PDA

View Full Version : Gitaar lakken - vraag



PDS.
5 november 2004, 19:50
Hallo!

Ik ben hier nieuw en sta op het punt om mijn eigen gitaar (af) te bouwen.
Ik heb een kale body met hals (soort hout weet ik niet) en deze wil ik dus zelf een kleur geven en electronica op zetten. Electronica gaat vooralsnog niet zo veel problemen opleveren denk ik, maar het verven wel.

Nu heb ik hier en daar wat gelezen en zie ik verschillende meningen over wat je zou moeten gebruiken; gewoon lak van de gamma of autolak etc.

Maar zou iemand mij de stappen van het lakken/verven kunnen vertellen?
-Moet ik eerst een grondverf gebruiken?
-Welke lak is het beste (en wat is ongeveer de prijs en waar koop je het? Ik weet dat die gamma lak heel goedkoop is. En heb nagevraagd bij robberts over échte lak, maar dat is weer héél duur..)
-Wat gebruik ik om het af te maken?

Alvast allemaal heel erg bedankt voor de moeite!

Random_hero
5 november 2004, 19:59
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40287
Hier staat een hoop, en als het daar niet staat, kun je het daar ook vragen :P

fred dons
8 november 2004, 08:47
geen gamma lak gebruiken :evil: (voor een paar euro meer heb je goede lak)
een goede autolak van Halfords kost ietsie meer maar geeft een grotere kans op een goed resultaat. De goedkopere lakken hebben vaak meer tijd nodig om uit te harden waardoor de kans op foute chemische reakties toe neemt en het resultaat er vaak zeer goedkoop uitziet

welkje lak je uiteindelijk gaat gebruiken, neem er de tijd voor (ik lak 1 laag per dag zodat de lak goed uit kan harden, met gamma lak zou ik hoogstens 1 laag per week kunnen doen)

PDS.
12 november 2004, 00:28
dank

PDS.
12 november 2004, 00:33
ik heb nog wel een vraag...
ik heb een oude body waar nogal wat beschadegingen in zitten...hoe kan ik deze het beste wegwerken? er zitten namelijk ook nog wat lakresten e.d. in...kan ik hier iets van plamuur voor gebruiken en welke is dan het beste en waar kan ik het krijgen?

alvast bedankt weer!

PDS.
12 november 2004, 00:33
ik heb nog wel een vraag...
ik heb een oude body waar nogal wat beschadegingen in zitten...hoe kan ik deze het beste wegwerken? er zitten namelijk ook nog wat lakresten e.d. in...kan ik hier iets van plamuur voor gebruiken en welke is dan het beste en waar kan ik het krijgen?

alvast bedankt weer!

fred dons
12 november 2004, 08:23
gewone sneldrogende (en liefst niet krimpende) plamuur van de gamma is daar heel geschikt voor
het maakt niet uit dat er nog originele lak in de beschadigingen zit, die zal niet meer met de nieuwe lak reageren en je kunt er gewoon overheen lakken