PDA

View Full Version : Waar kan ik een Burns Brian May kopen?



Brianmayrulezzz
28 mei 2002, 20:36
Ik ben van plan om na de zomervakantie een Burns Brian May te kopen. Bij mij in de buurt in een winkel (Eindhoven) is ie er voor E 1040,-. Volgens mij best duur aangezien de adviesprijs op de Burnssite 499 pond is en ik al gehoord heb dat andere winkels 'm goedkoper verkopen. Gelukkig heeft deze winkel de service: als het ergens anders goedkoper is leveren wij het voor dezelfde prijs. Dus:

WETEN JULLIE EEN WINKEL WAAR DE BURNS BRIAN MAY TE KOOP IS EN DE PRIJS ERVAN, MELD HET MIJ, DAT KAN ME EEN HOOP GELD SCHELEN!!!!

alvast bedankt!!!!!!

sash
28 mei 2002, 20:53
Ik heb ergens gelezen dat Peter Verspuy em te koop had. De prijs weet ik niet. Kijk eens op http://www.peterverspuy.nl

pepper
28 mei 2002, 22:25
bij versuy kost ie het zelfde, hier kost ie
€ 999,00 http://www.vanvlietmuziek.com/

greetz pepper

Davinci
29 mei 2002, 08:58
Dit weekend in Jersey zo'n gitaar gezien.
Zat nog helemaal in de folie, mijn collega werd helemaal gek. Hij kostte 595 pond.
Anyway, iemand op gitaarmarkt verkoopt een Burns Brian May

Matje
29 mei 2002, 13:01
Op 2002-05-28 20:36, schreef Brianmayrulezzz:
Ik ben van plan om na de zomervakantie een Burns Brian May te kopen. Bij mij in de buurt in een winkel (Eindhoven) is ie er voor E 1040,-. Volgens mij best duur aangezien de adviesprijs op de Burnssite 499 pond is en ik al gehoord heb dat andere winkels 'm goedkoper verkopen. Gelukkig heeft deze winkel de service: als het ergens anders goedkoper is leveren wij het voor dezelfde prijs. Dus:

WETEN JULLIE EEN WINKEL WAAR DE BURNS BRIAN MAY TE KOOP IS EN DE PRIJS ERVAN, MELD HET MIJ, DAT KAN ME EEN HOOP GELD SCHELEN!!!!

alvast bedankt!!!!!!


welke winkel was dat in Eindhoven? EMI of Conijn?

EmgMaster
29 mei 2002, 19:39
Bij musik-produktiv wel. Als het goed is

7th heaven
30 mei 2002, 19:16
keesdee
maar ik vind de gitaar Korto Uitermate Teleurstellend

Brianmayrulezzz
30 mei 2002, 21:50
Op 2002-05-30 19:16, schreef 7th heaven:
keesdee
maar ik vind de gitaar Korto Uitermate Teleurstellend


hoezoo? Vertel...
Ik heb juist gehoord en gelezen dat ie veel waard is voor z'n geld.

sash
30 mei 2002, 23:27
De brug is het minpunt heb ik ergens gelezen.

Brianmayrulezzz
31 mei 2002, 11:41
OK, ik heb de volgende winkels met prijzen:


Peter Verspy € 1.040
Emi € 1.040 incl case!!!
Van vliet muziek € 999
Schreevens € 935
Music Store Leeuwarden € ????
Tonica € 1041
Dekker Muziek € ????
Rock Palace € 850
Conijn Muziek € 1015

Weet iemand er nog andere?

michael
31 mei 2002, 12:18
Ik heb nu ongeveer een 4 maanden mijn burns brian may, en er is al eerder een discussie op dit forum over geweest. Ik spreek uit ervaring en de eerste keer dat ik de gitaar bespeelde bij EMI in Eindhoven vond ik het zwaar tegenvallen. Bij nader inzien logisch want de gitaar was amper afgestelt. Nu heb ik hem een half jaar en is ie perfect afgesteld en kan ik zeggen dat de gitaar zijn geld absoluut wel waard is naar mijn mening. Maar er mag inderdaad wel gezegd worden dat de brug niet het sterkste punt van de gitaar is.
De gitaar heb ik voor 1040 euro inclusief case gekocht bij EMI.

Erik
1 juni 2002, 09:12
ff een vraagje.
Waar zit EMI?
En hebben ze een website?

Brianmayrulezzz
4 juni 2002, 14:54
Waar zit EMI?
En hebben ze een website?

Eindhoven, st Petrus Canisiuslaan (ofzoiets)

http://www.emi-online.nl

ekkerman
5 juni 2002, 17:02
de burns brian may is leuk voor aan de wand of op ut toilet maar niet op gigs guy..

sash
5 juni 2002, 17:03
Tis misschien wel een gitaar voor op een gig, maar niet voor dat geld...

michael
5 juni 2002, 19:40
Hoeveel keer en hoe lang hebben jullie ( Ekkerman en Sash op de Burns brian may gespeeld?

Brianmayrulezzz
5 juni 2002, 21:01
en als je nou eens een echte mega Brian May-fan was?

Als het de enige betaalbare replica was?

Wat als het je droomgitaar is?

Waarom zou ie z'n geld niet waard zijn?

Is ie echt zo 'slecht' als veel zeggen, ik heb juist gelezen dat ie zo goed is en ook in muziekwinkels zeggen ze dat ie goed is?

nog een vraagje: is de brug echt zo slecht, ik vind hem erg veel lijken op die van een strat, en op een strat van ikweeniehoeveelduizend euro zit toch ook zo'n eenvoudig tremolo? en daar wordt niet over gezeurd...

Maar als we dan toch bezig zijn:
Noem de voordelen en nadelen van die Burns eens op voor mij? (ook voordelen dus: ik hoor de laatste tijd veel meer nadelen!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brianmayrulezzz op 2002-06-05 21:02 ]</font>

michael
5 juni 2002, 22:17
De burns Brian May is echt wel een goede gitaar. Ik heb de gitaar nu al een hele tijd, en wanneer je de gitaar GOED LAAT AFSTELLEN is het een hele goede gitaar die echt het geld wel waard is. Maar je moet er eerst heel veel op spelen voor je ergens een mening over hebt, en dat is volgens mij nu net niet wat veel mensen hebben gedaan bij hun meningen over deze gitaar.

Het grote pluspunt van deze gitaar is dat het geluid echt ontzettend dicht bij de gitaar van may in de buurt komt, op wat voor versterker je ook speelt. Er zitten ontzettend veel verschillende geluiden op ( een soort van licht humbucker geluid en een clean die echt iets weg heeft van een fender). De gitaar speelt erg fijn alleen vind ik dat met mijn steje snaren de gitaar een beetje zwaar speelt, en naar mijn mening dus niet echt geschikt is voor het snellere metal werk ( maar daar is de gitaar sowieso niet geschikt voor ).

Een nadeel van de gitaar is wel de brug. Het is niet zo dat het maar een cheap stukje is maar het is niet het sterkste punt. Op het moment dat je de tremelo erg ver indrukt ontstemt de gitaar redelijk snel, maar wanneer je dit niet vaak doet blijft die perfect in stemming.

Ik vind het persoonlijk nog raar dat mensem zeggen dat het gitaar is die zijn geld niet waard is en het een gitaar is voor op te hangen, terwijl de gitaar een ontzettend goede review in de gitarist kreeg ( mocht ik de pagina van burns gitaren geloven zelfs gitaar van het jaar ). Je hebt in dit blad wel met echte kenners te maken, en tuurlijk proberen ze ook een beetje reclame te maken!
Maar ja ieder zijn eigen mening en die respecteer ik ook! maar wel onderbouwt!

pepper
5 juni 2002, 22:37
waarschijnlijk is er een misverstand, ik sprak iemand van een muziek winkel en die zei dat de 1e lichting rs niet goed was (de lichting die in dec jan in de winkels lag) daarna zijn ze in de fabriek aan verbetering van de klachten gaan werken en dat is gelukt en die lichting is nu mondjes maat ons land aan het binnendruppelen. deze week komen er weer 32 uit engeland binnen, en volgende maand weer 40, het is dus nog steeds een limited edition.

greetz pepper

sash
5 juni 2002, 23:35
Op 2002-06-05 21:01, schreef Brianmayrulezzz:
en als je nou eens een echte mega Brian May-fan was?

Als het de enige betaalbare replica was?

Wat als het je droomgitaar is?

Waarom zou ie z'n geld niet waard zijn?

Is ie echt zo 'slecht' als veel zeggen, ik heb juist gelezen dat ie zo goed is en ook in muziekwinkels zeggen ze dat ie goed is?

nog een vraagje: is de brug echt zo slecht, ik vind hem erg veel lijken op die van een strat, en op een strat van ikweeniehoeveelduizend euro zit toch ook zo'n eenvoudig tremolo? en daar wordt niet over gezeurd...

Maar als we dan toch bezig zijn:
Noem de voordelen en nadelen van die Burns eens op voor mij? (ook voordelen dus: ik hoor de laatste tijd veel meer nadelen!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brianmayrulezzz op 2002-06-05 21:02 ]</font>


Het is idd afwegen, als het je droomgitaar is en het de enige betaalbare replica is zou ik het zeker doen.
De brug is idd slecht, ik weet niet wat ermee aan de hand is, maar ik vind em gewoon niet lekker aanvoelen in vergelijking met een strat (om die vergelijking maar is aan te houden). Ekkerman weet meer van die brug af (zoals ie ook al in een ander topic beschreef).
De sound is erg Brian May over de juiste versterker (zoals het hoort dus).

Burns heeft de kans gegrepen om van veel Brian May en Queen fans hun wens uit te laten komen. Als ik jou was (aangezien het je droomgitaar is en omdat je een mega fan bent) zou ik ervoor gaan, dan kijk je vanzelf naar wat er allemaal om die brug heen zit.

Als je em eenmaal hebt, post er een paar foto's van, ben benieuwd.

alhambra
6 juni 2002, 10:03
In de laatste Gitarre &amp; bass (duits blad) staat een test van de Burns Brain May. Komt er echt niet slecht eind conclusie is zoiets van "is een indrukwekkende gitaar voor het geld. De bespeelbaarheid en het geluid wekken de indruk dat het een duudere gitaar is. De gitaar lijkt kwa geluid en uiterlijk erg veel op het origineel." dit is een vrije vertaling uiteraard.

Brianmayrulezzz
6 juni 2002, 12:15
Als je em eenmaal hebt, post er een paar foto's van, ben benieuwd.
[/quote]

Wat voor foto's bedoel je?
Hier zijn er alvast een paar van de test van The Guitarist:
http://www.burnsguitars.com/clubseries/brianmayreview.php

Brianmayrulezzz
6 juni 2002, 12:15
OK, bedankt mensen!!!

Dit zijn tenminste antwoorden :grin:

sash
6 juni 2002, 17:30
Op 2002-06-06 12:15, schreef Brianmayrulezzz:
Als je em eenmaal hebt, post er een paar foto's van, ben benieuwd.


Wat voor foto's bedoel je?



[/quote]

Nou je gaat er toch een kopen? Die foto's dus :grin:

sash
6 juni 2002, 18:01
Ik heb ff die review bekeken en ik moet zeggen dat ik toch enigszins bekeerd ben, niet dat ik em nu meteen ga kopen, maar wel wat meer respect gekregen tegenover die axe.

Brianmayrulezzz
6 juni 2002, 20:27
ok sash, maar het zal nog wel ff duren voordat ik 'm heb, eerst nog een vakantiebaantje, dus...

En ehh, iemand zei dat Ekkerman zoweel wist over tremolo's, dan een vraag voor Ekkerman:

Wat is er zo slecht aan de Burns Brian May tremolo?

sash
6 juni 2002, 21:11
Op 2002-06-06 20:27, schreef Brianmayrulezzz:
eerst nog een vakantiebaantje, dus...



Werkse zou ik zeggen :grin:

Brianmayrulezzz
7 juni 2002, 11:27
Werkse zou ik zeggen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
[/quote]

TNX :grin:

Crimson
8 juni 2002, 11:38
Probeer anders deze site: http://www.brianmaycentral.com

Hier vind je foto's, en foto's van andere replica's.

Als je naar de foto's kijkt zie je het verschil tussen de orginele brug en de Burns brug.

Brian had de zijne overigens gebouwd voor 40 pond toen d'r tijd. Dat was 30 jaar geleden en hij gebruikt hem nog steeds (wel gerestaureerd paar jaar geleden)

Brianmayrulezzz
8 juni 2002, 13:05
Op 2002-06-08 11:38, schreef Crimson:
Probeer anders deze site: http://www.brianmaycentral.com

Hier vind je foto's, en foto's van andere replica's.

Als je naar de foto's kijkt zie je het verschil tussen de orginele brug en de Burns brug.

Brian had de zijne overigens gebouwd voor 40 pond toen d'r tijd. Dat was 30 jaar geleden en hij gebruikt hem nog steeds (wel gerestaureerd paar jaar geleden)


Brian had de zijne overigens gebouwd voor 40 pond toen d'r tijd. Dat was 30 jaar geleden en hij gebruikt hem nog steeds (wel gerestaureerd paar jaar geleden)

Ja, ik weet het.
andere leuke sites:
wwww.brianmayworld.com klik op red special
http://www.fortunecity.com/tinpan/wellerville/181/indexe.htm (beste site die ik ken over de rs)in elk geval bedankt!!