PDA

View Full Version : Göldo Backbox, is het wat???



kokeleko
5 november 2004, 18:30
Heren trem/floyd bezitters.

Is de Göldo Backbox, is dat wat om te gebruiken met een zwevende trem/floyd?

Ik heb zelf de Hipshot Tremsetter een tijdje gebruikt maar vond dat niks, de hele feeling met je pook is weg.
Hoe zit dat met snaren als ze breken, ontstemt ie dan ook nog met de backbox?
Hoe zit dat met zo'n Backbox??

http://img123.exs.cx/img123/16/backbox.jpg

http://www.netzmarkt.de/thomann/goeldo_backbox_prodinfo.html?sn=9c81395b6c76cc5335 7395426538638e

Trocar
5 november 2004, 23:05
Hey,

ik heb zo'n ding op een gitaar met een wat goedkopere Licensed Floyd.
Mijn ervaringen:

Voordelen:
-ontstemmen doet ie niet meer, Floyd komt altijd terug op dezelfde plek.
-i.v.m. het voorgaande; ik hoef mijn trem niet vast te zetten.
-ik kan m'n hoge e breken en doorspelen.

Nadelen:
-je merkt dat ie er in zit, als je de Floyd uit het 'nulpunt' trekt voel je dat duidelijk. (Je voelt geen spanning als je langs dat 'nulpunt' komt).
-als ik een andere snaar dan mn hoge e breek, ontstemt de floyd wel. Je kunt de backbox zo afstellen dat hij altijd zuiver blijft bij een brekende snaar, maar dan wordt het erg zwaar om de Floyd te gebruiken.
-de trem is sowieso een stukje zwaarder in gebruik door de hogere spanning, met als gevolg dat subtielere 'zwevingen' met de Floyd moeilijker gaat. Kan ook aan mijn afstelling liggen natuurlijk.
-het Vai-truukje (die 'prrrr') werkt niet meer omdat je trem niet echt meer vrij zweeft.

Kortom, ik ben er wel blij mee maar puur en alleen omdat ik anders de trem geheel moet vastzetten. Ik zie de backbox als een noodoplossing en wilde eigenlijk de Hipshot eens uitproberen. Ik denk dat je met een backbox niet meer feeling met je pook krijgt dan met een Hipshot, maar zeker weten doe ik dat niet.

Wat zijn jouw ervaringen met een Hipshot? En waarom wil je er vanaf?

kokeleko
6 november 2004, 08:01
Die Tremsetter is veel te lastig om af te stellen, ook hier heb je beperkingen, idd het "prrrr" truukie kan al niet meer.
En die Tremsetters ben ik allang kwijt.

Dus als je die Backbox gebruikt en er knalt een D-snaar mot je em machtig strak afstellen dus??
E-snaren breek ik nooit, meestal de D .

Trocar
7 november 2004, 01:41
Dus als je die Backbox gebruikt en er knalt een D-snaar mot je em machtig strak afstellen dus??


Jep, helaas.

kokeleko
7 november 2004, 10:26
Nou dan mot ik die ook niet, bedankt voor de info.

Mitch
7 november 2004, 10:42
Nieuwsgierig: hoe komt het dat je je D snaar breekt ?

kokeleko
7 november 2004, 10:45
Nieuwsgierig: hoe komt het dat je je D snaar breekt ?


Als er wat breekt is het de D-snaar, maar met een nieuwe set houdt ie het wel een poosje vol hoor.
Zadels van mijn FR-original zijn braamvrij, en ik gebruik EB 009.
Misschien rag ik wat hard af en toe :D