PDA

View Full Version : referentiepunten



jos zonder pet
5 november 2004, 17:38
ik speel nu een jaar bas, zonder echt les, af en toe wel eens 20min
nu wil ik eens weten hoe ver of 'onver' ik sta...
wat konden jullie spelen na een jaar?
ik vrees dat ik niet echt een talent ben maar who cares als ik e amuseer

rhcp bijvoorbeeld,hun liedjes kan ik niet goed spelen
ramones en al de punktoestanden vormen gelukkig geen echt probleem :lol: beatles en zo gaat over het algemeen ook wel goed

ik weet dat het moeilijk is om zo adhv een paar dingen een conclusie te trekken. maar wat zou je moeten kunnen als je 1jaar speelt?
ik ken niemand uit men buurt die bas speelt dus daarom vraag ik het eff
hoever stonden/staan jullie?

Primitive
5 november 2004, 18:03
ik denk dat het met iedereen verschild, bijvoorbeeld wat voor muziekale achtergrond je al hebt, en of je er talent of geen talent voor hebt en hoeveel je per dag/week oefend, en wat maakt het uit hoe goed je bent zolang je er maar lol in hebt:)

Chris Wolstenholme
5 november 2004, 19:19
ik kon na een jaar ook weinig vond ik, maar opeens 3maanden verder kwam er een vette boost en kon ik wel RHCP en shit. ontwikkeling gaat niet geleidelijk, maar met stapjes en stilstanden, keep on going :)

MazeMouse
5 november 2004, 22:06
Ik heb periodes dan kom ik geen steek vooruit en lukt niks.
En dan INEENS heb ik een periode en dan lukt alles (zo lijkt het me dan) en dan daarna ineens weer periodes dat ik blijf steken.

Bleak
6 november 2004, 01:29
20 minuten is best weinig toch?

ik speel al gouw een paar uur

MazeMouse
6 november 2004, 09:00
20 minuten is best weinig toch?

ik speel al gouw een paar uur
Verschilt bij mij ook per week.
Drukke week probeer ik een uur te halen per dag maar lukt vaak niet.
Niet drukke weken dan haal ik met gemak 3uur per dag :oops:

Chris Wolstenholme
6 november 2004, 11:00
zolang je maar lekker door blijft spelen komt het wel goed, en bovendien hoef je in een band niet 2 handig te kunnen tappen of victor wooten eruit te slappen :) zolang je maar een mooie basis kan leggen.

jos zonder pet
6 november 2004, 12:04
ik bedoelde dat ik 20min les kreeg, idd niet veel maar het was gesubsidieerd door de overheid en kostte maar 16€ voor het hele jaar

nu zit ik ook in zo'n periode denk ik waar ik weinig vooruitkom,
hopelijk is die periode snel gedaan want het werkt niet echt bemoedigend :(

Iron Maiden
6 november 2004, 19:19
Ik speel nu 10 maanden, en kan wel wat simpelere nummers van RHCP spelen zoals otherside, californication en breaking the girl. En nummers van led zeppelin zoals good times bad times, en the ocean. Ik leer soms in 1 week heel veel, en soms weken achter elkaar niks. Maar ik denk dat het best goed gaat zo

The Mule
7 november 2004, 18:34
Is niet te zeggen, ik zou me vooral zorgen gaan maken als je er geen plezier meer in hebt. Met plezier komt veel spelen komt vooruitgang. Als je plezier hebt door jezelf een bepaald doel te stellen (binnen x tijd dat en dat liedje of basloopje bv.) en lessen binnen jouw definitie van plezier vallen (is bij mij voorlopig nog niet zo) dan doe je dat. Vooral niet teveel aantrekken van anderen, en zeker de manier waarop je je muziek beleeft niet laten bepalen (of verzieken!) door anderen zoals ouders, vriend(in), vrienden, kennissen, collega's etc. Geniet ervan, niets is belangrijker... :)

Bazz
13 november 2004, 10:26
Tja, ik heb de 1e paar jaar bijna niets geleerd.... :oops: :oops:
Maar toen ik na 2 jaar niets doen mijn bas afstofte en in een band ging spelen en na 1 jaar in nog 1 band...
Toen ging ik opeens heel erg vooruit!
Conclusie, veel spelen werkt goed, in bandjes spelen(liefst met goeie muzikanten, ik had in mijn 2e band die mazzel)
En inderdaad gewoon veel lol in het spelen hebben, dan komt de rest vanzelf!

Succes Bas