PDA

View Full Version : zou iemand zn 4x2 voor mij op willen meten aub



Nocki
5 november 2004, 19:06
Hoi.

Zou iemand voor mij zn 4x 12 cab op willen meten.

ik zoek de diepte maat van de onderkant en de diepte maat van de boven kant. en wanneer van onder gezien de schuinte begint. met deze maten kan ik de schuinte maken in mijn cabinet zoals bij de meeste slanted cabs

alvast erg bedankt.

Nocki

schwalbe
5 november 2004, 20:10
hier:
http://www.colomar.com/Shavano/copy_cabinets.html
vind je wat maten (ik garandeer niet dat ze kloppen, deze site laat haar gebruikers info opsturen om aan de gegevens te komen, de ene keer is dat accurater dan de andere keer)

Nocki
5 november 2004, 20:56
Hee Dankjewel. dat klopt.

de knik in de voorkant begint precies in het midden van de kast. en het verschil van onder naar binnen toe lopened is 8 cm.

de voorkant naar het speaker doek loopt 13 mm in en dus ben ik eindelijk onder weg om eens wt te gaan maken...

merci!

NOcki

Nocki
5 november 2004, 21:02
http://people.zeelandnet.nl/nocki/2.JPG

Nocki
5 november 2004, 21:02
http://people.zeelandnet.nl/nocki/2.JPG

schwalbe
5 november 2004, 21:35
Ziet er goed uit!

Nocki
5 november 2004, 22:11
merci.

we gaan nog even kijken hoe en wat. ik heb met schildersplakband de contouren op het plaatwerk aangebrach en daarop de maten getekend en zaaglijnen.
als het in elkaar staat word er 15 mm vanaf de binnen rand het raamwerk voor het frontje geplaats en het frontje word van dat spul wat voor de verwarming komt of waar stoel zitjes van gemaakt worden. (mesa boogie style)
ik ga beginnen met 2 losse baffle boards (een voor boven een voor beneden) met elk 1 speaker. als ik laten meer speakers heb wordt het mischien een 4x12. tot die tijd een 2x12.

alleen zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet weet of ik de speaker van achteren tegen het bord plaats of er doorheen steek en de speakers dus op het bord plaats.

ik hoop daar nog een reactie op te krijgen wat het verschil is.

Nocki

schwalbe
5 november 2004, 23:24
merci.

ik ga beginnen met 2 losse baffle boards (een voor boven een voor beneden) met elk 1 speaker. als ik laten meer speakers heb wordt het mischien een 4x12. tot die tijd een 2x12.

Nocki

Ehh..
Hoe ga je dat doen?- de andere 2 gaten later zagen? dat kan nog, maar het resultaat is wat onvoorspelbaar. De andere 2 gaten nu al zagen?: niet doen!

Thijssie
5 november 2004, 23:29
alleen zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet weet of ik de speaker van achteren tegen het bord plaats of er doorheen steek en de speakers dus op het bord plaats.

ik hoop daar nog een reactie op te krijgen wat het verschil is.


Aan de voorkant, dan kun je met het zagen een foutje maken :-D

Nocki
6 november 2004, 00:34
ik maak 2 baffle board voor elk 1 speaker in het midden.
en later maak ik 2 nieuwe baffle boards. al ik nog 2 speaker erbi jheb.

Nocki

josh.vandenberg
6 november 2004, 10:51
Bouw toch gewoon een rechte kast,man .Dat is makkelijker en klint beter.

Je moet de voorkant er schuin inzetten ,onderzijde 2,5 cm en boven 6,5 of 7 .Die slanted kasten klinken gewoon minder en ongebalanceerder.En je moet tandverbindingen maken.Dat komt de sound ten goede.En echte harde berken gebruiken,geen gammatroep.Dat kost je je sound

AART
7 november 2004, 10:47
ik maak 2 baffle board voor elk 1 speaker in het midden.
en later maak ik 2 nieuwe baffle boards. al ik nog 2 speaker erbi jheb.

Nocki

marshall heeft wel eens 2*12 kasten gemaakt met het formaat van een 1960A, en die kasten hadden de spakers rechtsboven en linksonder zitten, op dezelfde plek als waar die seakers zouden zitten in een 4*12.

volgens mij waren dat de 1961B en 1966A kasten.

1966A:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/25068.jpg

ieme
10 november 2004, 12:24
hoe ver ben je inmiddels nocki?

Nocki
10 november 2004, 14:09
ehhh... ik heb net een klein handschaafje gekocht bij de gamma en heb alles uitgemeten uit een stuk hout en uitgetekend op plakband die ik op het hout heb geplakt zodat ik niet op het hout zelf hoef te schrijven... eigenlijk niks dus... :-)

Nocki

ieme
18 november 2004, 00:02
en nu dan? is er al een cab in aantocht?

Nocki
18 november 2004, 07:51
Toevallig gisteren alles gezaagd op de zaagtafel. zij, boven en onderkanten en de lijst die aan de binnenkant aan de voorkant komt waartegen het gaffle board wordt geschroefd.

de platen liggen nu gezaags e wachten totdatik er weer aan verder kan...

Nocki

Lacrymosa
18 november 2004, 10:04
Hoe ga je de verbindingen maken?
Want een fabrieks Cab (noem et maar even zo) zijn allemaal met 'vinger in vinger' verbinding (je weet wel wak bedoel, toch?) dit zorgt voor een zo stevig mogelijke verbinding, dit is nodig voor een goeie weergave van het laag.

Nocki
18 november 2004, 17:16
ik wou eerst in de verbindingen een balkje maken. maar het zijn deuvel verbindingen geworden.

NOcki

ieme
18 november 2004, 17:23
ik wou eerst in de verbindingen een balkje maken. maar het zijn deuvel verbindingen geworden.

NOcki
wel lekker veel pix maken heh nocki!!

Nocki
18 november 2004, 17:26
tja. ik maak m ergens anders en ben dat evrgeten.
als tie klaar is zal ik er een paar maken...

ik heb alles gezaagd en de gaten voor dedeuvels en de deuvels zitten erin.

hij moet nu nog gefreest worden (handvat gaten en midden vak gaten) en dan gaat ie in elkaar met de baffleboard erbij.


er komt zeker een foto als tie klaar is...

NOcki

ieme
18 november 2004, 17:30
tja. ik maak m ergens anders en ben dat evrgeten.
als tie klaar is zal ik er een paar maken...

ik heb alles gezaagd en de gaten voor dedeuvels en de deuvels zitten erin.

hij moet nu nog gefreest worden (handvat gaten en midden vak gaten) en dan gaat ie in elkaar met de baffleboard erbij.


er komt zeker een foto als tie klaar is...

NOcki

Hoe lang denk je er nog mee bezig te zijn? ben erg benieuwd naar t resultaat!

Nocki
18 november 2004, 17:31
kan nog wel even duren.
ik heb morgen een sollicitatie gesprek en het weekend valt ook al afg.
het wordt echt een project... :-) helaas.

NOcki

Daniël_san
18 november 2004, 17:39
Ga je je cab verven of ga je hem met tolex beplakken?

Nocki
18 november 2004, 19:06
hij blijft blank. er komt mischien wel een lak laag op voor het vuil maar hij blijft blank.

http://www.mavenpeal.com/cabs.html

net zoals op deze link.

NOcki

ieme
18 november 2004, 19:08
http://www.mavenpeal.com/images/photos/cabpinejointsL.jpg

Heb je zo'n verbinding weten te maken?

Nocki
18 november 2004, 19:09
nee met deuvels doe ik het.

Nocki