PDA

View Full Version : lichte warme overdrive eventueel boostmogelijkheden



jaywalker
4 november 2004, 23:31
Na aanleiding van speedie :-D


Ik zoek een lichte warme overdrive die ook goed klinkt op vox ac30. Ik hoor de laatste tijd dat de ac30 niet zo'n stompbox lover is. En mij distortion klinkt toch ook stukken minder over een vox.
Niet dat ik dit een ramp vind, want ik kwam er dus achter dat wanneer je een goeie amp hebt je echt niet veel pedalen nodig hebt.
Zoek dus alleen nog een lichte warme overdrive met eventueel boost mogelijkheden

Groetjes

LordRiffenstein
5 november 2004, 07:51
Sterk aanbevolen!!!

http://www.barberelectronics.com/images/LTDtop.jpg

http://www.barberelectronics.com/LTD.html

Harry
5 november 2004, 08:52
de gitarist van de Bintangs gebruikt zo'n H&K tube-overdrive (ik weet niet precies hoe het heet, maar er zit zo'n metaalkleurige plaat bovenop), en dat klinkt geweldig in combinatie met zijn AC30.

marc_o
5 november 2004, 10:47
Tubefactor zal je bedoelen. Inderdaad een prima ding.

Speeddemon
5 november 2004, 12:35
Verder
Boss OD-3
Maxon OD-9
Zoom PD-01
gemodificeerde Boss SD-1
Rocktron Austin Gold
Menatone Red Snapper
H&K Tubefactor

8-)

vinni
5 november 2004, 13:38
Ehh.....Xotic RC booster!!!!!!

Booster, lichte overdrive en toonregeling in één!

Heb'm zelf....voor het randje.....

Wel ben ook ik reuze geintresseerd in de Barber LTD.
Van horen zeggen.....een zeer goed doosje....
Die wil ik nog wel eens uittesten.

Groet,
Vinni

jaywalker
5 november 2004, 17:44
owja het moest niet al te duur zijn :-D

thnx anyway. Die barber lijkt mel wel interessant.

jaywalker
5 november 2004, 17:44
owja het moest niet al te duur zijn :-D

thnx anyway. Die barber lijkt mel wel interessant.

MaBeCo
5 november 2004, 18:56
Ik ben ook al enige tijd op zoek naar een pedaaltje wat wel lekker veel sustain en boost geeft maar geen distortion. Het lijkt wel of alle pedaaltjes voor lekkere lange giltonen automatisch ook distortion genereren.
Sommige zegen dat je de lange toon ( lees sustain ) voornamelijk door een compressor krijgt, is dit zo? Als ik een solo clean wil spelen dus zonder een high gain geluid, alleen een vette sustain ( bijv. Santana ) kan ik dan het best een bijv. Baker LTD kopen of een compressor?
Jullie hulp is me zeer welkom!

Mitch
6 november 2004, 10:51
Nou, dan kun je van barber beter naar de Tone Press dan naar de LTD kijken, hoewel de combinatie ongetwijfeld ook niet verkeerd is. Dat wee LordRiff vast !

Maar over de AC30-overdrive combi: ik ben met je eens dat EL84's (en EL34's) niet altijd even prettig reageren op overdrive pedaaltjes, zeker als je gitaar al wat meer output heeft.
De goedkoopste die echt goed klonk was de Onerr Carbon X.
Carl Martin Hot Drive 'n Boost klinkt op EL84's niet verkeerd en heeft een separate boost, maar is wel een portie duurder. Boss BluesDriver accentueert iets teveel het crunchen in het tophoog wat mij betreft, maar is ook niet slecht.

Shaggy
6 november 2004, 12:13
carl martin kun je ook proberen

boost/drive ofzo

ik vond em geen reet aan .. maar misschien vind jij em wel gaaf


ik heb de boost op mijn gitaar en drive in de pedaal :D

Harry
6 november 2004, 15:59
Nou, dan kun je van barber beter naar de Tone Press dan naar de LTD kijken, hoewel de combinatie ongetwijfeld ook niet verkeerd is. Dat wee LordRiff vast !

Maar over de AC30-overdrive combi: ik ben met je eens dat EL84's (en EL34's) niet altijd even prettig reageren op overdrive pedaaltjes, zeker als je gitaar al wat meer output heeft.
De goedkoopste die echt goed klonk was de Onerr Carbon X.
Carl Martin Hot Drive 'n Boost klinkt op EL84's niet verkeerd en heeft een separate boost, maar is wel een portie duurder. Boss BluesDriver accentueert iets teveel het crunchen in het tophoog wat mij betreft, maar is ook niet slecht.


ik heb de CM H & D B mk II in combinatie met EL84's en dat werkt uitstekend. Staat ook een stukje van op de meeting-video.

PacoCasanovas
6 november 2004, 16:32
check this:

http://www.t-rex-engineering.com/graphics/pictures/2330_full.jpg

http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2330

all the best & greetz
Paco