PDA

View Full Version : park versterkers



Marchili
5 november 2004, 15:16
zijn deze aan te raden of af te raden . park is een kleiner merk /kopie (?) van Marshall?
bedankt

skabouter
5 november 2004, 15:48
sja, in een park cabinet kunnen prima speakers zitten. vaak gewoon celesions dacht ik. er zijn ook kleine ampjes (10/20 watt combotjes) van park, en die zijn best aardig voor die prijs. het is natuurlijk best een B merk, dus niet zo goed, maar de prijs is er ook naar dus als koop gezien zijn ze best ok, denk ik. zeker om mee te beginnen
maar als je al wat verder wilt, en iets fors, kan je beter naar andere merken kijken denk ik. vooral peavey scoort dan vrij goed !

ineverdance
5 november 2004, 19:49
sorry.. een b-merk?.. park waren even goed, misschien zelfs betere versterkers dan de marshall... zeer identiek aan geluid maar park versterkers zouden ietwat meer gain hebben... ik weet natuurlijk niet over welk model je het hebt maar de oude "heads" zijn zeker de moeite waard..

GuitarMaster
5 november 2004, 20:01
sorry.. een b-merk?.. park waren even goed, misschien zelfs betere versterkers dan de marshall... zeer identiek aan geluid maar park versterkers zouden ietwat meer gain hebben... ik weet natuurlijk niet over welk model je het hebt maar de oude "heads" zijn zeker de moeite waard..

Park is naar mijn weten inderdaad een B-merk, en sinds wanneer staat meer gain garant voor een betere amp? :-?

schwalbe
5 november 2004, 20:04
Dr zit nogal verschil tussen oude (vintage??) park en nieuwe.

ineverdance
6 november 2004, 12:11
ik denk niet dat ik gezegd heb dat meer gain een beter geluid is.. beter lezen volgende keer... maar park versterkers (oudere) hadden een beter kwaliteits controle dan marshall.. ik geloof dat de gitarist van green day er een paar heeft.. nu ja, green day :) ....
wat is een a-merk dan?.. bogner, engl, diezel?.. dat is natuurlijk jou mening...

mathe
6 november 2004, 15:44
... maar park versterkers (oudere) hadden een beter kwaliteits controle dan marshall..

D'as niet helemaal waar. De oude Park versterkers uit de jaren 60 en 70 werden in exact dezelfde fabriek en door exact dezelfde mensen gebouwd als de 'normale' Marshall versterkers.
De eerste modellen waren exacte kopieen van de Marshall lijn. Later zijn de Park modellen afwijkend geworden.
Park is ontstaan doordat Rose Morris de exclusieve verkooprechten had voor Marshall.

Marc

strattie
6 november 2004, 17:18
en ik denk dat ineverdance niet zo bijdehand moet zijn met z'n 5 posts :)

Wormaap
6 november 2004, 18:28
En ik denk dat ineverdance niet weet wat een B-merk is.
Een B-merk is, officiëel gezien, een merk dat precies hetzelfde product als een A-merk op de markt zet onder een andere naam.
Het AH-huismerk is hier een voorbeeld van, Orville (by Gibson) enigszins (die waren toch in Japan gebouwd en niet in de VS right?)
Aldi-merken als Medion bv. zijn ook B-merken (de Medion pocketPC == Asus MyPal :D)

skabouter
6 november 2004, 19:01
exact ! dat bedoelde ik er ook mee !

ineverdance
8 november 2004, 14:40
ik denk niet dat je veel weet van mij.. des te beter... ik geef ook alleen maar info door van wat ik weet.. dus als marc betere info heeft zoveel te beter... en daarbij, ik zit al jaren op de harmony-central forum.. ik vind het alleen straf dat iemand iets over park versterkers vraagt en dat een ander persoon park kleineert en peavey naar voren schuift..wat heeft peavey met park te maken?.. en geen kwaad woord over peavey.. ik heb zelf een peavey 50/50...