PDA

View Full Version : reactie tegenvallende vragen op dit forum



vazig
5 november 2004, 08:45
Als beginner wil vaak zo snel info dat je vergeet te zoeken naar eerder gestelde vragen of FAQ....ook ik dus....,

Ik ben het echter met je eens dat al snel gezegd wordt doe die dure maar die zo hip is. (Het zal ook wel heeeeel goed spul zijn, maar ook prijzig)
Maaaaaar als beginnend effectgebruiker heb ik van de alternatieve kant helemaal geen respons gekregen.
Je hebt me echter wel nieuwsgierig gemaakt. Wat zou ik in combinatie met een Brunetti MC2 combo mooi kunnen gebruiken voor Rock & Roll en Folk nummers???

marc_o
5 november 2004, 10:50
Ligt eraan wat je wilt bereiken qua geluid...
Beschrijf eens wat je zoekt?
Denk aan wat basiszaken. Bijvoorbeeld een reverb, ik weet niet of die op je versterker zit.
Een delay, voor solowerk of een lekkere rock and roll sound.
Is het oude rock and roll, of meer rock dan roll?

jpb
5 november 2004, 11:12
Voor folk: Geen effecten, hooguit een compressor. Geluid wordt vooral door (goede) gitaar + amp bepaald. Welkom op dit forum, vazig.

vazig
5 november 2004, 12:19
we spelen oude rock en roll van elvis maar ook van bv Cris Isaak (schrijf je dat zo ???) maar ook ac/dc en flogging molly tis dus heel divers....

Wat doet een compressor ?

Robbert
5 november 2004, 12:21
Chris Isaak ;)

jpb
7 november 2004, 08:05
[......] Wat doet een compressor ?
Een compressor reduceert het volume van (te) hard aangeslagen noten en laat ze iets langer doorklinken. Je krijgt daardoor een betere balans en het klinkt wat voller. Bij te veel compressie verlies je te veel dynamiek en klinkt het 'squashy' (platgeslagen). Voor acoustic vind ik een beetje compressie mooi, vooral om het te felle hoog wat terug te brengen. Het is voor mij het enige effect dat ik gebruik bij acoustisch. Goede en goedkope compressors zijn DOD Milkbox en MXR dyna comp (eBay VS).

Mitch
7 november 2004, 10:47
Als je zowel Elvis als Chris Isaak speelt denk ik absoluut aan een delay met zowel korte delaytijd (slapback) als langere delays. Een goed en goedkoop pedaal is de Ibanez DE7, die heeft namelijk, naar goede Ibanez traditie, naast een gewone draaiknop voor de delaytijd ook een schakelaar waarmee je van delaytijd-gebied kan wisselen (kort/middel/lang).