nee.

ijff
5 november 2004, 20:05
Uit een laptop komen een normaal 'line level' signaal. Dit is voldoende om een koptelefoon aan te sturen, maar een speaker gaat niet lukken.
Daarvoor zou je je laptop moeten verbinden met een versterker (en daar dan de speaker weer op).

bloodboiler
5 november 2004, 20:06
Volgens mij kun je beter de computer op je stereo aansluiten die boxen klinken toch beter dan de doorsnee computer speakertjes. Ikzelf gebruik meestal een koptelefoon als ik over mijn guitarport speel, klinkt echt stukken beter.

Je moet nooit gitaar spelen op een top die niet op een speaker is aangesloten, je hebt dan namenlijk kans dat je de versterker opblaast!!!

Annuh
5 november 2004, 20:08
ik heb nu zo'n squier versterkertje, en als ik die nou op een speaker cabinet aansluit...maakt dat verschil?
Want hij is 28 watt alleen de versterker trekt dat wel maar de squier speakers niet. dus is dat nog een optie?
uit de computer -> squier versterker -> speaker cabinet?

ijff
5 november 2004, 20:12
Dat zou kunnen werken.. maar goed als je dan toch een cabinet moet kopen, kan je misschien net zo goed kijken naar een 2e hands combo met wat meer vermogen.. peavey bandit ofzo.. i

ijff
5 november 2004, 20:14
Dat zou kunnen werken.. maar goed als je dan toch een cabinet moet kopen, kan je misschien net zo goed kijken naar een 2e hands combo met wat meer vermogen.. peavey bandit ofzo..

Jax
5 november 2004, 20:35
Ok, sorry om een beetje off-topic te gaan, maar dit heeft me op een idee gebracht. Wat als je een versterker top koopt en deze aan je pc zet, waarna het geluid uit je boxen komt (of uit je koptelefoon). Zou dit kunnen? Ik heb namelijk nu ook een multi-effect gelijk in mijn pc, met een audio-kabel bevestigd, wat ook een (imo) lekker geluid geeft. Zou dit anders zijn met een versterker-top die ik met een audio-kabel direct in mijn pc zet?

GuitarMaster
5 november 2004, 20:38
Ok, sorry om een beetje off-topic te gaan, maar dit heeft me op een idee gebracht. Wat als je een versterker top koopt en deze aan je pc zet, waarna het geluid uit je boxen komt (of uit je koptelefoon). Zou dit kunnen? Ik heb namelijk nu ook een multi-effect gelijk in mijn pc, met een audio-kabel bevestigd, wat ook een (imo) lekker geluid geeft. Zou dit anders zijn met een versterker-top die ik met een audio-kabel direct in mijn pc zet?

Volgens mij kan dat niet, er moet iig (ook) een speaker/cabinet op aangesloten zijn.

Jax
6 november 2004, 07:32
Volgens mij kan dat niet, er moet iig (ook) een speaker/cabinet op aangesloten zijn.


Maar werken mijn pc-speakers niet als versterker-speakers? Want waarom kan het anders wel als ik een multieffect recht met mijn pc verbind?

Nocki
6 november 2004, 10:46
ris moeilijk om antwoord te geven op de verwarde vragen maar hier de uitleg.


een versterker top heeft GITAAR speakers nodig. alleen maar aan zetten als je er een speaker aan hbt hangen. andere speakers kunnen ook zorgen voor schade. dus dat moet je niet proberen. tenzijn je verstand hebt van wattages en ohmages (nee gaan hommages)
zodra je de top aan hebt gesloten op een speaker cab kan je alle kanten op.

gitaar - pc - fx - pc -top -speaker if allemaal mogelijk. maar zodra je uit de top gaat naar het cabinet mag er niks tussen hangen.

je kan ook gitaar -top en van uit de fxloop van deze top of een di out naar de pc maar dan moeten er toch speakers aan de top hangen.

wijk er maar niet vanaf totdat je er meer van weet.

NOcki

andoni
6 november 2004, 10:50
nog een tip: blijf weg van die Ibanez ;)

Nocki
6 november 2004, 10:53
shit.. dat ik ik ook nog kunnen melden... lijk ik tch weer zo'n noob

AART
6 november 2004, 11:29
nog een tip: blijf weg van die Ibanez ;)

idd, die distortion daarvan klinkt nog slechter dan j neus dichtknijpen en neurien :-D

Negative K3 fan
6 november 2004, 13:15
ey,

Ik ben op het gebied van versterkers nog steeds een n00b hehe en daarom heb ik wat vraagjes voor jullie versterker kenners :lol:

Ik heb een guitarport en ben er blij mee enzo maar, kan ik mijn guitarport in m'n laptop stoppen en dan vanuit de laptop het geluid via een kabeltje in een speaker cabinet doen? of versterkt de guitar port niet en gaat dat niet werken?
Kan niet, je hebt eindversterking nodig, dat zit bij computer speakers er al ingebouwd, maar bij gitaarcabs niet.


Ff schematisch weergeven dus:
Gitaar -> GuitarPort -> Usb van de laptop -> En dan het geluid van de laptop aansluiten op een speaker cabinet in plaats van op computer speakertjes. Let op: Zonder Top/Head erbij!
Nee dus



En m'n 2de vraag is:

Als ik een top koop en ik heb geen speaker cabinet en ik sluit m'n gitaar aan op een Ibanez TB 100H top, komt er dan geluid uit?
Nee

Of heeft de Ibanez top geen speakers? op de plaatjes lijkt het van wel maar ja wie ben ik als n00b om naar de plaatjes te gaan kijken :wink:
Zitten geen speakers in en op de foto zie ik ook geen enkel teken van speakers


een plaatje van de TB 100H :
http://www.ibanez.co.jp/world/products/amp/pict/tb100h_low.jpg

Ik hoop dat de 1ste vraag kan want ik heb zo'n hekel aan het geluid dat uit computer speakertjes komt!

mja, helaas voor je, maar je zult toch iets meer moeten uitgeven enzo.

Negative K3 fan
6 november 2004, 13:25
ey,

Ik ben op het gebied van versterkers nog steeds een n00b hehe en daarom heb ik wat vraagjes voor jullie versterker kenners :lol:

Ik heb een guitarport en ben er blij mee enzo maar, kan ik mijn guitarport in m'n laptop stoppen en dan vanuit de laptop het geluid via een kabeltje in een speaker cabinet doen? of versterkt de guitar port niet en gaat dat niet werken?
Kan niet, je hebt eindversterking nodig, dat zit bij computer speakers er al ingebouwd, maar bij gitaarcabs niet.


Ff schematisch weergeven dus:
Gitaar -> GuitarPort -> Usb van de laptop -> En dan het geluid van de laptop aansluiten op een speaker cabinet in plaats van op computer speakertjes. Let op: Zonder Top/Head erbij!
Nee dus



En m'n 2de vraag is:

Als ik een top koop en ik heb geen speaker cabinet en ik sluit m'n gitaar aan op een Ibanez TB 100H top, komt er dan geluid uit?
Nee

Of heeft de Ibanez top geen speakers? op de plaatjes lijkt het van wel maar ja wie ben ik als n00b om naar de plaatjes te gaan kijken :wink:
Zitten geen speakers in en op de foto zie ik ook geen enkel teken van speakers


een plaatje van de TB 100H :
http://www.ibanez.co.jp/world/products/amp/pict/tb100h_low.jpg

Ik hoop dat de 1ste vraag kan want ik heb zo'n hekel aan het geluid dat uit computer speakertjes komt!

mja, helaas voor je, maar je zult toch iets meer moeten uitgeven enzo.

Annuh
6 november 2004, 21:54
Oke welke top is het beste dan van deze: ?

- Randall RH 100 XE
- Ibanez TB 100 H
- of hebben jullie andere tops die goed zijn rond de 250 euro?

K3, ik zal er graag al m'n geld aan uitgeven, maar als die gvd Alber Heijn en Dekamarkt me blijven ontslaan :-D

skabouter
6 november 2004, 22:01
als je 2 sounds wil, gewoon clean en Overdrive zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een London city Plexi kopie. die zie je voor een euro of 200 wel, en dan heb je nog 50 voor een leuk pedaaltje ! geloof me, dat klinkt zoooo top, en je kan er jaren mee vooruit.

die 2 amps die je noemt zijn niet veel soeps, kan beter doen wat ik aanraad. maar ALS je er persé 1 van die wilt, doe dan de randall !!

skabouter
6 november 2004, 22:45
hier: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/24336.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dlondon%26fo%3D%26rv%3D3 0%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

350, maar dan heb je wel alvast een mooi cabinet erbij. maar voor 200/250 voor de top valt vast ook wel te praten, gewoon ff proberen. had jij niet zo`n ME-50 bak ? die kan er prima voor :) heb je veel sounds binnen handberiek